V-diet? Trouwjurk!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Eerste dag zit erop. Tot na de krachttraining van vandaag ging alles goed, maar rond een uur of half 8 werd ik me toch een partij flauw en misselijk! Ik heb nu het holle gevoel van honger, maar moet niet denken aan eten. Het voelt alsof ik dan over mijn nek moet.

Ik vraag me af of dit misschien kan komen doordat het dieet een detox-effect heeft? Kevf en ik hebben gister nog vrolijk gedronken ter viering van bevrijdingsdag en ons jubileum (2 jaar samen), en de nodige rotzooi gegeten. Kan dat misschien de reden zijn? Of staat de gebroken lijnzaad me gewoon nu al tegen? In dat geval moet ik misschien over op vezel-pillen, want damn, dat spul is best ranzig

Op naar dag 2! Als ik me dan net zo energiek voel maar zonder misselijkheid dan ben ik tevreden. Want zoals ik al zei, de krachttraining ging wel heel goed, ik had genoeg energie om flink aan de gewichten te trekken.

Falstyr, heb jij een verklaring voor die misselijkheid?

Comment

Nu al honger gevoel? Dan ga je het heel zwaar krijgen.

Detox effect en alles duurde bij een paar dagen eer het duidelijk werd. Je lichaam heeft nog een lading KH voorraden welk 3 dagen kost eer het op is. Daarna verlies je nog lading vocht. En dan ga je pas echt honger krijgen. Vermoed dat je rond deze periode ook zult beginnen te smachten naar iets lekkers. Maar bij mij was dat pas ergens halverwege week 2, maar smachten is een erg groot woord.

Eind week 1 en begin dagen week 2 had ik schijterij. Niet echt stevige schijt, maar van dat vage spul. Volgens mij niet vreemd aangezien een mens met intern dood gewicht rondloopt wat aan de wanden van je darmflora kleeft. Dat wordt er uitgespoeld. Daarna is het vrij stil aan dat uiteinde hehe.

Dag 7-10 zou je last kunnen krijgen van de lage kh. Zoals vermoeidheid, duizeligheid bij te lange en te intense inspanningen. Je bezorgt het lichaam namelijk enorm veel stress bovenop de reeds aanwezige stress van o.a. vermoeidheid e.d. Vanaf dit moment gaan supplementen die je meer energie geven een belangrijke rol spelen. Gebruik eventueel burners en wees niet bang wat extra te pakken als nodig is. En je zal waarschijnlijk ook je trainingsschema gaan in korten tot een handje vol compound oefeningen omdat je het gewoon niet meer kan vol houden anders.

Daarna is het gewoon uit zitten. De eerste 10 dagen zijn het lastigst vind ik dusver.

Gebroken Lijnzaad is ranzig. Had er in het begin niet zo'n probleem mee, nu ook niet echt. Het is alleen ranzig als het merendeel van de shake op is en er ligt nog wat zaad onderin met water. Ben al paar keer bijna over me nek gegaan.
      Last edited by Falstyr; 06-05-2008, 20:39.

Comment

Wat raar zeg, ik had verwacht dat ik het veel makkelijker zou hebben dan jij, omdat ik relatief minder ver onder mijn onderhoud zit (op 1100-1300 kcal per dag) dan jij. Komt dat dan doordat jij al vanaf augustus bezig bent met afvallen ofzo? Dat jouw lichaam het afzien inmiddels meer gewend is dan het mijne?

Comment

Denk dat me lichaam zich al behoorlijk ingesteld heeft op alles. Helaas, want betekend dat er dus lange tijd op/boven onderhoud gegeten moet gaan worden eer er weer afgeslankt kan gaan worden. En door dat ik al maanden lang qua kcal op 80-130gr zat per dag is het maar een kleine stap naar 60-100gr. Van vast naar vloeibaar voedsel in princiepe.

Maar daarom vermoed ik ook dat jij uiteindelijk meer zult moeten af zien (aanpassen), maar ook meer resultaat weet te behalen. Voor jouw lichaam is dit een grotere impuls waar het zich op moet instellen.

Zat trouwens net terug te lezen. Vergeet het maar om tabata's te gaan gebruiken. Mag blij zijn over een tijdje de energie te hebben om op niet KT dagen een HIIT sessie te houden met daarna nog wat lage intensiteit duur cardio.

