Hey,

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hey,

Hey,

Ik ben nieuw hier .. heb al een aantal dingen gelezen over schema's en voeding.. Moet ik zeggen dat ik t moeilijk vind om zo n schema te maken. Ik zal mezelf eerst ff voorstellen, ik ben 25 jaar en weeg zo n 62 kilo en ben 1.62 . Ik wil graag droger worden. Heb "aardig" wat vet te veel en wil een strakke buik.. sowieso overal wat strakker! Ik ren elke dag hard en ik doe bodypumpen 3x p.w. Ik denk dat het bij mij altijd aan de voeding heb gelegen dus zal dat nu moeten gaan aanpassen.

Mochten jullie nog goede tips voor mij hebben waar ik aan moet denken of goed op moet letten hoor ik dat graag van jullie.
    En uiteraard ga ik nog ff verder kijken op deze site over t hoe en wat ....

Alvast bedankt!!

lees DIT even door

en welkom
    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Hey ja toevallig had ik dat al door gelezen... T blijkt dat ik dus gewoon absoluut niet veel verstand heb van voeding .. Maar kan dit gelukkig goed toepassen.. thanks!

Comment

Dan weet je dus nu dat bodypumpen goed als cardio is,..maar dat je er niet gespierder door zal worden
        You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html

ik weet dat in zomersticky ook staat maar ik zeg het toch even..

stop maar met dat bodypump. gewoon zware krachttraining zoals staat beschreven in sticky. dit zorgt voor meer spieren (en die verbranden meer vet). maar inderdaad: voeding is belangrijkste!! ik wil ook schema gaan opstellen want heb ook te hoog vet%. heb ook gemerkt dat er nou eenmaal veel tijd in gaat zitten maar zul je ervoor over moeten hebben

Comment

ja en ik maar denken dat bodypumpen super goed voor je was :S Dat er tijd in gaat zitten vind ik niet erg, heb er veel voor over! Vind sporten sowieso erg leuk dus dat komt goed uit, jammer dat er in de naaste omgeving niemand is hier die dat ook vind, toch weer een kleine stok in de rug. Maar weet zeker zodra ik resultaat zie bij mijn buik vooral dat ik dan moeilijk of niet vol hou!!

Comment

natuurlijk is het wel goed voor je! je krijgt goede conditie ervan namelijk! bij krachttraining is dit weer niet het geval. (iig niet zo extreem). het is maar net wat je wil bereiken. dus vertel. wat zijn je precieze doelen?

Comment

maar hoezo een goede conditie? Ik doe juist expres altijd hardlopen daarnaast omdat ik vind/dacht dat ik van bodypump geen betere conditie krijg.. aangezien je met gewichten bezig bent en stil staat.. Maar daar heb ik me dan blijkbaar ook op verkeken

Ik wil graag over mn hele lichaam, maar vooral mijn buik strakker worden.. Heb overal wel iets te veel vet.. (Percentage weet ik helaas niet) Vind het mooi als je de spieren ziet .. niet te !(voor een kleine vrouw als mij) lijkt me dat niet heel erg mooi. Maar aangezien ik wel vaak met eten bezig was , maar zoals ik net lees blijkbaar altijd vekeerd, want ik lette heel erg op de calorien maar denk dat ik sowieso te veel koolhydraten binnen krijg!

Dus nu maar eens goed gaan na denken over een goed voedings schema voor mezelf en dan ook het sporten maar aanpassen!

Comment

haha sorry ik dacht dat bodypump beetje dansen met gewichtjes was maar de volgorde waar je je aan moet houden:

1. goede voeding
                  2. krachttraining (lekker zoals in sticky staat, grote mannelijke spieren krijg je toch niet snel zoals overigens OOK in sticky staat)
                  3. cardio (HIT)

wat veel mensen aanraden is dit 1 voor 1 te doen. dus eerst tijdje goede voeding totdat je niet meer vooruitgang ziet. dan krachttraining tot je dood punt hebt bereikt en tenslotte HIT cardio erbij. reden hiervoor is dat je niet snel dood punt zal bereiken en altijd nog iets ander de hand hebt. succes met maken van je schema!

p.s. nu ik erover nadenk heb ik ook alles van die sticky's hoor! die zijn gewoon top.

laatste tip: maar schema in excel zoals anderen ook doen en laat het hier door ons verbeteren!

Comment

Originally posted by Viking18 View Post
                    haha sorry ik dacht dat bodypump beetje dansen met gewichtjes was maar de volgorde waar je je aan moet houden:

1. goede voeding
                    2. krachttraining (lekker zoals in sticky staat, grote mannelijke spieren krijg je toch niet snel zoals overigens OOK in sticky staat)
                    3. cardio (HIT)

wat veel mensen aanraden is dit 1 voor 1 te doen. dus eerst tijdje goede voeding totdat je niet meer vooruitgang ziet. dan krachttraining tot je dood punt hebt bereikt en tenslotte HIT cardio erbij. reden hiervoor is dat je niet snel dood punt zal bereiken en altijd nog iets ander de hand hebt. succes met maken van je schema!

p.s. nu ik erover nadenk heb ik ook alles van die sticky's hoor! die zijn gewoon top.

laatste tip: maar schema in excel zoals anderen ook doen en laat het hier door ons verbeteren!

Ik heb hier nog nooit iemand het advies zien geven om eerst goede voeding aan te houden en pas te gaan krachttrainen als je op een dood punt zit dus vraag me af waar je vandaan haalt dat veel mensen dat aanraden.
                    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                      Ik heb hier nog nooit iemand het advies zien geven om eerst goede voeding aan te houden en pas te gaan krachttrainen als je op een dood punt zit dus vraag me af waar je vandaan haalt dat veel mensen dat aanraden.
                      falstyr zei dat volgens mij een keertje. weet ik vrij zeker

*i.i.g. iemand van de mannen die hier vaak voorbij flitsen: jij, falstyr of generalIX
                      Last edited by Viking18; 07-01-2010, 16:54.

Comment

falstyr zei dat volgens mij een keertje. weet ik vrij zeker
                        Kan het me niet voorstellen. Hij zal het hebben gehad over cardio. Of tegen iemand die jarenlang op 600 kcal per dag heeft geleefd wellicht.
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

om alleen cardio ging het zeker niet. maar dat die persoon ervoor veel te weinig kcal nam zou goed kunnen. echt geen flauw idee. ik vertrouw op jou want jij bent hier het wijst wat training/eten betreft!

Comment

om alleen cardio ging het zeker niet. maar dat die persoon ervoor veel te weinig kcal nam zou goed kunnen. echt geen flauw idee. ik vertrouw op jou want jij bent hier het wijst wat training/eten betreft!

Pff nou niet overdrijven, zijn hier genoeg mensen die veel meer verstand van voeding en training hebben dan ik. Maar ik vind het sowieso een raar advies en ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij iemand zou aanraden te wachten met krachttraining, tenzij die persoon fysiek niet in staat is krachttraining te doen. Maar wellicht kan hij zelf hierop antwoorden.
                            Last edited by Pinada; 07-01-2010, 17:04.

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                              Pff nou niet overdrijven, zijn hier genoeg mensen die veel meer verstand van voeding en training hebben dan ik. Maar ik ken vind het sowieso een raar advies en ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij iemand zou aanraden te wachten met krachttraining, tenzij die persoon fysiek niet in staat is krachttraining te doen. Maar wellicht kan hij zelf hierop antwoorden.
                              wijst van ons twee bedoelde ik, en daar is geen twijfel over mogelijk

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X