Hoelang cutten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoelang cutten?

Beste medesporters,

Is er een maximum aan periode dat je mag cutten?

Ik probeer van 28% naar 12% te gaan met in mijn gedachte een doel van 1% per maand verminderen. Dit zou betekenen dat ik ruim een jaar moet cutten.

Is dit wel reeel? Wat zouden jullie adviseren?

Groet,

CB

ik zou persoonlijk nooit zolang gaan kutten.
    ten eerste is dit niet echt gezond voor je lichaam en ten tweede zul je niet erg veel spiermassa aanzetten.
    ten derde zal na verloop van tijd je lichaam in de spaarstand gaan staan zodat het minder energie gaat verbranden en dat is niet wat je wil.

dus op zijn minst zou ik om de 8 weken een periode van rust nemen, daarmee bedoel ik dat je precies op onderhoud gaat eten voor 1 week en daarna weer doorgaat met kutten of dat je na elke 8 weken even 2 weken bulkt.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Als je op 28% staat, gok ik dat je ofwel een doorgewinterde walvis (eh, powerlifter) bent, die eens wilt cutten, of een beginner. Nu zullen PL'ers die vraag waarschijnlijk niet stellen, dus ben je een beginner, en heb je het geluk dat het sowieso vrij snel gaat.

Even een aantal vraagjes:
      Hoe lang train je al (inc goed voedingsschema etc)?
      Heb je de afgelopen weken op onderhoud gegeten?
      Afhankelijk van die antwoorden kan de reactie wat variëren, dus ik ben benieuwd.

Nu zal het sowieso vrij makkelijk zijn om van 28% naar 18% te gaan, dat zal in een half jaar of minder kunnen gebeuren, als je je goed inzet. Daarna zal het wat trager gaan, maar ik raad je sowieso aan om vanaf dat punt ook langzaamaan te beginnen te werken aan het opbouwen van spiermassa, zodat je lekker strak in je vel blijft, en het niet teveel gaat flapperen allemaal.
      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post

Nu zal het sowieso vrij makkelijk zijn om van 28% naar 18% te gaan, dat zal in een half jaar of minder kunnen gebeuren, als je je goed inzet. Daarna zal het wat trager gaan, maar ik raad je sowieso aan om vanaf dat punt ook langzaamaan te beginnen te werken aan het opbouwen van spiermassa, zodat je lekker strak in je vel blijft, en het niet teveel gaat flapperen allemaal.
        Hij wilt naar 12%
        Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Skip de term cutten maar in deze.

Je ziet aan de 1e reply, onder cutten verstaan de meesten dat je te weinig eet.........

Ik versta onder cutten; snijden in je vet, je bf verlagen dus.
          Goed eten, hard trainen+cardio, spiermassa opbouwen en steady je bf verlagen.

Ik ga geen lang verhaal neerzetten, kijk hier maar even wat je moet doen:
          mind4body :: Bekijk onderwerp - Cutten door m.noppert

Op de manier die ik omschrijf kan je zelfs 2 jaar achterelkaar trainen als je dat wil, geen probleem.

succes.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by laurann View Post
            Hij wilt naar 12%
            I know, maar de laatste 6% zullen em waarschijnlijk evenveel moeite kosten als de eerste 10.

Comment

Originally posted by marnop View Post
              Skip de term cutten maar in deze.

Je ziet aan de 1e reply, onder cutten verstaan de meesten dat je te weinig eet.........

Ik versta onder cutten; snijden in je vet, je bf verlagen dus.
              Goed eten, hard trainen+cardio, spiermassa opbouwen en steady je bf verlagen.

Ik ga geen lang verhaal neerzetten, kijk hier maar even wat je moet doen:
              mind4body :: Bekijk onderwerp - Cutten door m.noppert

Op de manier die ik omschrijf kan je zelfs 2 jaar achterelkaar trainen als je dat wil, geen probleem.

succes.
              Net even je artikel doorgelezen..
              Echt een super artikel

Comment

Hij wilt naar 12%
                Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Hij wilt naar 12%
                  Hij wilt naar 12%
                  de eerste keer was je ook al duidelijk hoor....
                  .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                  There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                    de eerste keer was je ook al duidelijk hoor....
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Mooi artikel en heel duidelijk.
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

lawl, laurann heeft last van alzheimer light.

