Keto + IF
Collapse
X
-
Originally posted by Brambo19 View PostVragen:
1) Hoe raden jullie aan met IF te beginnen? In stapjes (langer eetwindow? In het begin niet elk dag IF?) of meteen elke dag eetwindow van 6-8u toepassen?
In 1x omknallen, rond een uur of 16:00-18:00 beginnen
2) Kan het kwaad om soms het eetwindow wat te verschuiven met 1 of 2 uurtjes? Dit in verband met redelijk onregelmatig lessenrooster...
Geen probleem
3) IF tijdens de carb up?
Volgens lyle schijnt het niet zoveel uit te maken wanneer je de carbs neemt, maar hoeveel je neemt is veel belangrijker. IF zou dus kunnen in theorie.
4) Lyle McDonald raadt aan om het eerste weekend geen carb up te houden, hoe zit het dan met de training de eerste 2 weken?
Zelfde, die 2 weken zijn om er zeker van te zijn dat je helemaal gedeplete bent.
5) Vorige cut deed ik af en toe HIIT, is dit een goed idee om te doen tijdens keto? Ik denk het niet ivm glucose...
Zeker geen HiiT, teveel carb verbranding die je dan niet meer met krachttraining kan verbranden. Teveel depletion leidt ook weer tot kutresultaten
6) In het boek heeft Lyle het steeds over "de eerste 24 van de carb up" en de tweede "24 uur van de carb up". Maar wat als je maar 36u carb up doet?
In de eerste 24 uur zullen al je carbs gebruikt worden voor de restore (mits binnen bepaalde grenzen) en in de 2e 24 uur moet je complexe carbs nemen en is de kans groter dat je vet aanzet. Ik deed gewoon 24 uur suiker knallen
22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Comment
-
Originally posted by Viking18 View Postmisschien domme vraag hoor... maar waarom niet gewoon een normale cut zoals in de sticky's staat?
2. je verliest met normaal cutten meer spiermassa
3. je verliest meestal meer kracht tijdens normaal cutten.
4. je stofwisseling gaat meer omlaag met normaal cutten.
5. je insuline gevoeligheid is beter tijdens ud2.0 of zulk soort dieet.
6. als je vet% laag is, wordt vetverlies steeds moeilijker met een normaal dieet. met zulke dieten is dit minder moeilijk.
en zo kunnen we wel even doorgaan.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by Leo1988 View PostNog 1 ding: waarom complexe carbs voor je training? Lyle schrijft juist alleen dextro voor (50 gram dextro 5 uur voor de training en dan 25 gram dextro en 25 gram fructose 2 uur voor de training).
Vandaag begonnen met keto en if.
Ik heb voor het eerst gegeten om 13u, vanaf morgen zal dat 14u zijn. Vond het niet echt lastig om zo laat te eten maar ik had gisteren dan ook nog redelijk veel gegeten.
Vandaag heb ik al biefstuk met bloemkool en 5 eieren met ui gegeten, beide met veel olijfolie. mmm!
Ben benieuwd naar morgen en overmorgen, naar verluid de zwaarste dagen...@ ketIF
Comment
-
ok ik ben nu sinds zondag bezig en moet zeggen dat het fantastisch gaat.
Ik heb er geen enkel probleem meer mee om pas om 14u te eten, en heb enorm veel energie. De trainingen zijn wat minder maar dat is wel normaal denk ik.
Ik weet dat ik niet mag klagen als alles goed gaat... maar overal hoor ik dat vooral de 2e en 3e dag zo verschrikkelijk zijn. Kan het zijn dat ik iets verkeerd doe? Dat mn lichaam mss gemakkelijk eiwitten omzet naar glucose? Of is het mogelijk dat sommigen hier gewoon meteen goed op reageren?@ ketIF
Comment
-
Kan zijn dat de omschakeling gewoon goed gaat. Overigens is 1400 nog redelijk vroeg om te eten hoor, mijn eerste maaltijd zit doorgaans rond een uur of zes+."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Even een klein vraagje:
Vandaag lower body getraind. Eerst stiff legged deadlift en frontsquat, beiden geen probleem en zelfs goed vooruit gegaan qua kracht, door carb up waarschijnlijk. Maar als ik dan aan leg curl begon kreeg ik een kramp in mn been. Niks ergs denk ik want ik voel er alweer niets van, maar ben wel voor de zekerheid met de training gestopt.
