Vraag over afslank methodes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over afslank methodes

Hallo, Ik ben Danny van de Mije, 23 jaar.

Ikzelf ben een "gevorderde" beoefenaar van fitness.
    Ik ben al vanaf mijn 18e bezig met kracht training.

Mijn doel is NIET bodybuilding. Daarom is mijn max trainings gewicht 90 kilo.

Wat ik nu al doe: Ik train 3 รก 4 keer per week 1.5-2uur kracht, en pak daarbij het hele lichaam.

Mijn gegevens: 1.74meter, 88.3 kilo, vet percentage: 14.2%

Ik gebruik ter ondersteuning: Eiwit poeder(oplossen in melk) na de training, (al is het op de verpakking aanbevolen 2x te doen op een training dag, ik doe het 1x, dus uitleggen waarom voor slapen ook belangrijk is, zou fijn zijn).

En daarnaast, sinds kort gebruik ik Hydroxycut Hardcore X supplement, om mij over de plateu te jagen om mijn vetpercentage nog lager te krijgen.

Ik heb heel wat gelezen over benodige calorie per dag voor mijn schema en dat ligt rond de 2500.

Ik eet 6x daags(3 klein 3 groot) en dat komt met geluk rond de 1600 kcal per dag, en daarnaast heb ik nooit honger omdat ik ruim voldoende eet(vind ik).

Ik eet dit: ontbijt: 2 brood met beleg en boter of een grote kom melk met cornflakes, lunch vergelijkbaar met ontbijt, avond eten: kip/vis in olijfolie gebakken en aardappelpuree/rijst met verse groenten.
    Tussendoortjes: eierkoek/fruit/sultana/biscuit.

Ik probeer 1.5-2 liter water te drinken als primaire vocht, soms een kop thee of een fruitdrank als taksi light.

Ik behaal acceptabele resultaten, maar voor mijn idee doe ik iets verkeerds, en na hetgeen ik gelezen heb is het probleem bij dit: Ik eet te weinig op een dag basis, want ik mag max 500kcal(aanbevolen max) onder mijn dagelijk kcal behoefte zitten, ik zit daar ruim 1000 kcal onder.

En meer eten zal lastig zijn, omdat ik vaak al propvol zit dan.

En wat mijn training betreft, ik doe geen cardio zoals hardlopen etc, wel touwtje springen/wandelen/mountainbiken etc.

Als ik kracht training doe is het gericht op uithoudings vermogen van de spieren en niet kracht, ik doe dan 3 sets van 15-20 herhaling met een bepaald gewicht dat het nog net mogelijk maakt dat ik het kan volhouden.
    Word het te makkelijk dan verhoog ik gewicht.

Wat is jullie advies omtrend mijn schema die ik hanteer? En kan iemand mij vertellen of wat ik nu doe, goed genoeg is of beter kan, zoja waar en hoe.

Elk advies zou welkom zijn(maar wel graag onderbouwd met argumenten).

Mvg Danny van de mije.

Bij voorbaat dank!

stickys lezen en toepassen. Je leeft maar op 1600 kcal, waarom denk je anders dat je iets verkeerds doet?
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Zomersticky
      Dumbells build a bigger chest
      Barbells build a bigger ego

Comment

2500 kcal lijkt me vrij weinig voor je, gezien jou stats.

Comment

Bedankt voor de reacties.

Ik heb de sticky gelezen, maar ik las niet iets wat ik nog niet wist.

En inhoudelijke informatie omtrend mijn schema kon ik niet echt terug vinden in de vorm van advies toepasselijk op mijn situatie.

En wat de kcal die ik aangaf 2500 is een bedrag die 1 van de vele calculators mij vertellen, er is bij de 1 2500, terwijl de andere rond 3300kcal aangeven.

De sticky zegt: "De mensen die zeggen niet veel te kunnen eten, moeten niet zeiken maar stauwen".

Ik ben zelf geen grote eter in de vorm van grote porties, maar extra eten in de vorm van kleine porties is wel haalbaar.

De voeding advies die in het sticky aangegeven staat is voor mij niet realistisch ivm een bepaald budget, daarom is de voeding die ik vermeld heb het enige dat ik tot mij beschikking heb.

Maar kan iemand mij nu uitleggen waarom de Eiwit shake ook voor het slapen gaan op een trainings dag goed is.

En of mijn training schema goed genoeg is of beter kan, zoja waar.

Gr Danny

Comment

Je hebt wel een budget voor eiwitshakes maar een bepaald budget voor echte voeding? Ik zou stoppen met die eiwitshakes dan en richten op de echte voeding. Whey shakes zijn alleen maar aanvullingen gebaseerd op je voedingsschema, als je voedingsschema niet deugt dan is het dus onzin dat je een paar shakes per dag gaat nemen. Voor het slapen gaan kun je een casseine (trage eiwitten) shake nemen maar het hoeft niet. Kwark, vette vis of een omeletje doen het ook goed. Verder zie ik nergens een trainingsschema.

Comment

Hey,

1600 kcal per dag is echt te weinig, cutschema of niet, geen discussie over mogelijk. Als je resultaten wilt, zul je echt meer moeten eten. Ook raad ik je aan (wanneer je je voeding in orde hebt gemaakt) de whey shake vรฒรฒr de krachttraining te nemen, en voor het slapen gaan nog even een dosis trage eiwitten (bijv. 500g kwark) te nuttigen. Het is soms misschien even proppen, maar je raakt er snel genoeg aan gewend.

