Beste lezers,
Ik heb dit jaar helaas bijna geen tijd gehad om te trainen vanwege school en ben zelfs bijna 10 kilo aangekomen. Ik ben nu 1,82 m en weeg +/- 86 kilogram. Ik hoop deze zomervakantie veel af te vallen, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik me trainingsschema moet samenstellen. Waar ik voornamelijk over twijfel is het aantal herhalingen per setjes, is het beter om lange setjes te doen van 15-20 herhalingen en daardoor zoveel mogelijk energie te verbranden of is het beter om voor massa te gaan en korte setjes te doen van ongeveer 8 herhalingen zodat mijn spieren meer gaan verbranden. Mijn trainingsschema is vooral gericht op cardio en ik probeer 4-5x per week een uur tot anderhalf uur te trainen.
Mijn schema ziet er als volgt uit:
Maandag:
10 minuten warming up
Borst
Rug
Schouders
Buik
30 minuten cardio
Dinsdag:
10 minuten warming up
biceps
triceps
benen
buik ( schuine buikspieren)
Woensdag:
zelfs als maandag
donderdag:
zelfde als dinsdag
Vrijdag:
zelfde als maandag
ik wil nogmaals zeggen dat ik me voornamelijk op cardio richt en geen uitgebreide krachttraining wil gaan doen ik ben van plan eerst wat af te vallen en daarna pas krachttraining te doen omdat ik dan sneller resultaten zie en daardoor niet snel zal opgegeven.
Ik heb daarbij besloten minder te gaan eten en frisdrank te laten staan.
Ik eet nu 's ochtends 1 bakje muesli ipv 2 bolletjes
's middags eet ik 2 gewone botterhamen ipv 4 bolletjes
's avonds eet ik gewoon normaal maar ik heb het toetje weggelaten
ik drink tussen door alleen water en melk.
Mijn vragen zijn dus eigenlijk:
Lorte langezame setjes of lange snelle setjes?
Hebben jullie nog meer tips om sneller af te vallen?
Hebben jullie nog op en aanmerkingen aan de manier waarop ik het nu doe?
Alvast heel erg bedankt
Met vriendelijke groet,
Sebastiaan
Ik heb dit jaar helaas bijna geen tijd gehad om te trainen vanwege school en ben zelfs bijna 10 kilo aangekomen. Ik ben nu 1,82 m en weeg +/- 86 kilogram. Ik hoop deze zomervakantie veel af te vallen, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik me trainingsschema moet samenstellen. Waar ik voornamelijk over twijfel is het aantal herhalingen per setjes, is het beter om lange setjes te doen van 15-20 herhalingen en daardoor zoveel mogelijk energie te verbranden of is het beter om voor massa te gaan en korte setjes te doen van ongeveer 8 herhalingen zodat mijn spieren meer gaan verbranden. Mijn trainingsschema is vooral gericht op cardio en ik probeer 4-5x per week een uur tot anderhalf uur te trainen.
Mijn schema ziet er als volgt uit:
Maandag:
10 minuten warming up
Borst
Rug
Schouders
Buik
30 minuten cardio
Dinsdag:
10 minuten warming up
biceps
triceps
benen
buik ( schuine buikspieren)
Woensdag:
zelfs als maandag
donderdag:
zelfde als dinsdag
Vrijdag:
zelfde als maandag
ik wil nogmaals zeggen dat ik me voornamelijk op cardio richt en geen uitgebreide krachttraining wil gaan doen ik ben van plan eerst wat af te vallen en daarna pas krachttraining te doen omdat ik dan sneller resultaten zie en daardoor niet snel zal opgegeven.
Ik heb daarbij besloten minder te gaan eten en frisdrank te laten staan.
Ik eet nu 's ochtends 1 bakje muesli ipv 2 bolletjes
's middags eet ik 2 gewone botterhamen ipv 4 bolletjes
's avonds eet ik gewoon normaal maar ik heb het toetje weggelaten
ik drink tussen door alleen water en melk.
Mijn vragen zijn dus eigenlijk:
Lorte langezame setjes of lange snelle setjes?
Hebben jullie nog meer tips om sneller af te vallen?
Hebben jullie nog op en aanmerkingen aan de manier waarop ik het nu doe?
Alvast heel erg bedankt
Met vriendelijke groet,
Sebastiaan
Comment