Afvallen door stacker?? help !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kan ik aub tips/info/advies/opmerkingen/aanvullingen krijgen op mijn voedingsschema?

Iedereen heeft het over schema,schema, schema en ik maak er één en niemand reageert.. ^^

Comment

Kan ik aub tips/info/advies/opmerkingen/aanvullingen krijgen op mijn voedingsschema?

Iedereen heeft het over schema,schema, schema en ik maak er één en niemand reageert.. ^^

Comment

Nou, die witte rijst zou ik vervangen door bruine rijst...

en eet dan gewoon een extra ei of wat kwark of amandelnootjes of iets eiwitrijks als je niet precies toekomt...

als je last heb van je knorrende maag, kan je dat aanpakken met water drinken of een zure appel eten...

en je eet trouwens, smiddags en 's avonds meer dan 's ochtends... ontbijt moet het stevigst zijn he..of de porties moeten op zijn minstens ongveer gelijk zijn dus dat ga je nog moeten aanpassen (deel je onderhoud door het aantal eetmomenten en probeer er evenveel cal in te steken)

Maar marnop zal je wel netter kunnen antwoorden met een preciezere aanpassing

Comment

Originally posted by Stephanie123 View Post
          Amai, bedankt Marnop!

Ok, ik heb een eerste poging gedaan om alles chique in een tabel te gieten. (niet dat het voor mij duidelijker is, maar voor jullie wss wel)

Volgens een site in de stickys heb ik per dag 2139 kCal nodig.
          -Dus momenteel moet ik 2139 eten?
          -Wanneer begin ik dan met minder te eten dan ik nodig heb?

Ik heb alles opgeschreven dat je zei, maar ik kom nog aan 299 kCal tekort.
          (ohja, ik eet geen vis, dus dat steek ik er absoluut niet in)

Kan er iemand mij zeggen hoe ik mijn excel bestand (voedingsschema) hierbij kan toevoegen? :s

Steph
          stel dat je zes eetsessies inlast, doe je 2139/6= 356,5 kcal per keer dat je iets eet, zo om de twee a drie uur..., je kan voor heel de dag je porties al klaarmaken als je lang op school zit.

Comment

How ok.
            thx voor de tips!

Is het niet zo dat ik 500 kCal minder moet eten dat mijn totaal om te vermageren?
            Ok, ik begrijp dat ik eerst 'normaal' moet gaan eten.

-Wanneer begin ik met 500kCal minder te eten? (Binnen een week, een maand??)
            In principe moet ik geen kilo's kwijt, enkel vet.. Of moet ik normaal blijven eten en vet kwijtspelen door krachttraining?

Steph

Comment

Rustig aan meissie.....ik was gisteravond ook laat thuis van trainen.
              Ik zal zo even kijken naar je schema.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

@ Bolder,
                rijst is rijst en is allemaal compexe KH. Alleen geraffineerde meel uit diverse granen zijn minder complex.
                Het enige dat mist zijn de vezels, waarvan een groot deel zelfs onverteerbaar zijn.

Maar rijst trek nu eenmaal goed vocht weg en complxe KH zorgen voor betere stofwisseling beter gebruik van de energie en dan ook minder vetopslag(zolang je niet veel te hoog zit of er slechtere KH bij doet).

Comment

Originally posted by marnop View Post
                  @ Bolder,
                  rijst is rijst en is allemaal compexe KH. Alleen geraffineerde meel uit diverse granen zijn minder complex.
                  Het enige dat mist zijn de vezels, waarvan een groot deel zelfs onverteerbaar zijn.

Maar rijst trek nu eenmaal goed vocht weg en complxe KH zorgen voor betere stofwisseling beter gebruik van de energie en dan ook minder vetopslag(zolang je niet veel te hoog zit of er slechtere KH bij doet).
                  ok dan, ikgeef op

Maar nu zit die arme Steph nog steeds zonder deftig schema

Comment

How ok.
                    thx voor de tips!

Is het niet zo dat ik 500 kCal minder moet eten dat mijn totaal om te vermageren?
                    Ok, ik begrijp dat ik eerst 'normaal' moet gaan eten.

-Wanneer begin ik met 500kCal minder te eten? (Binnen een week, een maand??)
                    In principe moet ik geen kilo's kwijt, enkel vet.. Of moet ik normaal blijven eten en vet kwijtspelen door krachttraining?

