HELP ik MOET 20kg afvallen!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HELP ik MOET 20kg afvallen!!!

Hallo lieve sportieve mensen

Ik heb jullie al eventjes met bewondering gevolgd.

Ik zal me even voorstellen: Ik ben een 17 jarig meisje, ben 1m75 en ik weeg maar liefst 88 kg.

Ik weet dat ik overgewicht heb en dat ik dus flink moet afvallen, en ik heb het ook al vaak geprobeerd, maar het lukte meestal niet.

Mijn grootste probleem is tijd en energie: ik zit nog op school en ik moet van 8.10tot 17.00 in de schoolbanken zitten. Om op school te komen moet ik eerst 20 min. fietsen en dan nog eens 20min in de bus om dan om 7.55 op school te zijn.

ff kort uitgelegd: Van 6.30 tot 18.10 (met avondeten erbij) heb ik geen tijd om te sporten. Daarnaast moet ik ook nog studeren ( ik zit in belgie op school nogal streng, (laatste) examenjaar, kdoe latijn-wiskunde, niet echt een peulenschil voor iemand met mijn stel (kleine) hersenen) meestal probeer ik 1u/dag te studeren na school, soms is wel meer vereist...

Ik weet dat ik voor af te vallen het beste krachttraining met cardio kan combineren. Maar hoelang moet ik dat dan doen per dag. Is er misschien een bepaalde training die niet te veel tijd nodig heeft?
    Ik kan niet naar de sportschool gaan, die is bijna 2u fietsen bij mij vandaan, geen busverbinden, geen auto..
    Hoe kan ik die krachttraining thuis dan beoefenen?
    Met mijn andere hobbys en verplichtingen erbij gerekend heb ik per dag 1.5 tot 2u tijd om te sporten, (s'ochtens 30min. en s'avonds nog minamaal 1u).
    Hoe zouden jullie dat indelen?

Veel sportervaring heb ik niet (en ja daar schaam ik me wel voor) ik ben wel eens gaan hardlopen met een vriendin , dat lukte goed, was heel fijn, we hadden getraind tot we 6km konden lopen in 25-30 min. en wilden de snelheid opvoeren. Helaas mocht mijn vriendin wegens haar knie niet meer hardlopen en na die witte winter heb ik het hardlopen niet meer opgepakt. ( dat ben ik wel weer van plan)

S'avonds na school en studeren ben ik meestal al redelijk moe, ik lijk nogal weinig energie te hebben maar sporten zorgt ervoor dat je meer energie krijgt (toch?) dus dan bijt ik graag door die moeheid heen.

Daarbij eet ik gezond (denk ik). ik probeer goed te ontbijten(wat soms wel niet lukt). eigenlijk eet ik 3 keer per dag gewoon zoals de meeste mensen dat doen en tussendoor eet ik op school alleen maar 1stuk fruit of 1granenkoekje,eigenlijk snack/snoep ik zo goed als niet op dat granenkoekje na. Ik lust geen frisdranken en drink daarom alleen thee, water en af en toe fruitsap.

Zou ik mijn eetpatroon, als ik zou gaan sporten moeten aanpassen?

O ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik zou graag 20 kilo willen afvallen zodat ik weer wat gezonder ben en er weer als een normale 17 jarige uitzie. Door mijn gewicht voel ik me vaak heel onzeker en niet de moeite waard. Het MOET veranderen.. en dan liefst zo snel mogelijk.

Zou het mogelijk zijn om die 20 kg binnen 3-4 maanden kwijt te raken?

Ik hoop dat ik jullie niet te veel heb verveeld met mijn vragen, en met mijn veel te lang bericht.. sorry.
    Ik hoop ook dat iemand mij met dit probleem kan helpen.

Alvast bedankt

een onzeker, dik appeltje

sonja bakker
    Lost all i got

Comment

20 kg in 4 maanden kan prima. Maar 20 kg vet in 4 maanden -> vergeet het maar.
      Bij 'gezond' afvallen moet je rekenen op 1,5kg vet per maand.

