Ellie's plan van aanpak

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

netjes bezig en gewoon lekker rustig aan
    There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Haha, het is ook superverslavend, ik ga hier echt mee door als ik uitgerevalideerd ben. Het is zo goed voor mijn humeur: ik ben lekker bezig en ik zie voorzichtig al wat resultaten. Verder vind ik het erg leuk om met gewichten te slepen. Mijn lievelingsoefeningen zijn tot nu toe de squat, benchpress en deadlift.
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Vandaag ook de sport-intake gehad. Zij nemen straks de taken van fysio (ten dele) over. Ze willen me op een lekker uitdagend programma zetten waarbij ik in om te beginnen 2x in de week een uur ga krachttrainen. Daarnaast komt daar nog zwemmen in warm water bij voor de spierontspanning.

De sfeer op het revalidatiecentrum is echt heel positief, de therapeuten vinden het ook erg leuk dat ik zo positief bezig ben met herstel. Ik kom er elke weer weer met een grote grijns weg

Comment

Wow, hier wordt er eentje enthousiast! Goed Ellie, ga zo door.
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Nu blijven volhouden he, het geen sprint maar een marathon!
            Failure is your friend

Comment

Ik heb nu 3 weken zwaar getraind afgewisseld met ongeveer 2x in de week een uur lang 5 km/uur wandelen. Stevig doorstappen dus, rondje om industrieterrein/haven hier is een mooi lange rechte weg, dus weinig onderbrekingen. En de resultaten zijn binnen:

Gewicht: 66 kg -> nu al een paar dagen 66,8
              Omtrek taille: 79 cm -> 77,5 cm
              Omtrek heup: 101 cm -> 99 cm

VP(berekend): 33 % -> 30.7% (?)

De resultaten zijn groter dan dat ik had verwacht, zal ook vast niet allemaal vetmassa zijn. Ik verwacht bijvoorbeeld dat mijn buik ook platter staat omdat mijn buikspieren strakker staan en mijn voeding heel anders is. Als in: regelmatiger vulling en minder gasvorming (kan het helaas niet veel eleganter melden) door minder suikers. Mijn stoelgang is ook regelmatiger.

Ik ben het wel eens met de resultaten van mijn heupen, daar zie ik echt verandering in. Mijn broeken passen beter omdat mijn billen strakker zijn. Je ziet de spieren ook beter, voornamelijk in mijn bovenbenen zie je de spieren beter. De huid aan de achterkant van mijn bovenbenen lijkt weer wat strakker te komen staan, de bobbels beginnen te verdwijnen. Zal ook wel door betere doorbloeding komen.

Gemiddeld genomen kom ik tot de conclusie dat ik mijn spieren beter kan zien, vooral de biceps is weer voorzichtig te zien. Er zit plotseling een bultje onder mijn vel/vet ^_^

En inderdaad: het is geen sprintje maar een marathon, maar toch zijn die eerste beginnetjes net een sprint. Zo voelt het voor mij tenminste, je ziet voornamelijk in het begin al heel snel resultaat. En verder lijkt het inderdaad net een marathon met zo veel enthousiaste mensen om je heen. Dankjewel voor de support jongens

Comment

En op die manier heb je al vrij snel een zeer acceptabel lichaam, met wat geluk nog voor de zomer.
                Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Je refereert aan je voeding. Heb je dat ook ergens op dit forum staan?
                  Het werkt inderdaad motiverend als je bij jezelf verbeteringen waarneemt.
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik zal mijn schema nog eens op nieuw plaatsen. Gaandeweg heb ik ontdekt dat ik slecht reageer op kwark, dus heb ik dat vervangen door yoghurt wat wèl goed gaat. Schema plaats ik vanavond of morgen wel, moet nog even wat regelen in huis.

Comment

Klinkt goed Ellie...veel succes!
                      I don't give a damn what you think..I'm doing this for me, so fuck the world feed it beans, it's gassed up, if it thinks it's stopping me..I'ma be what I set out to be, without a doubt undoubtedly..And all those who look down on me I'm tearing down your balcony.

Comment

He ellie, ik volg je hier en daar. Komt allemaal goed!

Comment

Je kan kwark beter niet vervangen voor yoghurt. Het doel van kwark savonds is vanwege de (casseine) eiwitten, en in yoghurt zitten er veel minder in.

Als je slecht tegen kwark kan, dan kun je het beter vervangen voor een omelet van 3 eieren, of een blikje tonijn op waterbasis.
                          Failure is your friend

Comment

Niet iedereen gaat lekker op kwark hoor, zelf pak ik ook geen kwark omdat ik hier vet van wordt.
                            Hoe weet ik niet, maar het gebeurt. Yogurt kun je gerust nemen, misschien goed als je er een schep
                            casseine bij doet. Is erg goed te eten.

Comment

Hey Ellie goed bezig!
                              Ik heb platte kaas ook vervangen door youghurt kon er ook niet goed tegen,ik doe er whey in als het voor of na mijn training is.

Comment

Bedankt voor de tips, kan ik de caseïne bijvoorbeeld ook vervangen door een ei-eiwit? Dat heb ik bijvoorbeeld vanavond op het schema staan. Ik zal mijn schema voor vandaag meteen even posten. Mijn schema ziet er trouwens niet elke dag hetzelfde uit, wel elke dag dezelfde hoeveelheden cal, eiwit, kh en vet maar de maaltijden verschillen nogal.
                                Soms vervang ik brood door havervlokken of neem ik een warme lunch (bijvoorbeeld pasta met tonijn of rijst met kip). Ik heb de eerste paar weken dagelijks bijgehouden wat ik at, omdat ik graag niet zo krampachtig met mijn schema bezig wil zijn. Ik doe het liever intuïtief, maar houd wel bij wat ik gegeten heb zodat ik kan corrigeren als het fout gaat. Tot nu toe is dat heel aardig gelukt en zit ik elke dag rond mijn behoefte
                                Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X