Krachttraining om vet te verbranden..??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Krachttraining om vet te verbranden..??

Hoi.. Ik ben al een maand bezig om af te vallen.
    Ik heb mijn voeding helemaal aangepast en train 3-4 keer per week.
    Ik heb alleen een vraag mbt. krachttraining..
    Voordat ik ga trainen drink ik nog creatine van het merk precision engineered.
    Ik begin met een spiergroep en eindig met buikspieren en op het laatst doe ik nog cardio (crosstrainer).

Over het algemeen is het bekend dat je met krachttraining meer verbrandt dan alleen met cardio..Alleen moet je dan zwaardere gewichten pakken met minder reps?
    of lage gewichten en veel reps tot je niet meer kunt?

O ja..heb me al flink verdiept ook in voedingssupll. maar nu zit ik helemaal in de war.Wat kun je het beste gebruiken voor meer energie en power om ook spierballen te kweken??
    Is alleen creatine voor de training genoeg of moet ik ook aminozurencapsules kopen of nitrix??
    Kan iemand me hierover duidelijkheid in brengen??
    Ik ga nu even trainen......

1. Kracht training zorgt er voor dat je gehele lichaam aan het werk wordt gezet. Hoe actiever je spieren hoe meer je verbrandt qua kcal. Als je afslankt is het zaak om je rust tussen sets kort te houden.

Je kan lager in reps en hoger in sets gaan zitten. Maar zou niet te zwaar qua gewicht gaan ivm belasting van het centraal zenuwstelsel. Zelf zou ik voor afwisseling gaan. 3x in de week een full body work-out met alleen compound oefening. Dus 4-5 oefening zijn genoeg. Maandag zware gewichten waarvan je normaal 4-6reps zou lukken en daar een paar sets mee doen tot je 20-25reps totaal hebt gedaan. Woensdag-vrijdag pak je lichtere gewichten waar je normaal 8-12 reps mee zou kunnen doen en richt je op 35-40 totale reps.

Korte rust intervals tussen sets zorgt er voor dat je harstlag hoog blijft. Dus je bent cardiovasculair bezig. Door korte rust intervals kunnen de spiervezels niet voldoende herstellen waardoor spierfalen sneller voorkomt.

2. Qua suplementen heb je alleen Whey, Multivits&Mineralen, visolie nodig.

Comment

Dus je moet ook de been trainingen en borst en rug ook trainen?
      Ik heb vandaag bijv. biceps en rug getraind.. Nu nog voel ik tintelingen over mijn hele lichaam..Dus in feite is mijn lichaam nu ook aan het verbranden?
      Ik hoorde dat dat zelfs 48 uur zou duren..Dat is misschien ook de reden dat ik constant honger heb dan of niet?
      ooww moet ik nu dan bijv. ook geen tonijn of kipfilet eten na mijn training zodat de spieren de vetten in je lichaam aanspreekt??

Comment

Ik geloof niet in de theorie dat verbranding van vet stopt zodra je na het sporten wat eet. Het gaat om de totale kcal inname en verbruik op een dag. Dus na het sporten wat eten kan best, zolang het geen vetten bezit. Vetten vertragen eiwitsynthese (spier herstel)

En ja. Je moet het hele lichaam voldoende aandacht geven. Dus ook borst/benen moeten voldoende getraind worden.

Dat je honger hebt is omdat je lichaam meer kcal verbruikt. Metabolisme gaat omhoog en dus ook je verbranding. Zolang je zorgt dat je voldoende kcal binnen krijgt moet je leren dat gevoel van honger te negeren. Maagwand past zich vanzelf aan en dan is het gevoel weg.

Comment

Wat ook goed helpt voor vetverbranding is HIIT (High Intensity Interval Training). Ik volg ongeveer hetzelfde schema als hierboven al genoemd (full-body) alleen doe ik het 2 keer week en voeg dus wat meer isolatieoefeningen voor bijv. zijkant schouders of hamstrings. Belangrijkste is inderdaad dat je je HR hoog houdt als je vet wilt verbranden, dus niet te veel rust nemen tussen sets door.

Daarnaast doe ik een keer per week HIIT. Wil eigenlijk niks anders zeggen dat je 20 minuten uitrekt voor cardio waarin je eerst een paar minuten op een rustig hardlooptempo inloopt waarna je bijvoorbeeld om de minuut een sprint van 30 seconden trekt. Spaart spiermassa en houdt de vetverbranding nog een lange tijd na je training ook op gang.
          "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein

Comment

Ik zal morgen wel een fullbody training doen en als afsluiting een Hiit op de loopband...
            Moet ik wel creatine blijven gebruiken zowel voor als na de training?

Comment

Originally posted by beyazkurt_a View Post
              Ik zal morgen wel een fullbody training doen en als afsluiting een Hiit op de loopband...
              Moet ik wel creatine blijven gebruiken zowel voor als na de training?
              volgens mij is creatine geen goed idee, je zegt zelf dat je doel afvallen is van crea ga je er voller uitzien omdat je vocht vasthoud.

Op hoeveel % zit je ?
              Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

epic bumb tuner =\

Comment

Originally posted by Fossah View Post
                  epic bumb tuner =\
                  SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    Ik geloof niet in de theorie dat verbranding van vet stopt zodra je na het sporten wat eet. Het gaat om de totale kcal inname en verbruik op een dag. Dus na het sporten wat eten kan best, zolang het geen vetten bezit. Vetten vertragen eiwitsynthese (spier herstel)

En ja. Je moet het hele lichaam voldoende aandacht geven. Dus ook borst/benen moeten voldoende getraind worden.

Dat je honger hebt is omdat je lichaam meer kcal verbruikt. Metabolisme gaat omhoog en dus ook je verbranding. Zolang je zorgt dat je voldoende kcal binnen krijgt moet je leren dat gevoel van honger te negeren. Maagwand past zich vanzelf aan en dan is het gevoel weg.
                    Ik eet na de training s'avonds om een uur of negen, amandelen met magere kwark. Die amandelen zijn dus niet goed zo laat?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X