Steph
                    Je hebt het dan over body recomposition. Dit kan in principe door op onderhoud te eten, maar te kijken naar wanneer je wat eet.
                    Als je hoog in vet% zit gaat dit vaak al een stuk vanzelf. Je zet dan spiermassa aan en raakt vet kwijt.

Je zal denk ik in ieder geval eerst maar eens een week of 2, misschien zelfs langer op je onderhoud moeten eten om je metabolisme goed functionerend op de rit te krijgen.

Ik zou persoonlijk eerder kiezen voor een paar grotere maaltijden, ipv een aantal van die flut eetmomenten tussendoor. Maarja..de meningen zijn daarover verdeeld.

Ik zou zwaarder ontbijten. Vooral meer eiwitten in de ochtend. Minimaal 30 gram eiwit in de ochtend om je lijf op te starten.
                    Je zit laag in vetten. + ruim de helft van de vetten van 1 bron. Zou iets meer variatie hierin brengen.

Pak er nog een eitje of 2 bij en misschien een bakje magere kwark verdeeld over de dag. Je eiwitten mogen namelijk ook nog wel wat hoger.
                    Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      @ Bolder,

het is waar dat bij meel -> bloem meer veranderd. Er worden naast zemelen/vlies ook kiem meegezeefd. Oftewel veel van de waardevolle voedzame stoffen worden eruit gehaald.

Maar je blijft hebben dat witte rijst een hogere GI waarde heeft.
                      Ik las trouwens net dat bij witte rijst naast de zilvervlies ook de kiem wordt verwijderd van zilvervliesrijst. Wat wel weer extra pleit voor zilvervlies over witte rijst. In de kiem zitten juist de meeste nuttige voedingsstoffen.
                      Fear is the mind killer

Comment

Is dat niet alleen bij de gebroken rijst sf?
                        Veel rijst is namelijk hele korrel. (die ik heb wel iig)

De hogere GI waarde ligt puur aan de afwezigheid van de vezels. De rijst blijft verder hetzelfde. Gewoon complexe KH.

Comment

Ik denk dat de kiem er vanzelf uitvalt als de vlies verwijderd wordt. Beetje net als bij graan.
                          Heb nu al op een stuk of 3 plekken gelezen dat de kiem (geheel of gedeeltelijk) verloren gaat bij ontdoen van de vlies. Lijkt dus niet te maken te hebben met hele of gebroken korrel.

En precies...bij witte rijst zijn de vezels (van de vlies) verwijderd... dus hogere GI. Maakt na je training niet zoveel uit, maar rest van de dag lijst me dat niet heel positief.
                          Rangen van 45 tot 88 GI waarde. Maakt toch nogal wat uit.
                          Fear is the mind killer

Comment

Ok bedankt.
                            -Ik hou het bij witte rijst
                            -ik voeg er nog een potje kwark bij, over heel de dag
                            -en s morgens nog een eitje.

Bolder zei:

"stel dat je zes eetsessies inlast, doe je 2139/6= 356,5 kcal per keer dat je iets eet, zo om de twee a drie uur... "

Wat denken jullie hierover?

Zoensels,
                            Steph

Comment

je kan netjes door 5 of 6 delen, maar ontbijt mag best iets meer zijn en je laatste portie van de dag iets minder en na 19h. niets meer eten.. of iets heel licht verteerbaars met weinig calorieen als je echt slecht komt van de honger na 19h.

Je zegt dat je ook werkt tot 24h. heb je zoveel werk te doen? O_o

Want anders zou ik voorstellen dat je om 22h. gaat slapen en om 6h. opstaat, heb je toch je 8h. slaap en als je een half uurtje sport tussen 6 en 7h. zal je meer verbranden dan later op de dag...

Je geeft op die manier ook een boost aan je metabolisme waar je heel de dag van kan genieten...

lijkt mij ook een gezonder dag en nachtritme...

je kan mss ook in de ochtend lessen voorbereiden of wat taken verbeteren?

elke dag een half uur sport in de ochtend om te beginnen is ruim voldoende, zeker als je ook elke dag een 55 minuutjes gaat wandelen, eventueel na je laatste avondmaal...

en om op je vraag te antwoorden, ga echt niet minder eten, probeer die 500kcal aftrek via sport te bereiken...

