Ellie's plan van aanpak

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nog niet echt, zit aan het eind van mijn 2e jaar, dus keuze komt later wel
    Train hard or go hormone

Comment

Ellie, je moet het gewoon zo zien dat je even tegen een glazen plafond aan zit. Binnenkort zul je daar doorheen breken en een verdieping stijgen. Gewoon geduldig doorgaan.
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Kop op, meid!
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Oef, ik heb gemerkt dat een verjaardag er wel in hakt. Zeg maar gerust een week compleet verprutst: heb over de weken van 4 tot 18 juni geen progressie gemaakt Ik merk nu eigenlijk pas hoe hard matig alcoholgebruik en slecht eten er in hakken. Heb namelijk daarna een week last gehad van een ontregelde buik en een niet zo fit gevoel, en mijn maten zijn niet veranderd

Inmiddels ben ik me weer heel netjes aan mijn schema aan het houden, en begint mijn lichaam weer wat te kalmeren. Shit, ik reageer echt heftig op slecht voer, misschien moet ik ook eens heel kritisch gaan kijken naar mijn junkdagen en de frequentie daarvan. Ik wil wel wat bereiken namelijk.

Deze week wordt in ieder geval weer lekker trainen: afgelopen weekend 2*5 en 1*8 km gelopen, vandaag zwemmen en vanavond collecteren (trap op, trap af), morgen trainen. Donderdag ga ik voor een lang weekend naar mijn vriend in Zwitserland, we gaan dan daar de bergen in. Ik verruil dus even een training voor een heel stevige benentraining dit weekend
          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Die laatste training van vorige week dinsdag is vervallen vanwege te erge duizeligheid. Arts heeft bloed laten prikken, maar daar kwam niets uit. Hij gooit het dus op een combi van vermoeidheid en veranderd voedingspatroon. Als het aanhoudt misschien toch maar weer de kh verder omhoog?

Dit weekend was trouwens erg leuk: veel gewandeld en ook genoeg op mijn gat gezeten. Maar ja, daar had ik ook wel behoefte aan. Het bleek wel iets inspannender te zijn dan verwacht: op sommige stukken had je stokken nodig om fatsoenlijk vooruit te komen. Dat waren wel een paar pittige stukjes Mijn vriend heeft er overduidelijk minder moeite mee dan ik. Met zijn lange stelten was hij zo boven terwijl ik een paar meter verderop hijgend en puffend er achter aan gehobbeld kwam.

Vandaag heb ik trouwens de meest overheerlijke training gehad. Even een weekje wat anders heeft me veel goed gedaan. Ik heb zonder moeite of pijntjes lekker mijn rondje gemaakt, ben zeker niet achteruit gegaan qua aantal kilo's want het ging me erg makkelijk af. Wie weet kan ik volgende week wel wat zwaarder gaan trainen als het zo doorzet. Eerder trainde ik altijd met alleen losse gewichtjes, daarna met de stang (10 kg) en daarna met stang en schijven er aan. Wat er in mijn handtekening staat is dus met stang meegerekend. Ik heb nu thuis een stang van 15 kg, en ga eens wat dingen voorbereiden om hier thuis ook te kunnen trainen.

Comment

eet je wel genoeg suikers? ik weet zelf dat 1 thee lepel met suiker wonderen doet
              There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Op dit moment haal ik mijn suikers voornamelijk uit fruit wat ik 's morgens eet, de groenten en de trainingsmaaltijden. Voor de training neem ik meestal 2 uur van te voren een langzame kh-maaltijd (rijst/pasta) en 3 kwartier er voor een banaan of muesli-achtige reep. Na de training chocomel en wat magere vleeswaren of ei-eiwitten. Ik ben niet volledig aan het cutten, maar probeer mijn kh wel laag te houden. De eerste cutpoging leidde namelijk alleen maar tot duizeligheid en een slap gevoel. Toen heb ik mijn kh maar weer wat omhoog geschroefd, en dat leek te helpen.

Comment

Ik weet niet hoelang je al bezig bent met de lagere inname van de koolhydraten. Maar ik had de eerste 2 weken echt momenten dat ik bijna flauwviel, heb in die twee weken wel 6/7x hoofdpijn gehad, zwarte vlekken gezien.. (echt heel vervelend, wilde er bijna mee stoppen).. Maar daarna ging het ineens veel beter.

