Hiit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hiit

Om met de deur in huis te vallen: Zijn er mensen hier die bij zichzelf een duidelijke verbetering hebben gemerkt (t.o.v. vetverbranding) toen ze HIIT training zijn gaan doen, in plaats van LIT/HIT?

Ik heb vandaag eens een soort van intervaltraining op de fiets gedaan, in plaats van aan een ruk doortrappen en moordend is het zeker :P
    Er zijn veel onderzoeken die aantonen dat HIIT uiteindelijk effectiever is dan cardio met blabla% van je hartslag.
    Nu zijn er ook een paar sites waar mensen zeggen dat ze ontzettend vooruit zijn gegaan door HIIT cardio, maar dat is voornamelijk omdat ze eerst geen flikker uitvoerden.
    Het gaat me dus echt om een verbetering door HIIT bij mensen die al conditie hebben opgebouwd door andere soorten cardio?

Wat betreft verbranding is het lastig om zeker te weten wat werkt en wat niet. Merkte wel dat me spieruithoudings vermogen in de benen, en algemene conditie, wat beter werd. En dat zorgde er voor dat ik wat meer reps met zwaar gewicht kon doen. Dat werkt altijd goed voor verbranding.

Comment

Jazeker. Heb een tijd lang geen cardio gedaan en nu weer aan het HIITen, dat verschil merk ik sowieso.

Daarvoor hele tijd regelmatig LIT gedaan, overgestapt op HIIT en ook toen merkte ik duidelijk verschil.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

@falstyr: Zo had ik er nog niet naar gekeken. HIIT is idd mooi uitdagend voor je conditie, waardoor je weer beter kan trainen. Ben benieuwd, bij mij is er duidelijk nog genoeg plek voor verbetering qua conditie

@Pinada: Jee, dat wou ik even horen. Op allerlei sites raden mensen intervaltraining aan, maar er zijn er best weinig die dan iets over hun eigen resultaten vertellen.

Comment

Ben zelf duur- en krachtsporter, die HIIT training afwisselt met LIIT. Indien men snelheid en kracht wil opbouwen is dat zonder meer een verplichting. Je relatieve VO2max (zuurstofopname) door je spieren, stijgt enorm door HIIT, waardoor je benen (met lopen en fietsen) en je armen/rug/borst/schouders (met zwemmen) beter voorzien worden van de broodnodige zuurstof en minder snel verzuren. Dat betekent toename van kracht en de nodige verbranding van de aanwezige brandstof. Kan m'n trainingen niet zonder HIIT voorstellen, heb er enorm veel profijt van, conditioneel en kracht.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X