En serieus... 2 uur fietsen naar een sportschool? Dat is echt verrot.
      Misschien kijken of je dumbells kan lenen of kopen om thuis te trainen?

Qua eten... als je nou begint met niks meer eten met suikers of witte bloem... dan kom je al een heel eind.
      Fear is the mind killer

Comment

ik heb ook zo een crash gehad .
        dokters schrokken ervan .
        je moet een doel voor je ogen hebben en gewoon doen!.
        ik ben in korte tijd met kracht training en elke dag 3kwartier cardio.
        in een korte tijd 18kilo afgevallen en super droog geworden.
        maar is niet mooi ofso maar wel een nieuwe start voor mij .
        want nu ga ik bulken als de malle
        Lost all i got

Comment

@karwan. jij bent een jongen. zij een meisje -> is niet hetzelfde.
          Wat jij hebt gedaan is niet gezond. Niet voor niks dat de dokters schrokken.

En wat is het nut van spiermassa zo kwijtraken... en dat er later met moeite weer aan moeten trainen.
          Dan kun je beter wat rustiger afvallen.
          Fear is the mind killer

Comment

Bedankt voor je antwoord ;D

Hmm dat zou zeker moeten lukken, zo'n zoetekauw ben ik niet.. wel geen fruitsap meer en geen hagelslag:P en alleen volkorenbrood of moet dat dan zo van dat glutenvrijbrood zijn?

Comment

Koop een spinningfiets en ga thuis oefeningen doen. Elke dag drie kwartier trainen of cardio en moet jij is zien hoe je er over 4 maanden bij staat. Pushups, optrekken, 1 benige squat, planks, bridges. Zoek ze eens op op google. Lage herhalingen, veel sets. Wanneer je iets nog niet kan doe je het eerste negatief (dus bij opdrukken alleen omlaag) en dat doe je bijv. 10x1 herhaling. Dus geen 10 acher elkaar, maar telkens 1. Wanneer je dat beheerst kan kan je overstappen op de normale beweging.
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Nou ja 3kwartier cardio en 30 min krachttraining per dag zou mij wel moeten lukken maar kan ik dat dan niet beter opbouwen, die duur ?

Comment

Ja in het begin ga je 3x per week, na 2 weken een dag erbij enz.. Veel eiwitten, weinig koolhydraten, VEEEEEEL groenten en redelijke hoeveelheid vetten (zo'n 50gr. per dag). Vooral de groenten zijn erg belangrijk. Eet veel spinazie, worteltjes e.d. Die houden de verbranding op gang zonder te zorgen voor veel kcal's. Dus 1x groenten op een dag is niet genoeg. 's avond neem je het meest eiwitten + noten. De koolhydraten die je binnenkrijgt eet je vooral aan het begin van de dag.

Wel eerst krachttraining doen voordat je cardio doet en niet andersom.
                  In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Bedankt voor de tip, vooral van dat negatief, nooit zo bij nagedacht dat je het ook zo kan oefenen. Ga ik zeker doen!

Comment

Nog ff een vraagje : is het goed om bijvoorbeeld s'ochtens krachttraining te doen en dan s'avonds cardio, of is het beter om dit samen te doen?

Comment

Het liefst apart. Hoe meer je opsplitst hoe meer je verbrand. Dan zou ik eerder 's ochtens cardio doen (voor het ontbijt). Niet te intensief. Omdat je lichaam dan nog leeg is zou je meer vet verbranden.

Comment

Oke, klinkt wel logisch ja

Comment

ik zou zeggen, houd dat hardlopen vol, dat kan toch prima nog s'avonds?
                            hardlopen is volgensmij t beste wat je kan doen om af te vallen.(voor mij wel in indergeval )

Groetjes!

Comment

Probeer structuur in je eten te krijgen. Eet op vaste tijden, eet de juiste producten, eet de juiste hoeveelheden.

Daarnaast is het zeer belangrijk dat je een consistent trainings programma hebt. Dus zowel krachtraining als cardio.

Als je deze 2 zaken op orde hebt, dat ga jij je doel zeker bereiken. Geduld is key.
                              Failure is your friend

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X