laag vetpercentage

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• laag vetpercentage

ik zou als recreant weleens willen weten hoe laag het vetpercentage is van een wedstrijdbodybuilder en hoe zij net voor een wedstrijd die paar procent nog eraf halen. En hoe hoog is dan het vetpercentage na het seizoen onder "normale" omstandigheden.

wat me altijd fascineert bij topatleten is dat het buikvel zo dun is als krantenpapier zodat de "middengroef" in de abs zichtbaar is. Dit zie je trouwens ook bij atletiek vaak. Bij mijn bovenste 4 abs bijvoorbeeld zit volgens mij weinig vet, maar is het vel "dik", zeg maar ongeveer een cm en is m.i. de oorzaak daar onderhuids vocht van?

Klopt het dat je naast een laag vetpercentage ook je onderhuids vocht moet afdrijven om echt ripped te zijn? En hoe kan je dat als natural bereiken? Een zoutloos dieet of jeneverbes/paardenbloem etc. gebruiken? Maar volgens mij is alles om slechts tijdelijk echt laag te zitten in je vetpercentage of niet?

Bedankt voor het advies alvast,

ps. mijn vetpercentage is op het moment 12,9% bij een gewicht van 91 kilo en een vetvrije massa van 79,5kilo, en ik ben 39 jaar.

welk vetpercentage zou voor mij haalbaar zijn met normaal trainen/dieeten?

Originally posted by ricorico View Post
    ik zou als recreant weleens willen weten hoe laag het vetpercentage is van een wedstrijdbodybuilder en hoe zij net voor een wedstrijd die paar procent nog eraf halen. En hoe hoog is dan het vetpercentage na het seizoen onder "normale" omstandigheden.

wat me altijd fascineert bij topatleten is dat het buikvel zo dun is als krantenpapier zodat de "middengroef" in de abs zichtbaar is. Dit zie je trouwens ook bij atletiek vaak. Bij mijn bovenste 4 abs bijvoorbeeld zit volgens mij weinig vet, maar is het vel "dik", zeg maar ongeveer een cm en is m.i. de oorzaak daar onderhuids vocht van?

Klopt het dat je naast een laag vetpercentage ook je onderhuids vocht moet afdrijven om echt ripped te zijn? En hoe kan je dat als natural bereiken? Een zoutloos dieet of jeneverbes/paardenbloem etc. gebruiken? Maar volgens mij is alles om slechts tijdelijk echt laag te zitten in je vetpercentage of niet?

Bedankt voor het advies alvast,

ps. mijn vetpercentage is op het moment 12,9% bij een gewicht van 91 kilo en een vetvrije massa van 79,5kilo, en ik ben 39 jaar.

welk vetpercentage zou voor mij haalbaar zijn met normaal trainen/dieeten?
    Tijdens wedstrijden staan bodybuilders als ze ripped zijn op zo'n 3 a 4% bf, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. Offseason is eigenlijk moeilijk te zeggen, ik weet trouwens ook niet of je doelt op pro's, amateurs, of beide. Veel pro's durven niet echt hoog in bf te gaan en blijven zelfs off-season ook nog rond de 10%. Anderen zitten juist wel weer heel hoog. Neem bijvoorbeeld de bulk foto van Lee Priest waar die op 20%+ staat, die moet bij de meesten wel bekend zijn. Vocht word inderdaad ook zoveel mogelijk afgedreven. Vandaar dat wedstrijd bb-ers zuivel vaak zoveel mogelijk proberen te vermijden of zelfs gewoon helemaal niet nuttigen, evenals zout. Daarnaast krijgen ze ook nog eens een bruine tint zodat ze nog meer ripped lijken als dat ze al zijn.
    Owner of the Iron Playground.

Comment

denk dat een 8% goed haalbaar is.
      Als je nog veel lager gaat moet je heel goed weten waar je mee bezig bent,
      anders verlies je teveel spiermassa.

Als je op 8% zit, zullen je abs overigens ook veel beter zichtbaar zijn als nu.
      ( je hebt dan gewoon minder vet op je buik. De huid van iedereen is gewoon ongeveer even dik, het gaat om het beetje vet wat het dikker of dunner maakt.)
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Melk en andere voeding speelt toch ook een rol met hoe dik de huid is?

Comment

als ik me niet vergis,
          speelt voeding een rol bij hoe "soft" of "hard" je huid oogt.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

goede informatie jordy, bedankt!
            ik ben inderdaad ook al gestopt met melk, tijdje terug nam ik smorgens een wheyshake met banaan en halfvolle melk, nu pak ik hem met water, een handvol blauwe en rooie bessen en een beetje brinta.

zal ook eens op mijn zoutinname gaan letten, dus dat houdt ook in minder magnetronmaaltijden.
            en voorlopig geen alchohol, fastfood en chips (alleen snackajacks kan ik niet laten staan)

gisteren trouwens nog een pot CLA en Carnetine aangeschaft ter ondersteuning, eens kijken of het wat doet. Ben in ieder geval supergemotiveerd nu, dat scheelt alweer de helft!

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
              Van zuivel kan je onderhuids vet vast houden.
              Who's the Chef

Comment

Originally posted by Been View Post
                Van zuivel kan je onderhuids vet vast houden.
                Bedoel je nu vocht?
                Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                  Ja. Zeker suikers e.d. geven aardig wat vocht.

Qua vochtafdrijving kun je gewoon kijken naar "fluid fighter" van Performance of een andere vocht afdrijver ("Xpell" is er geloof ik ook een).
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Dus je huid dunner maken betekent minder zuivelproducten eten?

Comment

Dunne huid, dikke huid. Het is gewoon onderhuids vocht. Maar zuivel mijden kan zeker helpen.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X