Vetverbranding in verband met cardioduur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Geen idee.

Ga je bij beiden op max snelheid? Want bij sprintjes kan je veel meer snelheid maken.
    Opstarten van een fiets is zwaarder. Zodra als dat je de trappers eenmaal hebt bewegen (vooral als die op een hoge versnelling staat) gaat de rest vanzelf wel. Tempo maken lijkt me meer energie kosten dan tempo houden.
    Maar na 10 min kan je steeds weer 'bijkomen'.
    Op het moment zelf verbrand je misschien meer vet bij dat uur, omdat het pas vanaf 20 minuten zou gaan verbranden. Maar als je nabranding zwaarder zou wegen is het weer een ander verhaal.

Comment

Vet verbranden na 20 minuten. Warming up FTW
      "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
        Ik denk echt als je je zorgen gaat maken of je 2x45 min moet fietsen of 1x90 min, dan leef je echt compleet in het donker over wat je allemaal nog kunt leren m.b.t. bodybuilding
        luister eens puber;..de een maakt zich zorgen om cardio en de ander om zijn nieren en eiwitten. Als je niet wilt replyen;..doe het dan niet. Dit is al de zoveelste kut reply die ik van je krijg. En daar heb ik geen zin in. Dus ga lekker met de andere kinderen spelen en reply niet meer op mijn posts aub;..want het interesseert me geen drol wat je te zeggen hebt. Laat maar weten zodra je voor het eerst schaamhaar heb;..misschien dat ik dan wat meer open voor je mening sta.
        You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
          luister eens puber;..de een maakt zich zorgen om cardio en de ander om zijn nieren en eiwitten. Als je niet wilt replyen;..doe het dan niet. Dit is al de zoveelste kut reply die ik van je krijg. En daar heb ik geen zin in. Dus ga lekker met de andere kinderen spelen en reply niet meer op mijn posts aub;..want het interesseert me geen drol wat je te zeggen hebt. Laat maar weten zodra je voor het eerst schaamhaar heb;..misschien dat ik dan wat meer open voor je mening sta.
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Comment

stel je niet aan bilo,
              yawgmoth gaf zijn mening.
              ik had verwacht dat iemand met een olfifantenhuid wel meer op zijn vel kon hebben als dit...

verder denk ik dat het uur aan een stuk meer zal opleveren als je de etapes van 10 min evenhard fietst als het hele uur.

Als je die 10 minuten harder werkt/sneller fietst, dan denk ik dat het beter is, en dus meer oplevert.

greetz
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Kinderachtige uitspattingen zijn we zo langzamerhand wel gewend van Bilo, maar blijf bij me standpunt dat je ONGETWIJFELD op zoveel vlakken kunt verbeteren dat 2x45/1x90 wel de minste van jou problemen is. Als ik zie dat jouw tantrums al beginnen met of je nou 8 of 10 reps moet doen, hoelang je nou exact moet cardioen for optimal fat loss for six pack abzzzzz en hoe erg het is dat je dagen SKIPT terwijl je maar 3x traint en mijn vermoeden is dat daar ook nog verdomde veel aan verbeterd kan worden en dan heb ik het niet over je schema. Dan kom je hier beetje moeilijk lopen doen over dit soort kanslose prut en dan vind je het raar dat ik je vertel dat je je aanstelt, kom op hoor wake up it's the real world calling.

That's it for bilo, kheb wel gezien

Als er een topic komt over 3 sec eccentric of 2,5 sec met static hold of niet complete lockouts, dan weet ik het al wel

[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/ROBERT%7E1/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-3.jpg[/IMG]Optimal fat loss program, geen zorgen over lengte geen geneuzel niks

YouTube - Zumba Beginners

Om toch wat toe te voegen

Mijn mening, ga lekker fietsen 50 min 60 min doesn't fucking matter, 5x10 of 2x25 dit gaat zo'n minimaal verschil maken dat je het niet eens merkt. Zorg nou maar dat je gewoon intensief bezig bent ipv je hartslag tussen 143.7 en 148.3 houdt en cardio 2-4x per week als je zo graag wilt, als je maar zorgt dat je voeding erop afgestemd is

Omdat je graag wilt weten waar mijn schaamhaar is

(en nee dit is niet mijn eigen foto ik wacht nogsteeds tot me ballen inzakken, me baard in de keel komt en ik een echte man wordt zoals bilo)
                Last edited by Yawgmoth; 28-07-2009, 23:53.
                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Laat maar weten zodra je voor het eerst schaamhaar heb;..misschien dat ik dan wat meer open voor je mening sta.
                  Dit verband snap ik niet, vind het een beetje een enge gedachte eigenlijk..

Afgezien van die idiotie, kom op man, ga hier niet over zeuren. Ga lekker keihard trainen ipv je zorgen te maken over minuscule dingen. Ga gewoon keihard elke keer tot je helemaal op bent en niet meer kan. De ene keer zal het meer zijn dan de andere, ligt eraan hoe fit je je voelt. Zolang je maar vol gaat en tot het uiterste ipv te mierenneuken want dan kom je veel verder.

