mijn broertje is dik

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

alle frisdrank, redbull achtige drankjes, siroop, koekjes, snoepjes, repen, etc etc etc de deur uit en niet meer kopen. Vruchtenyoghurtjes, vruchtensapjes, en dergelijke waar vrijwel geen fruit inzit, maar wel veel suiker ook niet kopen.

Bij de vaste maaltijden niet te vet koken. dus geen worsten, etc. maar eerder kipfilet, kabeljauwfilet, en ander mager vlees vis. Veel verse groenten en/of een salade met een magere dressing. (dus kook gezonde maaltijden die niet te kcal rijk zijn en goed verzadigen).

zorg dat hij meer bewegen gaat. gewoon buitenspelen, voetballen, wandelen in de natuur, of een bepaalde sport die hij leuk vind. Iets waar hij plezier aan beleeft, zodat hij elke dag ernaar uitkijkt om dit te gaan doen.

zo verbrand hij niet alleen veel kcal. hij ontwikkelt zich ook op mentaal en fysiek gebied. Beperk dingen als gamen, tv-kijken. Deze dingen dragen naar mijn mening weinig positiefs toe aan de ontwikkeling van een kind. (plus verbranding is zeer laag).

dus zet hem niet alleen 2-3x per week op een sport. maar zorg dat hij dagelijks gewoon zowieso meer beweegt. en niet 2-3x per week een uurtje sport en de rest van de tijd nog steeds achter games en tv zit. ga met hem zo nu en dan even een half uurtje een balletje trappen. of neem hem mee als je te voet boodschappen gaat doen. etc etc. ga een keer met hem mountainbiken in het bos (dat vinden jongens altijd wel leuk).

Sporten helpt zowieso tegen depressieve gevoelens. Je krijgt door het sporten direct goede gevoelens, en ook op lange termijn ga je je steeds beter over jezelf voelen. Het doen van een teamsport, kan nog effectiever werken, omdat hij ook sociale contacten maakt met leeftijdsgenoten.
    -----------------------

dieten of een ander streng regime zou ik afraden.
    gewoon gezond eten en meer bewegen. dat is alles wat een kind nodig heeft.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
      dieten of een ander streng regime zou ik afraden.
      gewoon gezond eten en meer bewegen. dat is alles wat een kind nodig heeft.
      Tegenwoordig moet je ze schoppen om ze in beweging te krijgen dus streng is af en toe echt wel noodzaak.
      Meer bewegen vertalen ze met nog vaker naar de PC of spelcomputer of snoepkast te lopen.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Tegenwoordig moet je ze schoppen om ze in beweging te krijgen dus streng is af en toe echt wel noodzaak.
        Meer bewegen vertalen ze met nog vaker naar de PC of spelcomputer of snoepkast te lopen.
        raar is dat. toen ik jong was, dan namen we een paar keer per week de mountainbike, en gingen makkelijk 6 uur lang heuvels klimmen en afdalen in de bossen.

Of ik pakte mijn skateboard, en ging een hele zondag skateboarden. en was dan makkelijker 6 uur lang effectief aan het bewegen (en 3-4 uurtjes rusten tussendoor).

en in de zomervakantie zwom ik 2x per dag een 600m tot soms wel een kilometer borstcrawl. plus ik ging nog 2-3 uurtjes per dag skateboarden.

ik kon toen letterlijk eten wat ik wou zonder dat ik aankwam. zat midden in de groei, en verbrande enorm veel. soms at ik een heel brood, litertje volle melk, paar plakken kaas, was worst, pak appelsap en een frietje mayo tussendoor. avondeten, en savonds vaak nog wat te snacken op de bank.

\op vakantie gingen er dagelijks 3 magnums white in. plus zelfgebakken abrikozen taart met creme double (60% vet). chocolade met mascarpone. of meringues met frambozen saus en veel ijs. Plus natuurlijk nog bergen vlees, fruit en groenten en het normale dagelijkse eten. en ik bleef altijd rond de 75-80 kilo jaar in jaar uit.

tot ik stopte met skateboarden (vanwege knien), veel ging gamen en tv kijken. en bleef eten zoals ik voorheen deed. met als klap op de vuurpijl, dat ik op mezelf ging wonen en alleen nog maar troep at. en bijna helemal niet meer bewoog.
        Last edited by dynobet; 07-02-2011, 13:09.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik voetbalde elke middag na school, fietste veel, toen ik iets jonger nog was ook veel rolschaatsen, altijd bezig.
          Vroeger klommen jongens ook nog wel eens in een boom...tegenwoordig als ze een boom zien....zonde van die plek waar ook beton had kunnen liggen.
          Achter bij ons ligt een mooi voetbalveld.......is binnenkort weg, wordt nooit gebruikt.
          Vroeger gingen we ook schaatsen in de winter, elke winter, bijna de hele winter lang, je kon zelfs op schaatsen naar school. Zelfs winter en ijs hebben ze tegenwoordig afgeschaft.
          Vroeger moesten we ook op de fiets naar voetbalwedstrijden tenzij in een andere stad, nu gaan ze voor 2 kilometer als met de auto. Naar school...met de auto, ook als het 5 minuten lopen is.