Comment

Als je op 28% staat, gok ik dat je ofwel een doorgewinterde walvis (eh, powerlifter) bent, die eens wilt cutten, of een beginner. Nu zullen PL'ers die vraag waarschijnlijk niet stellen, dus ben je een beginner, en heb je het geluk dat het sowieso vrij snel gaat.

Even een aantal vraagjes:
                          Hoe lang train je al (inc goed voedingsschema etc)?
                          Heb je de afgelopen weken op onderhoud gegeten?
                          Afhankelijk van die antwoorden kan de reactie wat variëren, dus ik ben benieuwd.

Beste medesporters,

Bedankt voor jullie reakties en zeker bedankt voor het artikel Marnop.

Om op de vragen van Sean terug te komen:
                          1. Na een inactieve periode van 10 jaar (waarin flink heb gegeten, met name junkfood en ander ongezond voedsel waarin ik helaas vrij dik ben geworden), ben ik sinds 2 jaar begonnen met sporten. Door blessures en af en aan weer periodes van 3 maanden stoppen vanwege motivatieproblemen, ben ik nu 4 maanden echt serieus begonnen, ook met voeding.

2. Afgelopen weken heb ik geprobeerd aan mijn schema te houden, maar zoals jullie in mijn andere topics kunnen lezen, had ik last van sugar cravings. Hierdoor ben ik eerder op onderhoud (of zelfs iets meer) gaan eten.

Omdat ik het artikel waar Marnop naar verwijst vluchtig heb doorgelezen, zal ik me daar meer in verdiepen en kijken of mijn schema hierop moet worden aangepast. Extra tips of aanvullingen zijn natuurlijk altijd welkom.

Groet,

CB

Comment

Je stofwisseling is dus in principe (vrijwel) optimaal, als ik het zo vluchtig lees.

In principe kun je óók gaan carbcyclen, maar ik ben altijd voorzichtig in het adviseren van dergelijke dingen, omdat de gemiddelde beginner niet erg happig is naar complexe schema's ed.

Toevallig dat ik net zelf begin met een carb cycle. Mijn doel is dan welliswaar spiermassa bijkomen zonder noemenswaardige hoeveelheden vet, maar als jij de kcals wat omlaag schroeft, kun je ervoor zorgen dat je spiermassa toch wel gelijk blijft, terwijl je steady vet verliest:
                            http://forum.bodynet.nl/trainingslog...tml#post786283.

Die kcals die jij dan minder neemt, kun je het beste uit je carbs halen, door deze met zo'n 100g te verminderen op traindagen bijvoorbeeld. Hierdoor zul je op je traindagen ongeveer op onderhoud zitten, en op rustdagen eronder. Het probleem is alleen, dat je je onderhoud vrij precies moet weten, en dat is voor veel mensen best wel lastig.

Comment

Je stofwisseling is dus in principe (vrijwel) optimaal, als ik het zo vluchtig lees.

In principe kun je óók gaan carbcyclen, maar ik ben altijd voorzichtig in het adviseren van dergelijke dingen, omdat de gemiddelde beginner niet erg happig is naar complexe schema's ed.

Toevallig dat ik net zelf begin met een carb cycle. Mijn doel is dan welliswaar spiermassa bijkomen zonder noemenswaardige hoeveelheden vet, maar als jij de kcals wat omlaag schroeft, kun je ervoor zorgen dat je spiermassa toch wel gelijk blijft, terwijl je steady vet verliest:
                              http://forum.bodynet.nl/trainingslog...tml#post786283.

Die kcals die jij dan minder neemt, kun je het beste uit je carbs halen, door deze met zo'n 100g te verminderen op traindagen bijvoorbeeld. Hierdoor zul je op je traindagen ongeveer op onderhoud zitten, en op rustdagen eronder. Het probleem is alleen, dat je je onderhoud vrij precies moet weten, en dat is voor veel mensen best wel lastig.

Zo complex hoeft carbcyclen niet te zijn,
                              je hebt al een verschil van zo'n 50gr carbs als je snelle carbs in je postworkout shake zou hebben, die je op rustdagen dus niet hebt. Dat scheelt al 200cal. Eet je nog een paar plakjes brood minder op de rustdagen dan ben je er al.
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X