Log A-J

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja uiteraard tik ik mijn borst aan. En van die Military Press en Close Grip Bench Press. Ik heb deze voor in mnmn training gedaan omdat ik me op deze oefening wil focussen op kracht. Op deze manier pak ik ze wanneer ik nog op volle kracht ben. De laatste 3 oefeningen zijn daarna weer meer op massa gericht.

Lijkt je dit slim? Sinds ik dit ben gaan doen ging het inderdaad qua kracht in eens weer vooruit. Daarvoor stond ik een tijd stil en toen deed ik wel eerst alle borstoefeningen en daarna schouder en triceps. Vandaar dat het me ook wel een goede manier lijkt.
    181 cm 85 kg 14%
    Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

Is maar net waar je de focus op wilt leggen. Als jij je schouders en triceps de prioriteit geeft, gaat dit ten koste van je borst routine.

Comment

Ja inderdaad dat is de afweging. Gezien mijn kracht lijkt het me nu maar is beter om wat op kracht te focussen. Wat in de toekomst weer tot massa moet leiden.

Ik zit zelf aan het volgende nieuwe schema te denken:

Bankdrukken: 5*5 - 2 min rust
        Military Press: 4*6 - 2 min rust
        Close Grip BP: 4*6 - 2 min rust

Incline bankdrukken: 3*10 - 1 min rust
        Dumbell Flyes: 3*10 - 1 minuut rust
        Dumbell Overhead Triceps Extension: 3*10- 1 minuut rust
        181 cm 85 kg 14%

Comment

Hoe ziet je indeling er exact uit, dus op welke dagen train je welke spiergroepen.

Comment

Qua dagen heb ik niet echt een vaste indeling. Ik train in een homegym samen met 5 vrienden. Het is dus af en toe aftasten wanneer iedereen traint.

Mijn schema bestaat uit deze trainingen:

1: Benen
            2: Borst, schouder, triceps
            3: Rug/biceps
            En buik train ik buiten de trainingen om.

Meestal pak ik elke training om de 5 dagen.
            181 cm 85 kg 14%

Comment

Dan ziet het er ongeveer zo uit:

Ma: Borst,schouder,triceps
              Di: benen
              Wo: Rug/biceps
              Vr: Borst/triceps/schouder

En dan de week erop:

Zo: benen
              Ma: rug/biceps
              Wo: Borst/schouder/triceps
              Do: benen
              Vr: Rug/biceps
              181 cm 85 kg 14%

Comment

Zo een heerlijke beentraining achter de kiezen.

Squat:

Eerst wat Rotator Cuff oefeningen gedaan en bodyweight squats

5*28,5
                5*58,5
                7*78,5 Wajooww!! +3 reps binnen een week
                4*78,5
                3*58,5

Een dikke PR op de squat, heerlijk! Daarna was de pijp bij de squat wel leeg.

Walking Lunges

Zonder gewicht
                2 10 kg dumbells , dit was nog te zwaar om hele stuk te halen.
                2 5 kg dumbells,

Elke set ongeveer 25 meter, is dit een goede oefening? Of is dit simpelweg de conditieversie van de Lunges?

Leg Extension:

8*15 kg
                8*17,5 kg
                10*20 kg
                11*22,5

Vorige training was mijn max nog 7*20 kg bij deze oefening!

Leg Curl:

8*17,5 kg
                8*20 kg
                8*22,5 kg
                5*25 kg

Ook deze ging weer super.

Split Squat:

Ik was van plan om op advies van Generation Iron deze oefening te gaan doen. Naar mijn idee is het bankje dat ik er voor gebruikte te hoog, waardoor ik ruim boven parallel moest squatten. Volgende keer nog eens proberen.

Al met al wel een geweldige training, ging het maar altijd zo!
                Last edited by Arend-jan; 12-06-2014, 19:44.
                181 cm 85 kg 14%

Comment

Vrijdag nog een rug biceps training gedaan. Had weinig tijd dus was een korte training.