Energieverbruik per sport

55 min wandelen(5km/uur) met gewicht 60kg =220 kcal
                              30 min hardlopen(10km/uur) met gewicht 60kg =300kcal

is tezamen je 500kcal die wilt minderen...

De snelheid doet niet heel veel verschil, het verschil in kcal bekom je vooral omdat je bij sneller lopen meer afstand aflegt in de zelfde tijd, dus het gaat om x kcal * lichaamsgewicht per km die je aflegt.

Minimale verbranding
                              Onderzoek heeft aangetoond dat de beste tijd van de dag voor het uitoefenen van lichaamsbeweging in de ochtend rond 6 uur is. De reden hiervoor is dat er meestal slechts een minimale verbranding plaatsvindt op deze tijd van de dag. Deze tijd kan u ook vrijhouden voor lichaamsbeweging voor u begint met het uitvoeren van uw dagelijkse activiteiten. Tijdens de ochtenduren, werkt ons metabolisme beter dan enig ander tijdstip van de dag. Onze hartslag en stofwisseling zijn ’s ochtends ook hoger.
                              Verghoging van geestelijke en fysieke activiteiten in het algemeen
                              Wanneer u ’s ochtends aan lichaamsbeweging doet, verhoogt uw algemene lichamelijke en geestelijke energie voor een langere tijd. U kan ook frissere en koelere lucht inademen, wat van essentieel belang is tijdens de lichaamsbeweging. Onderzoek heeft ook aangetoond dat sporten tijdens de ochtend ons lichaam ook voldoende tijd geeft om zich aan te passen aan de beweging. Aangezien onze lichaamstemperatuur lager is tijdens ochtenduren, wordt het calorie-verbrandingsproces versterkt wanneer u ’s morgens sport.
                              Stijging van het vetverbrandingsproces
                              Hoeveel vetten en calorieën u zal verbranden is onzeker, maar medische studies hebben aangetoond dat dit kan oplopen tot 300%. De andere reden waarom de ochtend de beste tijd is om aan lichaamsbeweging te doen en vet kwijt te geraken, is dat uw lichaam de kans heeft om in een sneller tempo vet te verbranden dan enig ander tijdstip van de dag. Dit is omdat de intensieve ochtendsessies uw metabolisme voor een langere tijd verhogen in vergelijking met wanneer u op een ander tijdstip van de dag sport.

je kan ook natuurlijke stacker principes inlassen en je vetverbranding verhogen ..

verse gember,capsules met cayenne pepper of gewoon een peper eten, appelazijn,lijnzaad/olie, ...

Voedingsmiddelen en stoffen,die spijsvertering versnellen en vetverbranding bevorderen zijn o.a.;

Artisjok (cynarine), komkommer, citrusvruchten (grapefruit, citroen), ananas (bromeline), vezels, L Carnitine enzym uit spier en orgaanvlees, CLA linolzuur, gember en pepers, chroom, zink en jodium. Guarana, mahuang, cafeine, B vitaminen, kaneel etc.

vul je eiwitrijk eetschema hier mee aan...

Drink sowieso elke dag drie koppen groene thee,niet meer of minder, en zorg dat het verse ruwe groene thee is van de natuurwinkel, geen theezakjes, die doen bijna geen kloot...

Comment

ochtend zou dan een goed moment 'kunnen' zijn voor cardio/ vetverbranding. Voor Krachttraining is het juist ongeveer het minst goede moment. vanwege de dan al hoge cortisol waardes.

Ik heb trouwens ook onderzoeken gezien waarin ze aantonen dat als je cardio doet in de ochtend... je in de middag en avond minder energie verbruikt en netto op hetzelfde verbruik uitkomt.

6 maaltijden van 365 kcals kan best. Maar als je kleine maaltijden eet, en vaker eet... zul je meer met hongergevoel te maken hebben dan met een paar grote maaltijden. (in mijn ervaring)

@Bolder TS geeft aan op hetzelfde gewicht te willen blijven maar spier ipv vet te krijgen. Dan is 500kcals onder onderhoud komen door meer cardio erbij te doen in mijn ogen niet handig. Dan ga je gewoon enkel afvallen en weinig spiermassa aanzetten. -> skin over bones
                                Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X