afslanken, eetschema goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• afslanken, eetschema goed?

Hoi,

Ik zal me kort even voorstellen, ik ben een jongen van 19 jaar, ik fitness nu 1,5 jaar en doe vooral aan krachttraining.
    Ik heb het afgelopen jaar gemerkt dat ik vanwege bezigheden met school minder vaak naar de sportschool kan gaan. Nu heb ik via de calculator van bodynet mijn vetpercentage gemeten en daar schrok in nogal van.
    Ik week momenteel 85,5 met een tailleomtrek van 86 cm('s ochtends gemeten) dat is volgens de calculator een bf% van 18%.
    Ik wil dit graag omlaag krijgen richting de 10/12%.
    Mijn voedingsschema dat ik momenteel aanhoudt is:
    maandag t/m vrijdag:
    ontbijt:
    ontbijtgranen met magere yoghurt (200 kcal)
    een stuk fruit, meestal een appel (60 kcal)
    lunch:
    2 volkoren boterhammen met kipfilet (200 kcal)
    een stuk fruit, meestal een banaan (90 kcal)
    Diner:
    wat mn ouders klaarmaken:
    meestal een gebakken aardappel (100 kcal)
    groente, soort verschilt per dag (50 kcal)
    vlees, kip/varkensvlees/runder, verschilt (500 kcal??)

In het weekend gebruik ik ongeveer hetzelfde schema, maar dan iets onregelmatiger en met savonds een klein beetje chips en als ik alcohol drink, dan drink ik hooguit 2 glazen rode wijn.

Dat geeft mij een calorie-inname van slechts 1200 kcal per dag, 1500 kcal onder mijn aanbevolen 2700 kcal. Toch heb ik het idee dat ik niet goed afval en dat vooral het vet rond mijn taille niet weg gaat.

Normaal gesproken sport ik 2-3x per week, meestal 1 uur kracht en dan nog een half uur cardio. Maar vanwege school red ik de laatste tijd slechts 1x per week. (nu het bijna vakantie is heb ik gelukkig de tijd om vaker te gaan: 4-5 keer per week, misschien dat dat handig is om te vermelden ivm de feedback die ik van jullie hoop te krijgen)

Zou iemand mij misschien wat feedback kunnen geven op mijn voedingsschema/sportgewoonten?

Je eet te weinig... conclusie: Zomersticky
    “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

Ok, wat zou jij me aanraden dan?
      want het lijkt mij vrij logisch dat wanneer je minder eet dan je nodig hebt, dat je dan afvalt? of zit ik hier nou helemaal verkeerd?

Comment

doordat je heel ver onder je behoefte eet, heeft je lichaam zich aangepast aan deze belachelijk kleine hoeveelheid eten. (hoe groter kcal tekort hoe sneller je lichaam zich aanpast). heel slecht dus om vet te verliezen. want je maakt het jezelf vrijwel onmogelijk om vet te verliezen.

Begin eerst eens met een maandje op je kcal behoefte te eten. je zult eventueel wel wat aankomen, maarja dat is je eigen schuld. had je maar niet zo weinig moeten eten. Liefst begin je met 3x per week krachttraining te doen (om te zorgen dat een groot deel van de extra kcal naar spieren gaan ipv naar vet). zo beperk je dus de hoevelheid vet die je aankomt.

Als je dit een maand ofzo gedaan hebt, ga je 500 kcal onder je behoefte eten. Je zou dan ongeveer een pond tot 700g per week moeten afvallen. dit doe je 8 weken, en dan ga je weer even 2 weken op je kcal behoefte eten. dan weer 8 weken -500. tot je je gewenste vet% bereikt hebt.

succes
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ok...
          dat vermoeden had ik al een beetje, maar ik durfde niet meer kcal's te eten omdat ik bang was dat ik dan sowieso zou aankomen.
          Ik ga nu zeker proberen meer te eten met daarbij veel krachttraining,
          bedankt voor je advies.

Comment

Originally posted by slimshady_pim View Post
            Ok...
            dat vermoeden had ik al een beetje, maar ik durfde niet meer kcal's te eten omdat ik bang was dat ik dan sowieso zou aankomen.
            Ik ga nu zeker proberen meer te eten met daarbij veel krachttraining,
            bedankt voor je advies.
            En als je krachttraining doet moet je niet teveel naar de weegschaal kijken, het kan zijn dat je aankomt.
            Maar dit kan vooral spiermassa zijn en dat je alsnog vet afvalt.
            Dus aankomen of gelijk blijven met je gewicht hoeft dus niet gelijk te betekenen dat je geen vet afvalt.

Comment

Originally posted by DeRakker View Post
              En als je krachttraining doet moet je niet teveel naar de weegschaal kijken, het kan zijn dat je aankomt.
              Maar dit kan vooral spiermassa zijn en dat je alsnog vet afvalt.
              Dus aankomen of gelijk blijven met je gewicht hoeft dus niet gelijk te betekenen dat je geen vet afvalt.
              Precies gooi de weegschaal even aan de kant en gebruik de spiegel en je vetpercentage om te beoordelen of je je doelen behaald.
              “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

Veel te laag in kcal, je werkt op deze manier je hele metabolisme naar de kloten. Maximaal 500 kcal onder je behoefte zitten.
                Dumbells build a bigger chest
                Barbells build a bigger ego

Comment

bedankt voor jullie advies en tips,
                  Ik heb nu wat meer tijd aangezien school zo goed als klaar is,
                  Ik zal ff flink knallen in het krachthonk...
                  Bij het verhogen van de kcal's, wat kan ik het best toevoegen? relatief meer eiwitten? ivm kracht?

Comment

Meer kh.
                    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

maar 500kcal onder je behoefte gaan en eiwitten omhoog gooien.
                      fuck crashdieten
                      The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
                      Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X