Maar ach vroeger, er was alleen op woensdagmiddag een paar uurtjes kindertv en soms op zaterdagmiddag wat.
          verder overdag op allebei de netten NL1 en NL2 testbeeld. Voor DE andere zender moest je naar de TV lopen.
          De helft van de mensen had nog geeneens telefoon, nu loopt ieder kind met een mobiel alsof die directeur van een multinational bedrijf is.
          Mobiel of PC en lcd of plasma scherm....dat was science fiction......
          Dus je ging wel spelen of sporten, je verveelde je ook nooit. Als er nu 5 minuten niets leuks op tv of pc is dan vervelen ze zich rot en alles is saai.
          Last edited by marnop; 07-02-2011, 13:31.

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Dus je ging wel spelen of sporten, je verveelde je ook nooit. Als er nu 5 minuten niets leuks op tv of pc is dan vervelen ze zich rot en alles is saai.
            helemaal mee eens.
            Toen mijn dochter kleiner was, stuurde ik haar mooi naar buiten als het goed weer was. En als ze dan klaagde dat ze daar niets te doen had, zei ik "dan ga je maar rondjes fietsen". Dan fietste ze langs andere kinderen in de buurt en die haalde ze dan ook naar buiten en voor je het wist, kwam er een hele groep kindjes langs op de fiets om een snoepje te halen. En dát snoepje werd ook gelijk weer verbruikt!
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
              helemaal mee eens.
              Toen mijn dochter kleiner was, stuurde ik haar mooi naar buiten als het goed weer was. En als ze dan klaagde dat ze daar niets te doen had, zei ik "dan ga je maar rondjes fietsen". Dan fietste ze langs andere kinderen in de buurt en die haalde ze dan ook naar buiten en voor je het wist, kwam er een hele groep kindjes langs op de fiets om een snoepje te halen. En dát snoepje werd ook gelijk weer verbruikt!
              Tja moet je de dag van vandaag is proberen, wordt je direct bestempeld als nutteloze hangjongeren... Als je dan in het speelplein op de bankjes zit ofwat loopt te voetballen op dat plein stoor je de bibliotheek en het cultuurcentrum die ernaast liggen en krijg je de stempel nutteloze probleemjongeren...

Comment

Originally posted by El_Loco View Post
                Tja moet je de dag van vandaag is proberen, wordt je direct bestempeld als nutteloze hangjongeren... Als je dan in het speelplein op de bankjes zit ofwat loopt te voetballen op dat plein stoor je de bibliotheek en het cultuurcentrum die ernaast liggen en krijg je de stempel nutteloze probleemjongeren...

Tja,...dat is ook weer waar.

Comment

Originally posted by El_Loco View Post

Ach welnee, die kinderen waren 7,8 jaar oud toen, schat ik.
                  Als je als nutteloze hangjongeren wordt bestempeld, is het gedrag er misschien ook naar. Als je naast een bieb gaat gillen en schreeuwen tijdens het voetballen bijvoorbeeld of andere mensen hindert.........ik zeg niet dát je dat doet, maar dat zie ik hier in ons o zo rustige dorp ook gebeuren. Dan ben je als jongere (denk ik toch aan leeftijden van boven de 11 of 12) wel buiten......maar daar houdt het dan ook mee op.
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Leer je broertje dat gezond eten lekker is en dat regelmatig bewegen fijn is. Geen dieet en zeker geen dwang, slechts een andere kijk op zijn leven aanleren.
                    Hij is nog volop in de groei dus dat is ook een pluspunt.

Eigenlijk is mijn advies : geef zijn zelfvertrouwen een boost en moeder natuur doet de rest

beeeeeeeeeeeeeps

Comment

nee joh beeps... leef jij nogh?
                      Make it happen, shock everyone!

Comment

Jaaaaaaaaaaaaaahhhhh
                        beeeeeeeeeeeeeps

Comment

Originally posted by Beeps View Post
                          Leer je broertje dat gezond eten lekker is en dat regelmatig bewegen fijn is. Geen dieet en zeker geen dwang, slechts een andere kijk op zijn leven aanleren.
                          Hij is nog volop in de groei dus dat is ook een pluspunt.

Eigenlijk is mijn advies : geef zijn zelfvertrouwen een boost en moeder natuur doet de rest

Moet hij dat zijn broertje leren, daar heeft hij toch zijn ouders voor, waar zijn die dan?
                          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                            Moet hij dat zijn broertje leren, daar heeft hij toch zijn ouders voor, waar zijn die dan?
                            Wie stelt hier nu die vraag, zijn ouders of hij ?
                            beeeeeeeeeeeeeps

Comment

Vraagt hij, maar denk je nou werkelijk dat hij er wel in slaagt om zijn broertje op een normaal gewicht te krijgen?
                              Zijn ouders falen hier al behoorlijk, zie niet in hoe hem dat wel gaat lukken.

Maar hopen dat het advies wat hij hier krijgt iets gaat doen voor zijn broertje.
                              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Ik ken ze niet persoonlijk. Jij wel ?
                                beeeeeeeeeeeeeps

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X