Net weer gewogen en vet gemeten en tot mijn grote verbazing 400 gram aangekomen in een week, maar mn vetpercentage is 1% gedaald. Aan de spiegel kun je ook echt zien dat ik droger ben geworden.

Raar verhaal, maar ik wijt het aan de beginnersgains op benen.
                  181 cm 85 kg 14%

Comment

Net iets voor mij heel nieuws gedaan:

Bankdrukken:
                    5*5*70 kg

Dit was heel makkelijk te doen en moet volgende training zeker verhoogd worden.

Military Press:

4*6*40 kg

Ook bij deze oefening hoefde ik niet echt moeite te doen om het te halen. Is voor mij toch een raar principe om elke set hetzelfde gewicht te pakken, maar we zullen zien of het werkt.

Close Grip Benchpress:

4*6*58 kg

Tja, alle eerste drie oefeningen te laag ingezet qua gewicht. Zelfs de vierde set was nog makkelijk te halen.

Incline Bench Press:

4*8*45 kg

Deze oefening viel me vandaag erg mee. Had niet verwacht dat ik hem zou halen, maar bleek makkelijker dan gedacht. Al is het ook wel een pussy gewicht.

Cable Overhead Triceps Extension:

10*20 kg
                    8*25 kg
                    8*27 kg
                    8*27 kg

Eerste keer dat ik deze oefening doe. Hij voelde wel goed aan en is voor herhaling vatbaar.

Dumbell Flyes:

3*10*17,5 kg

Ondanks dat ik hem verhoogd heb was die prima te doen.

Zo ben benieuwd wat dit nieuwe schema me gaat brengen. Hoop over een maand de 90 kg te kunnen drukken.
                    Last edited by Arend-jan; 16-06-2014, 21:04.
                    181 cm 85 kg 14%

Comment

Ik doe vandaag een beentraining en morgen een rugtraining. Nu wil ik bij een van beide gaan deadliften.

Als ik hem vandaag bij benen doe is mijn rug morgen zwakker.

En doe ik hem bij rug morgen kan ik minder door de hamstringtraining van vandaag.

Tja, waar doe ik goed aan?
                      181 cm 85 kg 14%

Comment

Zal wel meevallen, als je bang bent voor spierpijn in je hamstrings dan zou ik ze gewoon niet isoleren. Of gewoon stiffies doen voor een keer.. bij je benen training.

Comment

Qua spierpijn merk ik er gelukkig niks van. Maar kan me voorstellen dat ze die dag erna niet helemaal 100% zijn.

Ben er gister achter gekomen dat ik bij squat elke keer mijn knieen overstrekte. Nu sinds gister dit niet meer gedaan. Moest wel gelijk een stuk terug in gewicht.

Ook de deadlift was een ongeldige PR, ik krijg de 3*110 wel omhoog, maar niet zonder mn rug te bollen.

De komende tijd maar is gaan gebruiken om de techniek te verbeteren. Het gewicht is een latere zorg.
                          181 cm 85 kg 14%

Comment

Ach maakt voor een x niets uit. Herstel duurt alleen wat langer

Je deadlift is geen ongeldige pr, zolang je op het eind maar gestrekt staat telt hij.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                              Ach maakt voor een x niets uit. Herstel duurt alleen wat langer

Je deadlift is geen ongeldige pr, zolang je op het eind maar gestrekt staat telt hij.
                              Dat is dan weer een meevaller haha, maar lijkt me beter voor mn rug om niet te bollen.

Herstel duurt alleen wat langer. Wat bedoel je precies hieemee?

Btw thanks voor al je reacties man
                              181 cm 85 kg 14%

Comment

Gister met goede vorm wel een Deadlift van 5*90 gehaald. Het is nog extreem laag, maar die gaat hopelijk hard stijgen met de nieuwe uitvoering.
                                181 cm 85 kg 14%

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X