Voedingsschema (advies gevraagd)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema (advies gevraagd)

N.a.v. mijn introductietopic (http://forum.bodynet.nl/even-voorste...093-hallo.html) heb ik een voedingsschema opgesteld.

Ik heb mijn voedingsbehoefte gecheckt op Voedingsbehoefte.nl - Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over voeding, trainingen en het maken van schema's en een Excelbestand daarvan bijgevoegd. Ik ben alleen in dubio betreft de sportieve arbeidstoeslag en de arbeidstoeslag. Wellicht is er iemand die hier wat meer helderheid over kan geven. Ik heb een kantoorbaan van maandag tot en met vrijdag. Het kantoor is wel redelijk groot en je maakt soms aardig wat kilometers per week maar dat doe je ook als je een middagje de stad in gaat dus ik ga er van uit dat dat verwaarloosbaar is.

Ik heb de sporttoeslag nog maar even achterwege gelaten in het voedingsschema. Overigens vind ik een sporttoeslag van 200 Kcal maar redelijk weinig aangezien ik zeker wel meer Kcal verbruik tijdens het sporten.

Graag jullie tips over het voedingsschema wat er aan verbeterd kan worden. Wanneer ik met het sporten rekening wil gaan houden in het schema dan zal dat door de weeks 's avonds geschieden tussen 19:30 en 21:30. Hoe kan ik dit dan het beste aanpakken qua voeding?

Ik zie op dit forum dat bijna iedereen zich verschanst aan zalm, tonijn en visolie. Ik heb het vaak genoeg geprobeerd om vis te leren eten maar het is gewoon niet aan mij besteed, dus deze voedingsmiddelen zijn voor mij geen optie.

Mochten jullie nog dingen willen weten dan hoor ik het graag. Alvast bedankt!

Wouter
    Attached Files

Ongekookt rijst?..valt dat wel te eten.. verder ziet het er best goed uit alhoewel ik niet echt de expert bent zou ik dat fruitkwark vervangen voor magere kwark ts toch een stuk meer eiwit.

by the way visolie capsules zijn juist bedoeld voor mensen die weinig of geen vis eet.

Comment

visolie kun je ook in capsules krijgen, deze slik je dan door en je proeft niks van de vissmaakt.

Zou ook zwarte koffie en groene thee proberen te drinken, dit helpt echt bij het afvallen.

en onthoud dat het onderhoud niet alleen de kcal van een sportdag weergeeft, maar ook van de normale dag.

Dus sport jij 3 keer in de week, dan kan je sport toeslag wel 200 kcal zijn.
      De andere dagen 4 x 200 = 800, neem je dus 800 kcal te veel. Die je misschien op sportdagen uit je vetreserves haalt.

Tenminsten zo zie ik het. Vandaar dat je behoefte ook stijgt, naar mate je meer sport in de week. Niet omdat je lichaam dan per dag meer verbrand, maar gemiddeld per week meer verbrand.

Het is dus gewoon het aantal benodigde kcal van de week, delen door 7.
      Als ik hier onzin vertel, dan hoor ik dit graag. Zo zie ik het altijd

Comment

Originally posted by Biefstukje View Post
        Ongekookt rijst?..valt dat wel te eten.. verder ziet het er best goed uit alhoewel ik niet echt de expert bent zou ik dat fruitkwark vervangen voor magere kwark ts toch een stuk meer eiwit.

by the way visolie capsules zijn juist bedoeld voor mensen die weinig of geen vis eet.
        Ongekookte rijst staat ook in mijn schema. Dat is meer omdat ik weet dat ongekookt de hoeveelheid xgram is. Als je het kookt neemt het vocht op en is het 2.5x zoveel gram, maar qua voedingswaarden praktisch hetzelfde. Dus voor de berekening maakt het niet uit of je 100gr ongekookt vermeld of 250gr gekookt. Cijfers zijn fictief om het voorbeeld kracht bij te zetten overigens.

Visolie is niet alleen voor mensen die weinig tot geen vis eten. Visolie capsules hebben nog veel meer gezondheidsvoordelen zoals het verlagen van bloeddruk en cholesterol om maar wat te noemen. Vetten van vis zijn gewoon gezond. Hoeveelheid capsules die je neemt is in mijn optiek afhankelijk van hoeveel vetten je dagelijks te kort komt en hoeveel je dan nog moet aanvullen met die capsules.