Succes

Edit: Als je dat zumba gaat proberen, post dan even een filmpje op het forum en houdt een log bij hoe die zumba lessen gaan.
                  Last edited by jake22; 28-07-2009, 23:51.
                  Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Ik neig naar de 6x10min toe, kan alleen niks theoretisch erover vinden.
                    He who keeps silent consents.

Comment

Originally posted by Bonehead View Post
                      Klopt , maar een beetje wetenschap kan geen kwaad .

Als je er eerst al een uurtje fitness hebt opzitten...en daarna je cardio doet...verbrandt je dan niet onmiddelijk?...

Comment

Het is een moeilijke kwestie vind ik.
                        Voor vetverbranding is HIIT erg goed. Maar Hiit bedoelt wel dat je rustig met volle bak afwisselt. Niet normaal tempo met helemaal niks.
                        Aan de andere kant;..als ik een uur fiets ben ik moe na 45 mins. En als ik moe ben kost het me meer energie om de snelheid te behouden. Meer energie = meer kjoule= meer kcal.

Maar ja;..aan de andere kant. kcal = gedane arbeid. En 35 km in uur fietsen of 35 km in 10 uur;...is dezelfde arbeid.

vetverbranding start pas na zo'n 10 minuten is wel waar. Maar het gaat ook op APOC. Dat is belangrijker;..de kcal die je na training verbrand. Daarom verbrand je met TABATA zo veel. En dat is maar 4 minuten

Ok;..nu raak ik in de war hahaha
                        Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar wil wel even reageren, want hier sla je de bal wel volledig mis. 35 km fietsen in 10 min. impliceert een snelheid van 210 km per uur. in 10 uur is dat een snelheid van 3.5 km per uur. De benodigde arbeid stijgt exponentieel met uw snelheid, daarom ook dat een wagen meer verbruikt als je snel rijdt, er valt meer lucht- en wrijvingsweerstand te overbruggen (boven de 300 km/uur heb je zowat 10 pk extra nodig per km/uur dat je nog sneller wil rijden). Dit geldt ook voor fietsen, lopen, bladen etc.
                        Langs de andere kant is zeggen dat je meer calorieën verbruikt als je moe bent omdat je dan meer moeite moet doen even onnozel. Uw luchtweerstand stijgt niet plots omdat je moe bent, je hebt gewoon meer moeite om hetzelfde vermogen te blijven opbrengen. Met fietsen merk je eigenlijk makkelijk wanneer je je energievoorraad (vet) begint aan te spreken, namelijk na het dipje.
                        Bij mij komt dat ongeveer na 40 minuten. Dan krijg ik even "den track"= bibber.
                        De kunst is dan om gewoon ff rustig te doen en te drinken, en vooral de drang naar suiker te weerstaan, want dan geef je je lichaam natuurlijk terug makkelijke brandstof. Alles wat je daarna doorfietst op een goed tempo (je mag geen babbeltje meer kunnen doen) is goed bezig :-)
                        Success

PS op het net staat ergens een site waar je je calorieverbruik in functie van je snelheid en gewicht kan uitrekenen, leuk om eens te checken
                        Last edited by timson; 07-08-2009, 14:15.

Comment

Wellicht interessant: Overgewicht | Cardio in twee delen verbruikt meer energie

Heb het overigens alleen (wederom) vluchtig gescand...
                          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

leuk om te weten,
                            maar het verschil is minimaal.
                            plus de 20 min die je rust tussendoor ben je toch kwijt.
                            wel beter voor cortisol levels overigens

Persoonlijk zou ik toch naar Hiit neigen,
                            of een andere intensieve interval vorm.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Bilo, ik zou je niet te druk maken om dit soort dingen, doe gewoon wat je zelf het beste uitkomt en zorg dat je intensief genoeg traint.
                              Ik ben zelf ook al redelijk lang bezig met afvallen, ben nu 22kg kwijt en heb echt heel weinig cardio gedaan. En als ik dat deed was het hooguit 20 minuten(meestal was het zelfs 12).
                              Ik zeg zeker niet dat je dit moet gaan doen, want ik had ook wel betere progressie kunnen boeken als ik iets stricter was, maar ik wil aangeven dat dat soort kleine dingetjes weinig tot geen merkbaar verschil maken.

Veel succes verder
                              Groeten

Comment

Door trainingen op te splitsen krijg je een hoger verbruik door de naverbranding. 6 sessies van 10 min. i.p.v. 1 uur aaneengesloten zorgt voor meer verbranding. Omdat het aantal kcal's toch de meest grote variabele is zou ik zeggen dat vetverlies sneller gaat als je het opsplitst. Het hele verhaal van direct vet verbranden geloof ik toch niet erg in, wil je vetten als energiebron gebruiken zorg dan dat je in ketose bent, maar dat komt je trainingen weer niet ten goede.
                                In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X