Comment

Op zulke laag calorische dieeten HIIT of tabata's doen? Misschien beter om alles op lage/matige intensiteit te doen...
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Kudo's voor jou Druifje. Was idd wel even bikkelen en het helpt vast niet mee als ik tegenover je zit met een gebakken visje en rijst

Hoop dat vandaag beter gaat, want als je je elke dag zo gaat voelen is misschien de gematigde versie met 1 kleine vaste maaltijd per dag een betere optie.

Maar eerst even doorbijten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Op zulke laag calorische dieeten HIIT of tabata's doen? Misschien beter om alles op lage/matige intensiteit te doen...
                Ben het eens dat je het in de begin fase op lage/matige intensiteit met duur cardio houdt. Maar als je lichaam er aan gewend is kun je HIIT op niet KT dagen doen. Althans degene die dit ontwerpen heeft laat mensen dat doen. En ik voel me er ook goed mee op moment.

Comment

Zo hee... 3e dag zit er bijna op en ik begin Falstyr een steeds grotere bikkel te vinden dat ie het zo goed volhoudt. Ik heb het echt zwaahaar!

Vandaag werd ik met scheurende honger wakker. Een shake en een grote kop thee stilde die wel enigszins, maar dat was niet van lange duur. Op dit moment voel ik me tot ongeveer een half uur tot drie kwartier na een shake gevuld, daarna komt de honger al weer terug en zwelt aan tot een hol, verlammend gevoel.

Ik ben verder heel slapjes. Heb een uur getraind, maar zeker niet op mijn normale volle vermogen en was daarna helemaal stuk. Op oma-tempo naar huis gefietst terwijl Kevf nog vrolijk een rondje schouders deed.

Hoewel ik prikkelbaar ben en me bijvoorbeeld vreselijk heb zitten ergeren aan Kevf's gesmak tijdens het avondeten (sorry, lieverd ), voel ik me verder wel positief over het dieet. Ja, het is zwaar, maar dat wist ik. Ik heb echter ook het gevoel dat ik inderdaad helemaal schoon word van binnen (merk het ook al wat aan mijn stoelgang), en ik raak als een razende dat hardnekkige vocht op mijn buik kwijt. Ik heb absoluut het gevoel dat ik veeeeel kilo's kwijt ga raken als ik het volhoud, en tot nu toe kan ik ondanks de honger alle verleidingen makkelijk weerstaan. Sterker nog, ik heb weinig trek! De shakes zelf staan me tegen, want lijnzaad is echt ranzig, maar vast voedsel doet me ook weinig. Heel apart.

Zaterdag vet-meting en wegen, en dan eens kijken of er al meetbaar resultaat is. Onwards and upwards dus

Comment

In mijn ogen lijkt het zwaarder dan het is. Ok de eerste week was best zwaar en de tweede een hel, maar daarna is het een walk in the park voor me gevoel. Dus zet hem op en hou vol.

Wakker worden met honger gevoel is me ook niet onbekend, maar echt scheurend valt best mee. Vermoed dat het honger gevoel zich ook aan gaat passen zodra je lichaam zich aan heeft gepast aan het eetpatroon en zo. Bij mij is het honger gevoel er alleen de laatste 30mins en valt me op dat ik soms 30-45mins me shake te laat neem zelfs.

Qua trainen... Tja je hebt minder koolhydraten dus niet gek dat je niet zo lang je oude intensiteit vol kunt houden. Daarom heb ik me training aangepast naar een UB/LB variant met puur compound oefeningen er in. Geef het tijd en eind week 2/begin week 3 zal ook dit weer wat beter worden. Zeker als je energizers gebruikt zoals een fatburner en/of creatine. Mocht je van plan zijn cardio toe te voegen...wacht tot je de dip voorbij bent. Daarvoor ben je nog te veel een vaatdoek.

Lol je prikkelbaarheid hadden kev en ik het een tijdje terug over via gchat. Dus hij is voorbereid hahaha.

Qua totale kilo's...als ik enige indicatie ben...begon met circa 86kg geloof ik. Woog net 81.5-82kg. No muscle loss either. Dus vocht/vet verlies.

Shakes...varieer. Vanille/Chocola, Vanilla/Aardbei etc :P Lijnzaad is iets wat maar moet.

