Hulp nodig bij afslanken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp nodig bij afslanken

Ik fitness al een dik jaar en ben inmiddels al flink wat afgevallen, ik ben nu 17 en weeg 86 kilo maar wil zeker wat meer afvallen. Maar ik heb al die tijd ook me spieren getraind en ik wil deze ook blijven trainen. Mijn vraag is nu, kan ik gewoon zowel spieren als lichaam(step, run etc) achter elkaar blijven trainen, om optimaal af te vallen? En is het handig om je buikspieren te blijven trainen, terwijl je eigenlijk nog teveel vet heb? Het lijkt mij dat je die buikspieren uiteindelijk toch gaat zien als je afval, dus waarom stoppen? En hebben jullie nog tips, kom alleen niet met te lastige termen want daar heb ik allemaal geen verstand van :P

Ik probeer zo te eten: sochtends: broodje: pindakaas met melk
    smiddags: 3-4 sneebroodjesvolkoren bruin. Met vlees zoals salami of worst.
    savonds: groente 4 opscheplepels. en 4 aardappelen of iets anders. Vlees/kip/ei/,neem hier ook 3 of meer stukken van

overige: veel water drinken, 2x fruit per dag, magere kwark voor slapen, blikje tonijn, volkoren ontbijtkoekreep

Ik hoop dat jullie een beetje kunnen helpen.

betreft voeding en trianingsvragen om af te vallen kun je het beste ff" Q A to get riped " hier in de zoekmachine gooien en grondig door te lezen.Dan moet t lukken om voor jezelf een goed train en eetschema op te stellen.

succes

Comment

welkom
      ene..je had m ff bij ff voorstellen moeten posten

Comment

hey,

welkom allereerst.

hoeveel ben je al afgevallen op dat jaar dan als ik vragen mag?

je buik trainen is even belangrijk als je armen, benen, etc... eens je droog genoeg komt te staan ga je ze duidelijker zien. doe gewoon voort.

je eten is niet bijster slecht vindt ik, zou ik 's middags dat soort beleg (wordt, salami...) niet nemen, bevatten veel vet, dus dat wil je niet. eet je graag v lees neem dan filet de sax (gerookt vleesje) heel lekker,zo goed als geen vet. kip of kalkoen is ook goed natuurlijk.

eet je fruit bij je ontbijt, dan gebruik je die koolhydraten nog door de dag, want die ontbreken tijdens je ontbijt. eiwitten ook. doe er een whey shake bij als je kan.

verder trainen he

greetz

Comment

Je eetschema is bagger, te weinig maaltijden en te weining kcal met hier en daar wat verkeerde middelen. Volgens mij ben je je metabolisme aan het verstieren. Reken je onderhoudsbehoefte eens uit met een van de talloze calculators en ga daar eens een week of twee op zitten. Zorg voor een goed trainingsschema (geen sportschool apparatenonzin ofzo), zou er hier een stelen. Kijk eens hoe dat werkt. Als je per sé wilt kun je nog wat cardio na je krachttraining doen.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Heej allemaal bedankt voor de snelle reacties. @ htsqueek: Ik ben in dat dikke jaar (16maanden) zo'n 19 kilo afgevallen, van 103 naar 86 KG. Ik ga nog steeds vrij vaak, 3x of meerdere keren.
            Dus jullie zeggen verder gewoon door blijven gaan en alles trainen? Dat is wel mooi want ik dacht ergens te lezen dat afvallen en spieren trainen nogal tegenstrijdig waren.
            dit is nu mijn eet schema:

ontbijt: broodje pindakaas met sap of melk met fruit.
            10:00 2 tarwebroodjes met kipvilet of ei
            1300 2 tarwebroodjes met ei of kipfilet + banaan
            1500 blikje tonijn
            1700 appel + volkoren ontbijtkoekreep
            savonds: groente 4 opscheplepels, 4 aardappelen ofzo, vlees/kip/ei 3x
            voor het slapen magere kwark.
            overige: veel water drinken, 2x fruit per dag, magere kwark voor slapen, blikje tonijn, volkoren ontbijtkoekreep en iso drank (sport)

@ GeneralIX
            Waar kan ik die traningsschemas stelen, ken jij een goede? :P ben verder echt een newbie, ik weet ook niet wat je bedoeldt met metabolisme. Ik probeer zo gezond mogelijk af te vallen en tegelijkertijd spieren te blijven trainen.

Comment

Spieren trainen is een must, bij bulken en cutten! Bij de bulk omdat je anders alleen vadsig wordt, en bij de cut omdat je anders spieren opstookt en met je randje vet blijft zitten.
              Voor je voedingsschema zou ik eens zoeken in de sectie voeding, dan zie je vast wel al een paar dingen die beter kunnen.
              Qua trainingsschema weet ik niet hoe je traint. Train je tot nu toe alleen rommel (toestellen), of train je echt (squats/deadlifts/pullups/etc)?
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Aha dus eigenlijk moet ik voor zowel cutten en bulken rekening houden, vrij lastig (ik moet beiden doen!?)maar ik zal het gaan opzoeken, ik train namelijk zowel me spieren als me conditie dus alleen cutten lijkt me niet gezond maar ik zal idd nog eens verder zoeken, ik dacht al met een vij goede voeding te zitten.

Verder train ik overigens een beetje beide, de fitness aperaten maar ook zonder, bv ook de tricep gewichten, bank drukken, etc maar die jij opnoemde doe ik wel maar dan meer via apperaten.
                Last edited by Bodyplus; 04-04-2008, 21:29.

Comment

Wat je wel duidelijk moet weten is dat je geen vet kan verbranden en terwijl spieren opbouwen , het is het één of wel het andere. > Dit kom ik nu al meerdere keren tegen. Ik denk dat ik dan met veel moeite tot de zomer stop met spieren trainen en me nu ga focussen op een cutten. Ik snap nu meteen ook waarom ik niets meer afviel Die verdomde buikspieren zitten ook verstopt achter dat laagje vet, ik denk dat ik (vooral om het mezelf makkelijker te maken) toch tijdelijk stop met spieren trainen, wat vinden jullie?

Comment

Even in de ankers kerel, je gooit even een paar dingen door de war. Cutten=onder onderhoud gaan eten en/of cardio om een kcal tekort te creëeren. Hierdoor verlies je vet. Krachttraining is echter ALTIJD een must. Wat ik zojuist probeerde te vertellen is dat je los van je doel (vet verliezen of spieren opbouwen) altijd aan krachttraining moet doen. Altijd.
                    Buikspieren kun je gewoon blijven trainen, is niks mis mee. Je zult ze nog niet zien, maar als je vet weg is heb je wel meteen goede abs.

Samengevat:
                    Blijf aan krachttraining doen. Onvoorwaardelijk. Als je af wilt vallen: doe aan krachttraining. Wil je groter worden: doe aan krachttraining. Je kunt niet en groter worden en vet verliezen, maar de krachttraining blijft in je schema.

sigpic

Comment

Ok bedankt

Je kunt niet en groter worden en vet verliezen, maar de krachttraining blijft in je schema. < dus ik zal meer afvallen dan spieren kweken?

Comment

Waarschijnlijk zul je geen spieren kweken, maar door je krachttraining zul je wel behouden wat je hebt.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X