Log - Chefferson

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nu weet je in ieder geval waar je probleem ligt.

    Er zijn wel mogelijkheden om spieren langer te maken, ik ken pilates en foamrollen. De vraag is alleen in welke mate het toepasbaar is voor je borst. Maar dit kun je eens uitzoeken. Wat voor tips heeft de fysio je nog meer gegeven?

    Comment


    • #17
      Goed dat je het nu duidelijk hebt.
      Het leek mij misschien een idee om met lager gewicht heel langzaam de techniek te oefenen en daarmee de benodigde rek te creëeren. Maat van me heeft ook een tijd lang beweerd geen volledige ROM te maken omdat zijn borstspieren te kort zijn. Hij heeft er nu minder last van en kan ook met zwaar gewicht de stang makkelijker en pijnloos op zijn borst leggen.
      All time PRs: 195/135/232,5
      Meet PRs: 185/132,5/232,5

      Comment


      • #18
        Originally posted by dennenappel View Post
        Nu weet je in ieder geval waar je probleem ligt.

        Er zijn wel mogelijkheden om spieren langer te maken, ik ken pilates en foamrollen. De vraag is alleen in welke mate het toepasbaar is voor je borst. Maar dit kun je eens uitzoeken. Wat voor tips heeft de fysio je nog meer gegeven?
        Voor nu met name een 1:2 verhouding. Voor iedere borst oefening 2 rug oefeningen doen. Daarnaast zullen we de spieren moeten rekken. Hiervoor krijg ik aankomende week extra oefeningen.

        Comment


        • #19
          Training van afgelopen vrijdag.

          Woensdag SETS REPS KG (WEEK3)
          Barbell Squat 4 6-8 80
          Seated Leg Curl 4 6-8 70
          Bench press 4 6-8 70
          Cable Cross Over 4 6-8 11,75
          Barbell Deadlift 4 6-8 70
          Cable Elevated Rows 4 6-8 33,5
          EZ Bar Curl 4 6-8 30
          Barbell Lying Triceps Extension 4 6-8 25
          Dumbbell Power Partials 4 6-8 8

          Comment


          • #20
            Lekkere training gehad, op de bench niet verhoogd ivm schouders. Squat ging super!

            Maandag SETS REPS KG (WEEK 4)
            Barbell Squat 4 6-8 90
            Leg Extensions 4 6-8 75
            Bench press 4 6-8 70
            Dumbbell Incline Bench Press 4 6-8 22
            Barbell Bent Over Row 4 6-8 60
            Wide Grip Lat Pulldown 4 6-8 33,5
            Dumbbell Hammer Curls 4 6-8 16
            Cable Rope Triceps Pushdown 4 6-8 25
            Barbell Standing Military Press 4 6-8 35

            Comment


            • #21
              Rondje met de fysio gedaan. Heeft mij aangeraden om vanwege de (tijdelijke) beperking in de shouders en schouderbladen even niet te benchen. In plaats daarvan zal ik voor de komende weken dumbell press gaan doen. Tevens moet de dumbell row worden toegevoegd en heb ik een tweetal aparte oefeningen gekregen.

              Eerste oefening is in een hoek van 45 graden (tegen een railing aan, en later zakken tot op bankje) opdrukken met behulp van de schouders (één arm op de rug). Oftewel arm locken en doorzakken met de schouder en weer recht uitkomen.

              Tweede extra oefening is plat op een bankje (op de buik) met een dumbell staand op de grond voor je. Vanaf de grond met gestrekte armen oppakken tot schouderhoogte en vanaf die positie de schouders zover mogelijk naar achter duwen (richting de billen).

              De oefeningen neem ik niet op in het log. Gaat puur om uitvoering. Niet van belang qua gewicht.
              Doel is om hiermee een bepaalde spieren onder de schouders te trainen zodat deze de boel weer recht trekken.

              Woensdag SETS REPS KG (WEEK 4)
              Barbell Squat 4 6-8 90
              Seated Leg Curl 4 6-8 75
              Dumbell bench press 4 6-8 24
              Cable Cross Over 4 6-8 13,75
              Barbell Deadlift 4 6-8 70
              Dumbell one arm row 4 6-8 20
              Cable Elevated Rows 4 6-8 33,5
              EZ Bar Curl 4 6-8 35
              Barbell Lying Triceps Extension 4 6-8 25
              Dumbbell Power Partials 4 6-8 10

              Comment


              • #22
                Training van gisteren. Lekkere training gehad, wel besloten squat even op 90 te houden ivm houding. Kan iets beter naar mijn idee. Schouders nu merkbaar minder pijn door de extra oefeningen. Woensdag wederom naar de fysio.

