Alcohol verlaagt je metabolisme, maar...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alcohol verlaagt je metabolisme, maar...

Kort en bondig...

Vroeger had ik eens gehoord dat:
    • het supplement "Multivitamine B-Complex" het metabolisme verhoogt.
    • Alcohol je metabolisme verlaagt

Volgens mij zal multivitamine B Complex gedeeltelijk de kwalijke gevolgen van alcohol compenseren.

Ik heb wat opgezocht op het internet en ik zie niets dat het tegendeel bewijst. (eigenlijk zie ik meer artikels die mijn stelling bevestigen)

Wat denken jullie hiervan?

(PS. Ik zeg niet dat Multivitamine B Complex de lege calorieën zal opvullen. Enkel dat Multivitamine B Complex het 2e nadelig gevolg van alcohol (verlaagd metabolisme), gedeeltelijk kan compenseren.)

Extra documentatie:
    Wat alcohol met je lichaam doet en bij de sectie : "You Are What You Drink" kun je meer informatie vinden over de vitamine gevolgen.Gevolgen van alcoholAlcohols effects on metabolism
    [/INDENT]Alcohol's Effect on Metabolism[/INDENT]
    Wikipedia: Vitamine B-ComplexPrachtig artikel over Vitaminee B complexNederlandstalig artikel over Vitamine B Complex
    Citaat:
    De consumptie van alcohol vergroot de behoefte aan vitaminen B12, evenals roken en het nemen van slaappillen. Iedereen die regelmatig alcohol drinkt, rookt of slaapmiddelen neemt, heeft behoefte aan vitaminen B12.

uhh oke
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Ik zat net aan de pils, heb m'n shagje opgerookt en mijn slaappillen ingenomen morgen gelijk maar naar de DA!

Comment

beter kan weer gaan roken zuipen en slaap pillen nemen .
        zolang ik maar vitamine b neemt komt alles goed
        Mind is everything.

Comment

Squats cure everything
          Groeten

Comment

Originally posted by janieck spithoff View Post
            Ik zat net aan de pils, heb m'n shagje opgerookt en mijn slaappillen ingenomen morgen gelijk maar naar de DA!
            Originally posted by resike View Post
            beter kan weer gaan roken zuipen en slaap pillen nemen .
            zolang ik maar vitamine b neemt komt alles goed
            :lol:

Dat bedoel ik nu ook weer niet ...

Maar als je toch eens gaat stappen .... Zou het dan een beetje helpen (minder schuldig te voelen?

Comment

Originally posted by NicoJuicy View Post
              :lol:

Dat bedoel ik nu ook weer niet ...

Maar als je toch eens gaat stappen .... Zou het dan een beetje helpen (minder schuldig te voelen?
              Als je gaat stappen en alcohol drinkt, waarom je schuldig voelen? Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat je drinkt. Vitamine B gaat daar niets aan veranderen hoor.

Comment

Of ik me nu schuldig voel of niet, laten we even terzijde.

Ik zou graag weten / discussieren of deze stelling correct is of niet.

Comment

Ik denk dat alcohol meer belastend is voor het lichaam dan enkel vitamine B kan opheffen. Denk bijvoorbeeld aan de lever die bij overmatig alcoholgebruik kan vervetten = levercirrose, hersencellen die afgebroken worden,... Ik betwijfel of vitamines van de B groep daartegen afdoende beschermen.

Comment

Of ik me nu schuldig voel of niet, laten we even terzijde.

Ik zou graag weten / discussieren of deze stelling correct is of niet.
                    Tuurlijk niet, alcohol doet meer dan alleen je metabolisme laten dalen, anders zou je er ook een caffeine pil bij kunnen doen om het te compenseren.

Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan.....
                    Groeten

Comment

Ik heb nog nooit wetenschappelijke informatie gevonden dit dat bevestigd. (dat alcohol een negatief effect heeft op je metabolisme).

wel heb ik gelezen:
                      doordat alcohol niet opgeslagen kan worden in ons lichaam, heeft het de hoogste prioriteit om afgebroken te worden, en zal de afbraak van vetten etc stil komen te liggen. (afbraak van andere nutrienten komt tijdelijk stil te liggen. oa je vetmetabolisme komt dus tijdelijk stil te liggen). is dit waarop gedoeld ik met jouw bewering?

verder ook interessant?
                      door alcohol voor of bij je eten te eten, eet je meer als wanner je dit niet zou doen. je krijgt extra kcal van het extra eten, en van de alcohol. (is dus alleen belangrijk in omgeving waar kcal niet gecontroleerd worden).

alcohol zorgt ervoor dat je lichaam de bloedsuikerspiegel niet meer zo goed stabiel kan houden, en zorgt ervoor dat je insuline resistenter wordt. (wat slecht is voor ons). verder zorgt alcohol er bij elke consumptie voor dat bloedsuiker levels omlaag gaan. (als je dus niet goed gegeten hebt, en gaat drinken, dan krijg je hele lage bloedsuiker)(dit houd automatisch in dat je in een catabole toestand raakt. je gaat spiermassa verliezen).

er treed vaak een tekort van vitamine b12, vitamine A, en calcium op bij regelmatig alcoholgebruik.

