Afvallen lukt niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen lukt niet

Hoi

Ik ben sinds 8 maanden aant trainen en moet zeggen dat ik behoorlijk vooruitgang boek. Vooral de armen en borst zijn heel stevig geworden. Ik ben alleen veelste zwaar. 190 groot en ik weeg 110. Nou ben ik anderhalve maand geleden begonnen met het aanpassen van mijn eetpatroon. Vroeger at ik de hele dag door (gewoon als ik honger had). Sinds anderhalve maand via schema. Dat ziet als volgt uit..

S'morgens rond 8 uur 2 boterhammen met tonijn op waterbasis of kipfilet..
    Rond 10 uur half elf fruit en een bord yoghurt (zonder suiker ofzo)
    Half 1 smiddags eet ik nogmaals 2 boterhammen met tonijn of kipfilet..
    Tegen 3 uur weer wat fruit..
    En tot slot rond 5 uur middag eten.. (Meestal 1,5 bord)
    Sávonds eet ik eigenlijk nooit wat (wel eens gezondigd op een verjaardag)..

Het midag eten kan vanalles zijn, gewoon wat de vrouw kookt zeg maar.. aardappels, groente, vlees.. nasi.. bami.. enz.

Ik train 3-4 keer per week fullbody (alhoewel ik sinds een week of 2 daar ook iets andere struktuur in aant aanbrengen ben)

Cardio doe ik niet.. Heb ik wel geprobeert maar omdat mijn linker knie altijd opzwelt weer mee gestopt (heb 2 jaar geleden een ongeluk gehad waarbij de hele knie in puin lag, een half jaar op krukken moeten lopen en die knie is dus nog niks)

Naja anderhalve maand dus bezig met een ander eetpatroon en deze week bij mijn moeder op de weegschaal gegaan en wat zie ik tot mijn verbazing.. Ik weeg precies het zelfde!!

Enigste verklaring voor mij is dat een x-aantal kilo's vet verbrand is en daar spiermassa voor in de plaats is gekomen.. maar nee dat kan ook niet.. ik eet veel minder dan vroeger met minder kalorieen dus dat kan eigenlijk niet.. of is het zo dat je het de eerste 2 maanden niet merkt?? snap het niet.. (ben ook al aant denken dat t miss een medisch iets is)

Hoop dat jullie me kunnen vertellen wat ik verkeerd doe..

Groet Ger

Edit.. Ik zie net dat ik in het verkeerde topic gepost heb... kan iemand dit topic verplaatsen? mijn excuses hiervoor.. ger
    Last edited by bam41; 08-11-2009, 11:02. Reason: Artikel staat in het verkeerde topic

Gewicht zegt niets als je er geen bf% bij vermeld... Zo ben ik 184 en weeg 133,6 kg als ik daarbij niet vermeld dat mn bf op 11% zit weet je nog niets... Dus meld erbij hoe je bf staat Bam...

Comment

Het kan ook zijn dat je niet genoeg binnenkrijgt. Hierdoor zal je lichaam meer gaan opslaan. Probeer meer kleine maaltijden te eten, dit om je metabolisme te verhogen.

Comment

Als ik kijk wat ik met 110kg moet eten om op gewicht te blijven kom ik tot de conlcusie...je eet te weinig om af te vallen :S

Zou proberen 2500-2800kcal per dag te gaan eten. Ook als je al 8 maanden bezig bent is het wel handig om een tijdje over niet te cutten.

Comment

Thnx voor de snelle reacties.. Mijn bf weet ik niet (zal veel zijn) maar zal het morgen bij de sportschool laten opmeten.. Meerdere keren per dag iets innemen zou een verademing zijn. Ik ben langzaam aan het patroon gewent maar zeker in het begin was ik de uren aant aftellen tot het middag eten kwam
          Als ik morgen mijn bf op laat meten hoeveel tijd later kan ik dan een tweede meting doen om te zien of er verschil is?

@Falstyr.. Ik ben ook wel eens aant denken om me minder druk te maken over die 110 kilo.. gewoon doortrainen en maar massa te blijven kweken.. en dan over een jaar eens kijken hoe t ervoor staat.. zou dit miss een betere optie zij?
          Last edited by bam41; 08-11-2009, 11:23. Reason: wou nog reageren op falstyr en niet dubbel posten :S

Comment

1x per week op dezelfde dag, zelfde tijd, zelfde omstandigheden
            of 1x om de week
            of 1x in de maand

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              1x per week op dezelfde dag, zelfde tijd, zelfde omstandigheden
              of 1x om de week
              of 1x in de maand
              Oke thanx ik ga het met regelmaat eens laten opmeten.. miss dat het dan toch zo erg nog niet is.. dat het vet idd door spier is vervangen.. de mensen om me heen zien iig wel dat ik gespierder word maar op een of andere manier zie ik alleen vet
              (zie vet maar voel dus heel goed dat alles eronder hard is en heb t idee dat je door die laag de spieren niet ziet.. miss dat ze met traine gewoon doorkomen )
              Last edited by bam41; 08-11-2009, 11:28.

Comment

Originally posted by bam41 View Post
                Oke thanx ik ga het met regelmaat eens laten opmeten.. miss dat het dan toch zo erg nog niet is.. dat het vet idd door spier is vervangen.. de mensen om me heen zien iig wel dat ik gespierder word maar op een of andere manier zie ik alleen vet
                (zie vet maar voel dus heel goed dat alles eronder hard is en heb t idee dat je door die laag de spieren niet ziet.. miss dat ze met traine gewoon doorkomen )
                Als jij die 8 maanden goed gegeten had en goed gesport en gerust had dat best zo kunnen zijn.. Nu als ik de hoeveelheid voer zie, twijfel ik n beetje. Ik zeg niet dat het onmogelijk is.... Vet is niet echt hard, dus?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X