Blijf maar spieren verliezen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik wil binnenkort mijn doelstellingen weer gaan bijstellen (kijken hoe lang ik nog door moet cutten om tot 10-11% te komen, of lekker bulken), en dan eindelijk eens een goede vetmeting laten doen.

Enig idee wat zo'n consult bij sportarts/fysio kost?

Comment

de spiegel zegt 20 keer meer dan gelijk welke vetmeter. Staar je niet bloot op percentages.
      the one and only tabata overlord

Comment

Je moet je niet 2 keer in de week meten man.
        Kijk gewoon in de spiegel.
        Als je de ene keer vochtigere handen hebt als de andere keer krijg je al een ander bf
        Who's the Chef

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          elektronische weegschaal het raam uit. Koop een goede analoge.
          Deze snap ik niet helemaal, een analoge weegschaal weegt toch sowieso helemaal geen vetpercentage

Kan je nog beter een foute meting hebben die in ieder geval een indicatie geeft lijkt mij..

En je moet als je een digitale weegschaal koopt gewoon geen Aldi of Lidl ding kopen maar een degelijk merk zoals bijv Siemens.

Comment

Originally posted by Arthur View Post
            Deze snap ik niet helemaal, een analoge weegschaal weegt toch sowieso helemaal geen vetpercentage

Kan je nog beter een foute meting hebben die in ieder geval een indicatie geeft lijkt mij..

En je moet als je een digitale weegschaal koopt gewoon geen Aldi of Lidl ding kopen maar een degelijk merk zoals bijv Siemens.
            Electronische meet het vetpercentage ook niet goed.. ( veel topics over geweest! )
            De waarheid kan erg hard zijn

Comment

Analoog meet inderdaad geen vet, en dat is een van de redenen dat je hem moet hebben. Ga 5x achter elkaar op een electronische weegschaal staan met vetpercentagemeter en je krijgt 5x een andere uitslag. En die kunnen onderling erg uiteen lopen. En het probleem van ons mensen is dat we er toch naar kijken, ook al weten we dat het gelul van een dronken aardbei is.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

(...), ook al weten we dat het gelul van een dronken aardbei is.

Ik ben het ook totaal niet eens met de aanname dat je beter een slechte meting dan geen meting kan hebben... Dan ga je uit van volledig verkeerde informatie...
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post

Ik ben het ook totaal niet eens met de aanname dat je beter een slechte meting dan geen meting kan hebben... Dan ga je uit van volledig verkeerde informatie...
                  Ik zeg hier dus dat je beter geen meting kunt hebben dan wel een meting lieve schat. Wel goed lezen he.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Ik zeg hier dus dat je beter geen meting kunt hebben dan wel een meting lieve schat. Wel goed lezen he.

Dat snapte ik ook snoetje... IK bedoelde ook dat ik het eens was met jou en niet met Arthur... Ik had er even de quote van Arthur tussen kunnen zetten voor de duidelijkheid... Enfin, dit was dus mijn bedoeling:

quote van GenIx over dronken aardbei --> lachsalvo
                    quote van Arthur over liever slechte meting dan geen meting --> aangeven dat ik het met GenIx eens bent dat dat dus niet zo is

Zo, weer vriendjes nu?
                    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Hahaha. Je bent een schatje hoor.

sigpic

Comment

Hahaha. Je bent een schatje hoor.
                        hup.,in je mand
                        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
                          hup.,in je mand

Atta

Comment

Zo...

Ik heb liever een foute meting dan geen meting

Maar bij een foute meting moet je het niet gaan gebruiken om concrete correcte cijfers te hebben. Je kan dus niet zeggen dat je vet% x is want dat is dan niet zo. De foute meting zal altijd fout zijn en dus constant afwijken. Daarom kun je ze dus wel gebruiken om te zien of je goed bezig bent qua vooruitgang. Als bij de meting het vet% zakt, of je cm's blijven afnemen/toenemen (net wat je doel is) dan zul je nog steeds kunnen waarnemen dat je vooruitgang boekt. En dat is altijd goed

Comment

Disagree. Bij een electronische weegschaal heb je een gigantische inconsistentheid. De dag dat je begint met bulken kan hij best een hoger vetpercentage aangeven dan op de dag dat je eindigt met bulken. Hier kun je dus geen progressie aan af meten. Neem gewoon foto's en leg die naast elkaar als je echt een betrouwbare "meetlat" wilt hebben.

sigpic

Comment

@GeneralIx

Absoluut de waarheid. Zo doen de profs het ook.
                                Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X