Misschien kun je even een voedingsschema maken in excel? Zie je ook meteen wat er veranderd moet worden aan je percentage koolhydraten, eiwitten en vetten. Er zal echt wat bij moeten, want met 1600 kcal groei je niet.

Gr
              Dumbells build a bigger chest
              Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by kojak View Post
                Je hebt wel een budget voor eiwitshakes maar een bepaald budget voor echte voeding? Ik zou stoppen met die eiwitshakes dan en richten op de echte voeding. Whey shakes zijn alleen maar aanvullingen gebaseerd op je voedingsschema, als je voedingsschema niet deugt dan is het dus onzin dat je een paar shakes per dag gaat nemen. Voor het slapen gaan kun je een casseine (trage eiwitten) shake nemen maar het hoeft niet. Kwark, vette vis of een omeletje doen het ook goed. Verder zie ik nergens een trainingsschema.

Hallo Kojak, Dat ik zei: "een bepaald budget" is niet -> ik heb geen geld voor "echt" voedsel

Die 1600 kcal voeding is gebaseerd op een eerder stadium, toen ik overgewicht had en daardoor klachten kreeg en ik dus op dit dieet moest.

En sinds 2 maand ben ik serieuzer meer wezen trainen ipv willen afslanken als primaire doel.(het was altijd afvallen in combinatie met kracht training alleen nadruk lag toen op afvallen en nu andersom).

Dat ik geen training schema heb geupload achtte ik niet nodig, en wat ik heb weergeven aan voeding is mij geadviseerd door een dieetiste, oke die kunnen het fout hebben en zij zijn geen sporters, dus daarom kwam ik op dit forum om mijn "beeld" van voedsel aan te passen.

Gr Danny

Comment

Originally posted by dannytheone View Post
                  Bedankt voor de reacties.

En of mijn training schema goed genoeg is of beter kan, zoja waar.
                  Hallo Kojak, Dat ik zei: "een bepaald budget" is niet -> ik heb geen geld voor "echt" voedsel

Dat ik geen training schema heb geupload achtte ik niet nodig, en wat ik heb weergeven aan voeding is mij geadviseerd door een dieetiste, oke die kunnen het fout hebben en zij zijn geen sporters, dus daarom kwam ik op dit forum om mijn "beeld" van voedsel aan te passen.
                  Je spreekt jezelf tegen. Eerst vraag je advies omtrent je trainingsschema en dan zeg je later dat het niet nodig was om een trainingsschema te posten. Ikke jouw niet begraipe. Het punt dat ik wil maken is: eerst zorgen dat je voeding in orde is, dus verspil je geld niet aan eiwitshakes als ze toch geen enkel effect hebben.

Comment

Kojak Bedankt voor je verheldering, ik ben er nu ook achter dat daar de probleem is waar ik aan zal moeten werken.

Ik zal de forum even omspitten voor de juiste adviezen omtrend de voeding etc.

Bedankt

Comment

Je eet te weinig. Wil je resultaat moet je dat gaan fixen. Geen geld verspillen aan fat burners en shakes, maar investeren in voeding. Met een gewicht van bijna 90kg zou je gewoon 2500kcal moeten kunnen eten om af te vallen.

Ook training ziet er kut uit met 15-20reps per set en trainingen van ruim over een uur. Motvatie om niet meer dan 90kg te gebruiken in een training is een non-reden. Lager met je reps 8-12 per set, korter trainen als 60-75mins maximaal. En meer gewicht gebruiken.

Comment

Note aan iedereen die deze topic nog leest/zal lezen.

Ik heb mijn informatie die ik nodig heb, en weet nu ook waar ik aan moet werken.

Bedankt aan degene die mij functionele advies hebben gegeven en niet alleen hebben gezegd wat ik niet goed doe.

En wat mijn training betreft, ik heb geen ambitie voor bodybuilding of hoge gewichten boven de 90, ik blijf een fitnesser die een bepaald doel heeft, en geen dikke spieren etc, maar gewoon goed gezond en strak sportief lijf.

Gr Danny

Comment

En wat mijn training betreft, ik heb geen ambitie voor bodybuilding of hoge gewichten boven de 90, ik blijf een fitnesser die een bepaald doel heeft, en geen dikke spieren etc, maar gewoon goed gezond en strak sportief lijf.

Gr Danny
                          En mensen vragen zich nog steeds af waarom ik steeds minder tot niet meer op dit soort dwazen reageer... *zucht* Ik kan nog beter tegen een muur gaan praten.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                            En mensen vragen zich nog steeds af waarom ik steeds minder tot niet meer op dit soort dwazen reageer... *zucht* Ik kan nog beter tegen een muur gaan praten.
                            haha een facepalm is hier inderdaad wel op z'n plaats . Goed trainen en vreten en use your brain please ?

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              Haha, nou ik ben nog steeds goed bezig met jouw schematje hoor (met wat kleine aanpassingetjes van mezelf natuurlijk). Gaat lekker, bodyweight gaat lekker omhoog per week.
                              Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X