Vasten voor Bodybuilders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vasten voor Bodybuilders

Ik zat zo eens te kijken naar dingen over vet/gewichts verlies op Bodybuilding.com Via een artikel kwam ik uit bij een aantal links mbt vasten.

Bodybuilding.com - MuscleTech - Push Your Fat-Burning To The Limit And Get Shredded!
    Bodybuilding.com - Matt Danielsson - Fasting For Bodybuilders?

Vroeg me af wie dit wellicht al eens gedaan heeft. Het klinkt interessant genoeg om te proberen. Het duurt maar 8 dagen waarvan 2 op- en 2 afbouw dagen.

Volgens de theorie zou het troep uit je systeem halen waardoor je daarna minder opstoppingen hebt. Resultaat zou dan zijn dat je systeem beter werkt en je metabolisme hoger uit zal vallen. In mijn geval dus waar het horen moet.

Spierverlies kan ik mee leven. Wat BCAA's en creatine zou voldoende moeten zijn om dat te minimaliseren. Na afloop zou je dan de spiermassa weer snel terug moeten kunnen pakken.

Vasten? Ik ben Ghandi niet.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Geloof dat dat sapdieet al herhaaldelijk is afgeschoten, ook doordat het geen enkele wetenschappelijke onderbouwing heeft. Lijkt mij zelf in ieder geval niks, de hele dag zit je suiker te drinken. Daarnaast heb je gewoon vetten en eiwitten nodig.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Asparagine zou een bloedzuiverende werking hebben, en speelt het een belangrijke rol bij de afbraak van gifstoffen uit het lichaam.

Asparagine - Wikipedia

Wat is Asparagine?

Last edited by Body-Food; 05-02-2008, 17:44.

Comment

Ben het met GeneralIx eens. Het sapdieet is gewoon het zoveelste crashdieet. Opzouten met die handel! Ons lichaam heeft voedingstoffen nodig en geen bullshit.

Comment

Waar haal je uit dat het een "sap"-dieet is? Sure je kan in die 4 dagen vasten sappen nemen zodat je snelle suikers hebt ivm sporten, maar dit is niet echt nodig. Zelf zou ik gewoon 4 dagen bij water blijven en meer niet.

Er schijnt bijna niks te vinden over dit "vasten" voor korte periode. Zit niks anders op dan het een keer te proberen i guess.

Comment

Op hormonaal niveau doe je je lichaam enorm veel stress aan. Ik riskeer het niet..als jij het zo graag een keer wilt proberen: Be my guest.

Comment

Help me dan met meer info te verzamelen :P
                Zoals het nu is blijft er maar 1 manier over om er achter te komen of het wat is of niet :S

Comment

Gezond sporten: invloed van vermageringsmethodes bij atleten
                  Vasten kuur ?
                  Fitnessnet.nl Forum :: Bekijk onderwerp - Vasten
                  Voeding

Mensen praten her en der over de nadelen, maar zeggen niet wat het is. Die paar gram spiermassa die je verliest en na afloop net zo makkelijk weer aanzet? :S

Comment

Ik zou zeggen probeer het is en hou ons op de hoogte ben wel benieuwd naar je bevindingen.
                    Who's the Chef

Comment

SapkuurBoekje

Google zoek bij ontslakken.

Comment

Er staan wat nuttige tips op die site mbt vasten in het algemeen, maar nogmaals...het is geen sapkuur/vasten. Waarom krijg je die indruk?

Zoals ik het dusver zie:
                        Dag 1 - normaal eten met 1800kcal
                        Dag 2 - verwijder de eiwitten
                        Dag 3 - verwijder de koolhydraten/vezels op fruit na
                        Dag 4 - verwijder het fruit ook
                        Dag 5 - leef op water
                        Dag 6 - leef op water
                        Dag 7 - leef op water
                        Dag 8 - leef op water
                        Dag 9 - voeg fruit toe
                        Dag 10 - voeg koolhydraten/vezels toe
                        Dag 11 - voeg eiwitten toe en eet niet de normale 1800kcal maar begin weer bij 1400 in geval met jojo-effect
                        1 week later 1600kcal
                        1 week later 1800kcal
                        1 week later 2000kcal

Geez dan ben je een maand bezig :O
                        Wel goedkoop qua boodschappen rofl

Mijn motivatie, even ter duidelijkheid, is niet om af te vallen a la crash dieten...maar om eventuele troep en blokkades in de lever/darmen/maag en zooi dat aan het bindweefsel is blijven zitten over de jaren er uit te werken. Eerder een detox-kuur achtig iets.
                        Last edited by Falstyr; 06-02-2008, 12:48.

Comment

ik heb hier nog zo een soepdieet liggen dat je soms moet volgen vooraleer je een operatie ondergaat. Was ik ook altijd een 5-7kg mee kwijt en voelde me veel energieker. Maar wel een heel streng dieet.

6 tomaten op 1 dag en ik lust geen tomaten. Na de 2de tomaat kreeg ik al braakneigingen

Comment

Zag het sap staan en meende te lezen dat je op sap moet leven. Zie nu dat het nog veel erger is. Die kerel zegt zelf spiermassa eerst weer terug te hebben in een maand, daarna spreekt hij over een maand of twee. Vind dat al wat zwakker overkomen. Daarnaast kun je volgens mij gewoon niet zo zwaar trainen met vasten. Lijkt me meer schade aandoen dan dat de "detox" goed doet.
                            Probeer het verder maar hoor, hou zelf ook wel van experimenten.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Jee dit ziet er vreselijk uit man!
                              Je meent toch niet dat je dit gaat doen of wel dan??
                              Je gaat 3 tot 4 dagen op water "leven"!
                              Je spiermassa gaat eraan!! En voor je organen is het ook niet goed.
                              Een dikke nul krijgt dit dieet van mij.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X