Comment

Dat zijn de effect/voordelen van visolie idd, Woutert schrijft dat die geen vis lust dus schrapt die visolie ook deraf daar wou ik op aangeven
          Last edited by Biefstukje; 06-09-2008, 12:39.

Comment

Originally posted by Biefstukje View Post
            Dat zijn de effect/voordelen van visolie idd, Woutert schrijft dat die geen vis lust dus schrapt die visolie ook deraf daar wou ik op aangeven
            visolie capsules smaken naar niks, dus als je geen vis lust, kun je makkelijk de capsules slikken, je merkt niks van de smaak van vis

Comment

Behalve als het op gaat boeren.
              Dat had ik vanmorgen, kreeg ik zo'n sardientjes smaak in mijn mond van zo'n pilletje
              Keto..start
              16sept met 84kg vp rond de 14%
              19sept, 82kg (vocht verlies)

Comment

Heb even tijd genomen om te kijken.

1. Ontbijt. Te weinig eiwitten en te veel kh's in mijn mening. Zou dat 40gr eiwit van maak en 50gr kh ofzo

2. Geen kaas en geen fruit als je af gaat vallen

3. Je diner is te veel kcal. Verspreid dat wat meer over je andere maaltijden. Je tussen door van 15:00 is weer veeeel te klein. Zeker vanwege sport is zo'n grote maaltijd niet handig. Vervroeg de maaltijd van 19:00 dan naar 18:00.

4. Als je geen vis wilt zijn ern og andere proteine bronnen zoals magere kwark. Uitsmijters, roerbak eieren en zo. Laatste maaltijd kun je rond 21:00-21:30 nemen dan. Omdat je laat sport kun je klein beetje kh's gebruiken. Dus als je magere kwark niet te vreten vindt doe er dan beetje ranja door heen.

Comment

Originally posted by sdhbuilding View Post
                  Dat had ik vanmorgen, kreeg ik zo'n sardientjes smaak in mijn mond van zo'n pilletje
                  Je kan de betere gefilterd capsules kopen krijg je een soort citroensmaakje als je burpt , ik had ook eerst van die ranzige na-burp pilletjes.
                  Of gewoon midden in je maaltijd nemen dan krijg je meestal geen last van burps.

Comment

ik krijg die pillen niet door mijn stort. Netzo als alle andere pillen, kan ze niet inslikken. Ik bijt dus die capsules altijd kapot en heb helemaal geen problemen met de vissmaak.

ik vind het niet vies, maar lijkt me geen optie als je het niet lust.

Comment

Originally posted by sdhbuilding View Post
                      Zooooo echt hea!? ik ook bijna elke morgen
                      Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Heb even tijd genomen om te kijken.

1. Ontbijt. Te weinig eiwitten en te veel kh's in mijn mening. Zou dat 40gr eiwit van maak en 50gr kh ofzo
                        Hoe zou ik dat dan om kunnen gooien? Havermout en sinaasappelsap schrappen en boterhammen kipfilet en eieren eten 's ochtends?

2. Geen kaas en geen fruit als je af gaat vallen
                        Wat is de redenatie hierachter? Heb het vaker voorbij zien komen maar nog nooit echt een goede reden gelezen hiervoor?

3. Je diner is te veel kcal. Verspreid dat wat meer over je andere maaltijden. Je tussen door van 15:00 is weer veeeel te klein. Zeker vanwege sport is zo'n grote maaltijd niet handig. Vervroeg de maaltijd van 19:00 dan naar 18:00.
                        Heb het schema een beetje opgezet aan de ingrediƫnten die ik op het moment in huis heb. Enig idee waarmee hoe ik die 15:00 tussendoor en diner het effectiefste kan aanpassen? Ik kan die Sajoer boontjes er iig uitlaten.
                        Ik moet eerlijk zeggen dat er in het schema al meer staat qua eten dan dat ik normaal eet (het is niet een heel groot verschil maar toch wel wat). Misschien dat dat dan ook wel mijn valkuil is geweest waardoor ik momenteel stil sta.

