Mijn onderbuik is mijn probleem.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn onderbuik is mijn probleem.

Hallo Allemaal

Ik ben al een hele tijd bezig om op te letten met mijn voeding etc.
    Ik ben 1.74 en weeg 61 kilo, helemaal niet veel opzich maar heb wel een onderbuik waar ik heel erg graag van af wil komen!

Ik heb al veel dingen geprobeerd, een tijdje is het dan ook gelukt dat ik 59 woog, maar als ik dan bijvoorbeeld in het weekend weer lekker ging eten zat ik daarna alweer aan mijn oude gewicht.
    Ik sport maar 1uur in de week erg weinig, heb wel een tijdje gehad dat ik 4x in de week sportte. Maar ook toen zag ik geen verbetering (ik weet het heeft tijd nodig) maar het fitnissen vond ik zo saai dat ik iets anders wou gaan doen.
    Ik wil nu 2x in de week gaan hardlopen of stevig doorwandelen en dan natuurlijk 1x in de week dansen. Ook doe ik elke ma, di, wo, en donderdag buikspieroefeningen.
    Mijn eetschema op een dag ziet er ongeveer zo uit;

'Sochtends; Geroosterde boterham met boterhamworst en stukje peperkoek
    om 11uur; 1 appel
    Om 13.00uur; 2 boterhammen met boterhamworst
    om 15.30; Een time out granen reep
    Bij het avond eten, eet ik altijd wat de pot schaft om het zo maar te zeggen haha. Dan ook niet te grote porties.
    Rond 20.00uur; 1 rijstwafel

Heb eerst een hele tijd alleen maar 3x op een dag gegeten, at erg slecht en merkte ook dat ik dan naar de 59 ging, maar na een lange tijd ging er gewoon echt niks meer af. Hoe weinig ik ook at. Ik merkte dan ook dat dit niet goed was en heb vele gelezen dat het belangrijk is om 6x op een dag te eten. Mijn moeder zei dan ook regelmatig dat ik te weinig at en dat ik daar mee moest stoppen omdat het alleen me onderbuik is wat ik heb en de rest niet.
    Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen. Hebben jullie eventueel tips over hoe mijn eetschema eruit ziet of andere dingen?
    Ik hoor het allemaal erg graag!

(Ik ben nog niet bekend met de woorden van de fitniss om het zo maar te zeggen haha(A).) Dankjewel alvast!!

lezen:
    http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html
    Make it happen, shock everyone!

Comment

fitnessen zorgt voor spieren en een mooier lichaam en zorgt dat je stofwisseling omhoog gaat omdat je lichaam energie nodig heeft,

maar je wil niet fitnessen en je eet te weinig en je weegt eigenlijk ook te weinig. dus flink meer eten want je hebt waarschijnlijk je stofwisseling heel erg verpest door zo weinig te eten, en buikspieren trainen zorgt er niet voor dat je onderkant buik weg gaat, maar als je zo weinig weegt betwijfel ik of je wel vet daar hebt en dat je niet overdrijft.

Comment

Originally posted by Babo View Post
        fitnessen zorgt voor spieren en een mooier lichaam en zorgt dat je stofwisseling omhoog gaat omdat je lichaam energie nodig heeft,

maar je wil niet fitnessen en je eet te weinig en je weegt eigenlijk ook te weinig. dus flink meer eten want je hebt waarschijnlijk je stofwisseling heel erg verpest door zo weinig te eten, en buikspieren trainen zorgt er niet voor dat je onderkant buik weg gaat, maar als je zo weinig weegt betwijfel ik of je wel vet daar hebt en dat je niet overdrijft.
        volgens mij is het een dame dan is 61 kilo echt niet teweinig. Maar je hebt gelijk dat zij/hij meer moet gaan eten.

Comment

Het is geen aanstellen. Ik kan moeilijk uitleggen maar ik heb een soort streep tussen mij onderbuik - bovenbuik. Niet een streep van het zitten. Maar waarschijnlijk zit mijn baarmoeder lager of hoger waardoor dit komt. Meerder familie leden hebben dit. Het is daarom ook moeilijk om het weg te krijgen. Door die streep ligt de nadruk ook op mijn onderbuik waardoor het ook meer opvalt.. Buikspieren ben ik nu inderdaad mee bezig. Hoe kan ik mijn stofwisseling weer normaal krijgen? Heb ook al een aantal beweging tips gekregen.