Ik kwam wel echt van gemiddeld 250/270 KH af (en die kh kwamen vooral van heel veel gebakken aardappels haha, chips, snoepjes etc.) en ik eet er nu nog maar max. 110/120 per dag en mijn lichaam doet het er ineens heel erg goed op. Heb geen snaaimomenten meer, de hele dag voel ik mezelf eigenlijk goed gevuld, geen opgeblazen gevoel meer.

Misschien is het een kwestie van wennen? En anders inderdaad een manier vinden om die slappe momenten goed te kunnen opvangen. (Kun je je muslireep daar bijv. niet voor 'bewaren'?)
                  "Never let the fear of striking out, keep you from playing te game"

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                    De eerste cutpoging leidde namelijk alleen maar tot duizeligheid en een slap gevoel. Toen heb ik mijn kh maar weer wat omhoog geschroefd, en dat leek te helpen.
                    En toch heb je momenten van duizeligheid? In dat geval heb je je kh niet ver genoeg opgeschroefd. Moet je er toch nog een beetje bij doen. Stapje voor stapje toevoegen tot die duizeligheid niet meer optreedt.

Comment

05-09-11: Einde revalidatie Men is dermate tevreden met de vooruitgang dat de therapieën gaan stoppen. De arts is ook erg blij met de manier waarop ik getraind heb, zowel lichamelijk als geestelijk ben ik hier een stuk sterker van geworden. We komen nu in de re-integratiefase. Het revalidatiecentrum heeft een eigen re-integratiebureau dat mij kan begeleiden onderweg naar een baan. Er ligt een plan om een onbetaalde stage te gaan doen voor een paar dagdelen per week. Ik heb al een bedrijf gevonden dat interesse heeft. We wachten nu (nog steeds) op groen licht van het UWV om het traject te gaan starten.

Ik ga nu thuis verder met trainen, het plan is om UB/LB te gaan doen zodra mijn acute rugklachten van het ongeluk over zijn. Inmiddels heb ik genoeg spul verzameld voor een bescheiden homegym, mijn vriend komt over 4 weken weer terug en dan gaan we het allemaal goed inrichten.

Tijdens het gesprek met de arts is ook het onderwerp KT ter sprake gekomen, ik heb verteld dat het wellicht ook bij anderen een postitief effect kan hebben. Ze zijn geïnteresseerd, en willen er graag verder naar kijken. Misschien dat meer revalidanten zo hun kracht en uithoudingsvermogen kunnen trainen.

Comment

Originally posted by Ellie View Post

Tijdens het gesprek met de arts is ook het onderwerp KT ter sprake gekomen, ik heb verteld dat het wellicht ook bij anderen een postitief effect kan hebben. Ze zijn geïnteresseerd, en willen er graag verder naar kijken. Misschien dat meer revalidanten zo hun kracht en uithoudingsvermogen kunnen trainen.
                        Ik heb niet heel je log gevolgd, maar ik vind dat KT standaard moet zijn voor iedereen die moet revalideren. Snap niet dat ze daar pas zijn achter gekomen dat het eventueel zou kunnen helpen.

Wou dit even zeggen

In ieder geval succes verder nog.
                        Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Leuk dat je dat ook met de arts aankaart. Verder goed gedaan dus. Succes met het volhouden. Bij wat voor bedrijf zou je stage lopen als wat?
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
                            Ik heb niet heel je log gevolgd, maar ik vind dat KT standaard moet zijn voor iedereen die moet revalideren. Snap niet dat ze daar pas zijn achter gekomen dat het eventueel zou kunnen helpen.
                            Maar al te vaak raadt men in het ziekenhuis mensen met reumatische klachten aan om vooral niet zwaar te belasten. Maar hoe minder je belast, des te harder je achteruit gaat is mijn mening.

@Gen: Ik denk dat laboratoriumwerk het beste bij mijn fysieke conditie past. Dan kun je afwisselen tussen verschillende bezigheden en kun je variëren tussen staan en zitten.
                            Last edited by Ellie; 05-09-2011, 14:39.

Comment

Gefeliciteerd! Op naar de volgende fase.

Comment

Mooi dat je revalidatie klaar is! En succes met de reintegratie, zal hier zeker af en toe eens komen kijken hoe het hier gaat!
                                'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X