Comment

Hoi, nogal laat dat ik topic opmerk maar mijn oom heeft soortgelijke kuur gedaan een paar maanden terug (bijna ee njaar terug denk ik), hij bleef volhouden dat de hij de overgang van week 1 naar 2 het ergste vond en toen ook het meeste afzag van zijn 'hongergevoel', ikzelf ben er niet vertrouwd mee maar afgaande op wat m'n oom zegt ben je dus bijna aan het ergste toe en daarna zou het volgens hem afnemen.

Verder denk ik niet dat hij de wandelpartijen heeft gedaan (was denk ik zelfs niet gezegd dat dat moest?!), hij had echter wel een fixe terugval in z''n trainingen de eerste week omdat hij zich soms draaierig voelde als hij met zijn normale gewichten bezig was, dus pas daar een beetje voor op zou ik zeggen maar dat wist je vast

Overigens gefeliciteerd met jullie trouw!
                      "those who want glory need to realise how much pain it takes to get there"

Comment

Originally posted by Giokeh View Post
                        Hoi, nogal laat dat ik topic opmerk maar mijn oom heeft soortgelijke kuur gedaan een paar maanden terug (bijna ee njaar terug denk ik), hij bleef volhouden dat de hij de overgang van week 1 naar 2 het ergste vond en toen ook het meeste afzag van zijn 'hongergevoel', ikzelf ben er niet vertrouwd mee maar afgaande op wat m'n oom zegt ben je dus bijna aan het ergste toe en daarna zou het volgens hem afnemen.

[...]

Overigens gefeliciteerd met jullie trouw!
                        Dan ben ik wel heel benieuwd hoeveel resultaat je oom behaald heeft en of hij dat heeft kunnen behouden? Want snel afvallen betekent natuurlijk vaak ook weer snel aankomen, en daar ben ik zelf een beetje bang voor. Enig idee?

Enne, bedankt voor je felicitaties

Comment

Het V-diet is geen crash dieet. Het enige wat je aan het eind in zekere mate terug krijgt is het vocht. Niet gek want in veel koolhydraatrijke produkten zit zout.

Zelf heb ik ook nauwelijks tot geen NEPA walks gedaan. Wel doe ik meer NEPA activiteiten zoals traplopen ipv de lift etc. Maar zodra je door de dip heen bent is het geen slecht idee cardio toe te voegen.

Druif..heb je al nagedacht over je transitie periode?

Comment

Hij is toenertijd (had wel wat overgewicht 11.4kilogram afegvallen en nadat ie terug vast voedsel begon te nemen en te trainen is ie net geen 2kg bijgekomen terug bijgekomen, hij had toen ie eraan begon iets meer buik dan jij en falstyr, dus weet niet hoe ver je kan gaan in de vergelijking.
                            "those who want glory need to realise how much pain it takes to get there"

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              Druif..heb je al nagedacht over je transitie periode?
                              Ja, een beetje. Maar als ik teveel nadenk over vaste maaltijden word ik gek

Ik denk eraan om in een week of twee weer terug te bouwen naar 6 a 7 vaste maaltijden per dag. Twee dagen 1 vaste per dag, 2 dagen 2 vaste per dag, 2 dagen 3 vaste per dag, enz. Puur gevoelsmatig lijkt opbouwen met 1 vaste maaltijd per dag me wat snel.

Hoe ben jij het van plan te doen?

Comment

Qua middel omtrek gisteravond was 86cm en vanochtend 85. Nog 3cm te gaan en ben tevreden genoeg voor de zomer. Begin was boven de 90cm. Ben dus 6-7cm dusver kwijt als resultaat. Geen 6-pack maar ik voel me in ieder geval geen aangespoelde walrus meer Is dat genoeg om een beeld te krijgen wat je kan bereiken?

Oorspronkelijk was me transitie idee 1 week. Elke 2 dagen 2 vaste maaltijden toevoegen. Dacht te weinig spul over te hebben vandaar. Maar heb nog meer dan genoeg zelfs. De eerste potten raken nu pas op o.O Dus ga me transitie fase 4-6 weken lang maken denk ik. Lekker goedkoop boodschappen doen dan haha. Dus elke week 1 vaste maaltijd toevoegen. Maar verhoog ook elke week me kcal. Ga zo wie zo meteen op 1600-1900 zitten ipv de huidige 1400-1700. Precieze details weet ik nog niet.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X