Comment

Originally posted by Steffie6 View Post
            Hoe kan ik mijn stofwisseling weer normaal krijgen?
            Door nu te beginnen met anders te eten. reken eerst eens je behoefte uit en maak een voedingsschema. wat je nu eet lijkt wel een crash.

ik zie bijna geen eiwitten/vetten en die zijn heel belangrijk.

Comment

Oke. En ik dacht altijd dat het juist belangrijk was om juist dingen te eten zoals graanrepen, rijstwafels etc zit dus helemaal verkeerd! Vandaar dat het bij mij dus ook to-taal niet opschiet.

Misschien een lastige vraag, maar zou iemand dan mss me voedingsschema aan kunnen passen? Met bijvoorbeeld wat ik i.p.v kan doen of wat ik extra kan doen? Vind het namenlijk erg moeilijk wat nu juist goed of niet is. Wil er echt heel graag aan gaan werken..

Comment

Ik zou meer eten als ik jou, en reken je behoefte uit en maak daar een schema op, een paar keer in de week erbij sporten (krachttraining bijvoorbeeld) en het zal er allemaal strakker uit gaan zien, overgewicht heb je in ieder geval niet.

Denk bij goede voeding bijvoorbeeld aan een goed ontbijt, bijvoorbeeld brinta met melk. Verder inderdaad je maaltijden verspreiden op de dag, 6 maaltijden is op zich best goed. Dingen die je ook nog verder in je schema kan stoppen:
                - blikje zalm met mayo bijvoorbeeld
                - boterhammen met kipfilet/ kalkoenfilet
                - eieren
                - ongezouten nootjes
                - genoeg groente
                - in de avond magere kwark

Nog een handige link voor de voedingswaarde van producten:
                Voedingswaarden overzicht, de voedingswaarde van producten

Comment

Originally posted by Steffie6 View Post
                  Oke. En ik dacht altijd dat het juist belangrijk was om juist dingen te eten zoals graanrepen, rijstwafels etc zit dus helemaal verkeerd! Vandaar dat het bij mij dus ook to-taal niet opschiet.

Misschien een lastige vraag, maar zou iemand dan mss me voedingsschema aan kunnen passen? Met bijvoorbeeld wat ik i.p.v kan doen of wat ik extra kan doen? Vind het namenlijk erg moeilijk wat nu juist goed of niet is. Wil er echt heel graag aan gaan werken..
                  rijstwafels,graanrepen daar heb je niets aan. Zoals ik al zei moet je beginnen met het uitrekenen van je dagelijks calorie behoefte. in de stickys vind je een calculator.

aanpassen zal je zelf mooeten doen omdat je daar veel meer van leert dan dat iemand dat voor je doet. kijk maar in de sticky over voeding. Lees die maar eens door dan zie je vanzelf dat het niet moelijk is.

als je dan een schema hebt gemaakt dan kunnen we je helpen. vragen kun je altijd stellen maar een basis moet je zelf maken.

Comment

Oke dankjewel alvast allemaal! Ik ga alles even rustig doorlezen en dan kijken of ik zelf een ander schema kan maken!

Dankjewel alvast !

Comment

Jemig, wat valt er veel te verbeteren aan je voedingsschema. Je eet zo op het eerste gezicht inderdaad bijzonder weinig en mijns inziens ook de verkeerde producten. Te veel koolhydraten, te weinig vet en eiwit.

Lees de zomersticky en bereken met behulp daarvan eens wat je binnen zou moeten krijgen aan kcal, kh ew en vetten. Maak dan een excel met wat je nu eet (met daarbij per product de hoeveelheid kcal, kh, ew, v) en bekijk het verschil eens. Is volgens mij immens.

En zoals al eerder gezegd, ik zou toch nog eens overwegen wel aan 'fitness'/ krachttraining te gaan doen. Pak eens het beginnersschema van GeneralIx uit de stickies en ga dat 2x per week doen.

Kost je maar 2x per week een 45 minuten, hooguit een uur, maar je gaat er zoveel meer profijt van hebben dan met ellenlange cardio en tig keer buikspieren.
                      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Wat mijn collega al zegt.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X