4. Als je geen vis wilt zijn ern og andere proteine bronnen zoals magere kwark. Uitsmijters, roerbak eieren en zo. Laatste maaltijd kun je rond 21:00-21:30 nemen dan. Omdat je laat sport kun je klein beetje kh's gebruiken. Dus als je magere kwark niet te vreten vindt doe er dan beetje ranja door heen.
                        Eieren e.d. is geen probleem, dus ook i.c.m. groenten kan ik daar wel wat leuks van maken. Magere kwark is geen probleem, ik zie nou ook dat die Optimel vruchtenkwark veel minder eiwitten bevat maar overall veel minder Kcal. Kan je de gewone magere kwark ook mengen met bijvoorbeeld klein beetje jam met laag suikergehalte? Ik neem aan dat ranja ook genoeg suiker bevat.

Alvast bedankt voor je tijd en moeite!

P.S. Als laatste, waar haal je fatsoenlijke visoliecapsules?

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                          ik krijg die pillen niet door mijn stort. Netzo als alle andere pillen, kan ze niet inslikken. Ik bijt dus die capsules altijd kapot en heb helemaal geen problemen met de vissmaak.

ik vind het niet vies, maar lijkt me geen optie als je het niet lust.
                          Doorslikken is een eitje, je moet alleen weten hoe. Eerst de tabs in je mond, water erbij en slikken kan als je er geen problemen mee hebt. Ik spoel zo elke ochtend in een keer 10+ pillen weg. Kein punkt. Heb mezelf zelfs geleerd om pillen te kunnen slikken zonder water, maar dat vergt enige oefening.
                          Als je het lastig vind, is de truc gewoon met je kin richting je strottenhoofd te gaan. Dan slik je een stuk makkelijker. Veel mensen gaan juist achterover hangen, en dat werkt niet als je problemen met het slikken van pillen hebt.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Woutert View Post
                            Hoe zou ik dat dan om kunnen gooien? Havermout en sinaasappelsap schrappen en boterhammen kipfilet en eieren eten 's ochtends?

Wat is de redenatie hierachter? Heb het vaker voorbij zien komen maar nog nooit echt een goede reden gelezen hiervoor?

Heb het schema een beetje opgezet aan de ingrediƫnten die ik op het moment in huis heb. Enig idee waarmee hoe ik die 15:00 tussendoor en diner het effectiefste kan aanpassen? Ik kan die Sajoer boontjes er iig uitlaten.
                            Ik moet eerlijk zeggen dat er in het schema al meer staat qua eten dan dat ik normaal eet (het is niet een heel groot verschil maar toch wel wat). Misschien dat dat dan ook wel mijn valkuil is geweest waardoor ik momenteel stil sta.

Eieren e.d. is geen probleem, dus ook i.c.m. groenten kan ik daar wel wat leuks van maken. Magere kwark is geen probleem, ik zie nou ook dat die Optimel vruchtenkwark veel minder eiwitten bevat maar overall veel minder Kcal. Kan je de gewone magere kwark ook mengen met bijvoorbeeld klein beetje jam met laag suikergehalte? Ik neem aan dat ranja ook genoeg suiker bevat.

Alvast bedankt voor je tijd en moeite!

P.S. Als laatste, waar haal je fatsoenlijke visoliecapsules?
                            1. Minder havermout, meer melk en wat whey er bij. Simpele oplossing.
                            2. Kaas zit vol met vet en niet het goede soort vetten die je nodig hebt. Fruit niet goed vanwege insuline wat eerder zorgt voor vet aanzet dan wat anders. Daarnaast zijn fruit snelle kh's en tijdens cutten heb je meer complexe kh's nodig. Anti-oxidanten haal je al uit groene thee en de vitamientjes haal je dan tijdelijk uit pilletjes.
                            3. Geen idee wat je het effectiefst kan doen voor die maaltijden. Je moet de 1 kleiner maken en de ander wat groter. Moet jezelf kijken wat je weg kan halen en verplaatsen of dat je beide maaltijden opnieuw maakt.
                            4. Jam heeft altijd nog vrij veel suikers. Ranja, sommige huismerken, zijn zo goed als suikerloos. Anders kun je wat honing door de kwark doen.

Comment

Honing is ook 100% fructose... Dan zou ik nog eerder een low carb fruit erin donderen. Leer gewoon naturel eten, of anders met wat zoetstof.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X