Ook interessant is dat alcohol samen met caffeine (of guaranna), de gebruiker het gevoel geeft dat hij minder dronken is dan dat hij daadwerkelijk is. Hierdoor wordt nog meer alcohol gedronken.

Het grappige is, dat voor een groot deel van bovengenoemde zaken, dit ook geld voor suiker inname.
                      Last edited by dynobet; 26-02-2010, 00:19.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Kort en bondig...

Vroeger had ik eens gehoord dat:
                        • het supplement "Multivitamine B-Complex" het metabolisme verhoogt.
                        • Alcohol je metabolisme verlaagt

Volgens mij zal multivitamine B Complex gedeeltelijk de kwalijke gevolgen van alcohol compenseren.

Ik heb wat opgezocht op het internet en ik zie niets dat het tegendeel bewijst. (eigenlijk zie ik meer artikels die mijn stelling bevestigen)

Wat denken jullie hiervan?

(PS. Ik zeg niet dat Multivitamine B Complex de lege calorieën zal opvullen. Enkel dat Multivitamine B Complex het 2e nadelig gevolg van alcohol (verlaagd metabolisme), gedeeltelijk kan compenseren.)

Extra documentatie:
                        Wat alcohol met je lichaam doet en bij de sectie : "You Are What You Drink" kun je meer informatie vinden over de vitamine gevolgen.Gevolgen van alcoholAlcohols effects on metabolism
                        [/indent]Alcohol's Effect on Metabolism[/indent]Wikipedia: Vitamine B-ComplexPrachtig artikel over Vitaminee B complexNederlandstalig artikel over Vitamine B Complex
                        Citaat:
                        De consumptie van alcohol vergroot de behoefte aan vitaminen B12, evenals roken en het nemen van slaappillen. Iedereen die regelmatig alcohol drinkt, rookt of slaapmiddelen neemt, heeft behoefte aan vitaminen B12.

Niet eens de behoefte om al die onderzoekjes te lezen, ik snap ook niet waar je heen wilt met dit........

Alcohol is katabool, remt spierontwikkeling, verhoogd cortisol en dus spierafbraak tot gevolg, en dan heb ik het nog niet eens over alle andere shit wat alcohol doet met je lichaam.
                        Voor een sporter is het een onderwerp voor de prullebak, onzin en bullshit...en zo ook dit topic.
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

Ik zie het wel vaker op dit forum staan maar kan iemand mij vertellen wat er mis is met slaappillen? Heeft dit een gevolg voor iets?

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                            Ik zie het wel vaker op dit forum staan maar kan iemand mij vertellen wat er mis is met slaappillen? Heeft dit een gevolg voor iets?
                            Dit staat op wikipedia:
                            • Tolerantie (steeds meer nodig hebben voor hetzelfde effect), met als mogelijke gevolgen afhankelijkheid en verslaving.
                            • Sufheid overdag. Dit hangt samen met de werkingsduur, en treedt minder op bij de (zeer) kort werkende middelen.
                            • Ademdepressie bij (soms geringe) overdosering. Van belang bij bepaalde chronische aandoeningen van de luchtwegen.
                            • Bij bejaarden is de kans op een gebroken heup door een val aanzienlijk 50% groter bij gebruik van een slaapmiddel uit de benzodiazepine groep.[1]
                            • De remslaap, de periodes waarin men droomt zijn meestal korter. Medisch gezien is dit waarschijnlijk niet van belang.[2][3]De slaapmiddelen zolpidem en zopiclon beïnvloeden de remslaap het minst.
                            • Twee tabletten zolpidem kunnen de ademhaling onderdrukken en bij mensen met slaapapneu het zuurstofgehalte in het bloed doen dalen.[4]

Comment

Originally posted by Lukas View Post
                              Dit staat op wikipedia:
                              • Tolerantie (steeds meer nodig hebben voor hetzelfde effect), met als mogelijke gevolgen afhankelijkheid en verslaving.
                              • Sufheid overdag. Dit hangt samen met de werkingsduur, en treedt minder op bij de (zeer) kort werkende middelen.
                              • Ademdepressie bij (soms geringe) overdosering. Van belang bij bepaalde chronische aandoeningen van de luchtwegen.
                              • Bij bejaarden is de kans op een gebroken heup door een val aanzienlijk 50% groter bij gebruik van een slaapmiddel uit de benzodiazepine groep.[1]
                              • De remslaap, de periodes waarin men droomt zijn meestal korter. Medisch gezien is dit waarschijnlijk niet van belang.[2][3]De slaapmiddelen zolpidem en zopiclon beïnvloeden de remslaap het minst.
                              • Twee tabletten zolpidem kunnen de ademhaling onderdrukken en bij mensen met slaapapneu het zuurstofgehalte in het bloed doen dalen.[4]
                              Dank je.

Ik gebruik zelf namelijk ook wel eens zolpidem tartraat op dokters advies voor mijn slaapstoornis. Bovenstaande bijwerkingen waren mij al een beetje bekend maar ik doelde voornamelijk op of het kwaad kan voor de progressie van de spierontwikkeling.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X