Nuja de bedoeling van die trainingen is het glucoseniveau naar beneden te halen en die is nu minder laag dan het zou moeten zijn doordat ik te weinig heb gedaan... Wat raden jullie aan? Enkele setjes extra bij de depletion training, wat HIIT of gewoon zo laten?@ ketIF
Comment
-
Originally posted by yyyounes View PostBrambo
Hoe gaat het met de progressie ?
Ik denk er zelf aan om iets soortgelijks te doen :P
Het keto-gedeelte gaat goed. Ik voel me zeker niet slechter als anders, integendeel. Normaal gezien bereikt de ketonenconcentratie in je lichaam een maximum in de 3e week, dus ik ben benieuwd hoe ik me nog ga voelen. Het juiste eten is best nog lastig, vooral omdat je eiwitten niet te hoog mogen zijn maar ook niet te laag.
IF is fantastisch, had het veel vroeger moeten proberen. Normaal gezien ben ik elke ochtend een half uur bezig met ontbijt maken, eten, eten voor op school klaarmaken,... Ik kan nu een half uur langer slapen, en dat vind ik niet erg Ik kan ook niet zeggen dat ik echt veel honger heb. Veel mensen denken: "ohnee, ik heb honger, ik moet eten!", maar ik heb ondervonden dat dit hongergevoel maar 15 minuutjes ofzo duurt en daarna is het weer gedaan. Meestal heb ik dit 2 keer per dag maar echt erg is het niet.@ ketIF
Comment
-
Originally posted by yyyounes View Posthaha
ja het wint steeds meer aan populariteit of niet :P
Allemaal dankzij het geweldige internet :P
Nog iets dat veel mensen ervan weerhoud: "de pro's doen het niet". True, maar zolang jij geen fantastische genen hebt, jaren ervaring en alle AAS die je maar wil ter beschikking hebt, dan heb ik nieuws voor je: je bent geen pro.
Ik zeg niet dat IF voor iedereen goed zal werken, maar het kan zeker geen kwaad om het te proberen.@ ketIF
Comment
-
Tijd voor een experimentje
Vorige week de eerste carb up gedaan, en ik voelde zeker een effect op mijn trainigen. Zowel kracht als reps gingen omhoog, en ben ook 500gr zwaarder dan vorige week terwijl buikomtrek 1,5cm verminderd is.
Niks om over te klagen dus, maar waarom moet ik dan absoluut zo eigenwijs zijn en iets anders doen? Wel omdat experimentjes leuk zijn En wat weet die Lyle McDonald er nu van?
Ik ga deze carb up, die net begonnen is, nog steeds het aantal gram carbs en eiwitten eten dat wordt aangeraden, maar ik wil nu ook redelijk veel vet eten (100-150gr). Dus vandaag: 2l volle chocomelk, donuts, 800gr wit brood...
Waarom dit experimentje? Op 3 weken is mn buikomtrek van 88cm naar 83cm gegaan terwijl mijn gewicht stabiel blijft, gaat dus veel sneller en beter dan ik dacht. Ik heb dus het gevoel dat ik de ruimte heb om wat uit te testen. Het is mijn bedoeling om de carb up zo anabool mogelijk te maken, dat beetje vet dat erbij komt vind ik niet zo erg (gaat er daarna wel af).
Of er echt merkbare effecten zullen zijn weet ik niet, maar ik laat het jullie wel weten (tenzij dit hele verhaal jullie helemaal koud laat)@ ketIF
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
21 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...2 dagen geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
3 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
5 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...6 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-