                Maandag SETS REPS KG (WEEK 5)
                Barbell Squat 4 6-8 90
                Leg Extensions 4 6-8 80
                Dumbell bench press 4 6-8 26
                Dumbbell Incline Bench Press 4 6-8 24
                Barbell Bent Over Row 4 6-8 60
                Wide Grip Lat Pulldown 4 6-8 36
                Dumbell one arm row 4 6-8 24
                Dumbbell Hammer Curls 4 6-8 16
                Cable Rope Triceps Pushdown 4 6-8 25
                Barbell Standing Military Press 4 6-8 35

                Comment


                • #23
                  Het lijkt erop dat mijn eigenwijsheid mij aan het inhalen is. Net training afgebroken omdat ik bij iedere oefening wel ergens last van heb. Knieën bij squats, schouders bij borst, etc. Zoals door een aantal al gezegd, teveel volume.

                  Nu moet ik dus een nieuw schema hebben voor 3 dagen. Wat raden jullie aan? Zit zelf te denken aan Blaha ICECREAM, of eventueel UB/LB voor 3 dagen (misschien beter vanwege langere herstel periodes?)
                  Last edited by Chefferson; 25-11-2015, 20:18.

                  Comment


                  • #24
                    Ik vind het volume wel hoog, maar niet overdreven.
                    Als ik de training zie van gisteren bv.
                    Al zou er wel een rug oefening uit kunnen en evt 3 sets ipv 4.?

                    Het volume in combinatie met een slechte techniek kan wel voor problemen zorgen.
                    DIVIDE ET IMPERA

                    Comment


                    • #25
                      Thanks voor je reactie, heb het idee dat ik gewoon niet voldoende herstel van de vorige training. Zou het aantal sets verlagen hierin een dusdanige verlichting geven?

                      Comment


                      • #26
                        Log is al even stil, maar training blijven wel even doorgaan. Train nu op 75% met sets van 3 x 12 waarbij ik absoluut niet tot failure ga. Dit om de techniek toch weer even extra aandacht te geven. Waarschijnlijk in Januari starten met een nieuw schema. Wellicht Stronglift of Icecream zit nog te twijfelen.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Chefferson View Post
                          Log is al even stil, maar training blijven wel even doorgaan. Train nu op 75% met sets van 3 x 12 waarbij ik absoluut niet tot failure ga. Dit om de techniek toch weer even extra aandacht te geven. Waarschijnlijk in Januari starten met een nieuw schema. Wellicht Stronglift of Icecream zit nog te twijfelen.
                          Goede zet! Heb zelf ook gemerkt dat ik wat te hard wilde gaan tijdens mn trainingen terwijl er nog genoeg aan mn techniek te doen viel. Techniem blijft overigens een punt waar altijd verbetering in zit.

                          Hoe gaat het nu met je klachten?

                          Ik heb na een 10tal maanden ub/lb trainen ook een rondje stronglifts gedaan, in het begin moet je heel erg wennen dat het gewicht zo laag is. De eerste paar weken heb je niet het idee dat de trainingen effect hebben, maar dit geeft je juist tijd om te werken aan een b
                          etere techniek, maar ook een goede aanloop te nemen.
                          Ook heb ik gemerkt wat het effect is van progressive overload, heb toch nog veel geleerd van een schema als Stronglifts

                          Succes met het maken van een keuze

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by dennenappel View Post
                            Goede zet! Heb zelf ook gemerkt dat ik wat te hard wilde gaan tijdens mn trainingen terwijl er nog genoeg aan mn techniek te doen viel. Techniem blijft overigens een punt waar altijd verbetering in zit.

                            Hoe gaat het nu met je klachten?

                            Ik heb na een 10tal maanden ub/lb trainen ook een rondje stronglifts gedaan, in het begin moet je heel erg wennen dat het gewicht zo laag is. De eerste paar weken heb je niet het idee dat de trainingen effect hebben, maar dit geeft je juist tijd om te werken aan een b
                            etere techniek, maar ook een goede aanloop te nemen.
                            Ook heb ik gemerkt wat het effect is van progressive overload, heb toch nog veel geleerd van een schema als Stronglifts

                            Succes met het maken van een keuze
                            Klachten worden wel minder op dit moment. Denk soms dat mijn spieren de gewichten aankunnen maar de rest van het lijf niet. Dus teveel, te snel. Zit ook wel een beetje in mijn nature (gas erop en niet zeiken). Hoe bevalt MADCOW?

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Chefferson View Post
                              Klachten worden wel minder op dit moment. Denk soms dat mijn spieren de gewichten aankunnen maar de rest van het lijf niet. Dus teveel, te snel. Zit ook wel een beetje in mijn nature (gas erop en niet zeiken). Hoe bevalt MADCOW?

                              Hehe, vaak heb je profijt van die eigenschap alleen bij deze sport kan dat je wel een beetje tegen gaan zitten. Ik ben er zelf ook belend mee
                              Madcow begint weer vrij rustig, moet er even aan wennen dat het opbouwt naar 1 zware set en dan alweer volgende oefening, bij Stronglifts kwamen er nog 4 sets achteraan

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X