Cola Light hoeveel effect heeft dat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cola Light hoeveel effect heeft dat?

Ik drink eigelijk al sinds jaar en dag vrij veel cola light, ik dacht dat geen kwaad kon i.v.m de Kcal die er in zitten, maar ik begrijp dat vrij veel zoetstoffen ook niet echt best is , kan iemand mij daar in advies voorzien!!

1 fles per dag is geen uitzondering!!

Mvg
    Richard

Er is geen noemenswaardig verschil tussen normaal en light frisdranken.

Comment

Beter als je cola gewoon laat liggen

Comment

Zo dat zal nog ff zwaar worden want ik drink het al 20 jr zo geloof ik!! een fles of 8 a 10 in de week. nou dan gaan we maar aan de spa rood mmmm.......

bedankt alvast!!

Comment

er zit misschien "geen" suiker in , maar de suikers die zij gebruiken zijn gewoon zoetstoffen die het vervangen waardoor het veel minder kcal heeft en bijna dezelfde lekkere zoete smaak

Cola light

Frisdrank met plantenextracten en zoetstoffen.
          Ingrediënten: koolzuurhoudend water, kleurstof (E150), zoetstof (aspartaam, acesulfaam-k), plantenextracten, voedingszuur (E338), zuurteregelaar (E331), cafeïne, aroma’s. Bevat een bron van fenylalanine. Voedingswaarde per 100 ml Energie1 kJ (0,2 kcal) Eiwit- g Koolhydraten0 g Vetten0 g

ik zie al minstens 3 E blabla das slecht.

Comment

Er zit 0.4 kcal in cola light, deze komen van de zoetstoffen.

Ik heb ooit al een mooie berekening gemaakt. Ging toen over aspartaam, dat bij 3,5 gram schadelijk zou zijn, maar wat je pas bereik bij 3 flessen cola per dag

Zoetstoffen bevatten 2,7 kcal per 1 gram.
            2,7 : 0.4 = 6.75
            1 : 6.75 = 0.15 gram zoetstoffen per 100 ml
            0.15 x 15 = 2.25 gram per fles cola.

Als je bedenkt dat nog niet eens 20% aspartaam is, dan klopt zelfs mijn berekening van toen niet. ( ging toen van 50% uit volgens mij )

dan heb je 0.45 gram aspartaam per fles, wat op 7.77 flessen per dag neer zou komen.

Ik snap dus falstyr opmerking niet helemaal. Ik vind 10 gram suiker tegenover 0.15 gram zoetstof toch wel een duidelijk verschil.

Comment

cola laten staan, vervangen door melk water ranja oid

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                Er is geen noemenswaardig verschil tussen normaal en light frisdranken.

Explain?
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Kon het niet meer erbij zetten, maar hier nog even een uitleg over aspartaam:

Dat van de hoeveelheid aspartaam is een gokje ( hierbij kijk ik naar mijn pot zoetstoffen die ik heb, daar is het zelfs maar 2.5% ), maar ook al zou het veel hoger liggen, moet je nog overdreven veel flessen drinken per dag.

Comment

Hier heb ik echt wat , hmmmmmm de een zegt het kan wel de ander zegt het kan niet.

Nu weet ik het niet meer !!!, maar ja ik ga maar wat minderen met koffie en cola denk.

Schijn ook beter voor je lever te zijn, heb ik gehoord, heeft je lever weer tijd om vetcellen af te breken?

Comment

Originally posted by rvanweel View Post
                      Hier heb ik echt wat , hmmmmmm de een zegt het kan wel de ander zegt het kan niet.

Nu weet ik het niet meer !!!, maar ja ik ga maar wat minderen met koffie en cola denk.

Schijn ook beter voor je lever te zijn, heb ik gehoord, heeft je lever weer tijd om vetcellen af te breken?
                      cola is niet gezond, dat is waar iedereen het over eens kan zijn. Maar als je het drinkt, drink dan light producten, dan neem je tenminsten niet al die suikers mee.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                        cola is niet gezond, dat is waar iedereen het over eens kan zijn. Maar als je het drinkt, drink dan light producten, dan neem je tenminsten niet al die suikers mee.
                        al zullen de zoetstoffen en alle anderemeuk ook niet echt goed vor je tanden zijn.. tenzji iemand dat natuurlijk kan onderbouwen dat het neit zo is.. frisdrank blijft in mijn mening gewoon chemische rommel ens lecht voor je tanden.. light of niet

Comment

Ik heb ook zeker een jaar of 8 bijna een fles cola per dag achterover getikt. Ben er nu zo'n 3 maandjes mee gestopt en drink nu heel af en toe nog een colaatje, misschien Ă©Ă©n fles per 2 weken.
                          In het begin is het best lastig om van de cola af te zien, het is zo lekker zoet haha. Ik ben begonnen met cola vervangen voor ranja (ook zoet, vandaar) en ben daarnaast steeds meer water gaan drinken. Nu drink ik vrijwel alleen nog maar water (en melk) en dan heel af en toe nog een glaasje cola dan (in het weekend meestal).

Vooral in de zomermaanden is het echt geen straf om lekker veel water te drinken

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                            als ik het goed begrijp zijn de zoetstoffen in cola light gewoon suikers hoor. Maar suikers die veel minder kcal hebben. Dus de enige voordeel zit in kcal anders kan je net zo goed normale cola halen.

Comment

Originally posted by rvanweel View Post

Zo werkt het niet helemaal cola kun je beter laten staan de prik en andere voedingstoffen hebben geen aanvulling op vetverbranding... Maar natuurlijk kan je 1 glaasje per dag drinken MITS je anders je voedingschema niet vol kan houden...

Koffie daarintegen is wel goed voor de training 1 glaasje half uur tot 45 minuten voor je training zorgt ervoor dat je doormiddel van cafeine meer energie hebt waardoor je ook meer verbrand tijdens je training.

Maargoed spreek je hier nog over en het komt goed.

MVG,

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X