Graag jullie mening!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hallo Steffie, ik heb het idee dat je je goed ingelezen hebt en je beschikbare tijd zo efficiënt mogelijk hebt ingedeeld. Je hebt al de nodige adviezen gekregen, maar laat ik er nog wat aan toevoegen:
    (*) voor beginners wordt inderdaad vaak gezegd dat je fullbody training moet doen. Als je dat doet, zal je al snel het niveau van beginner ontstijgen. Tegen die tijd is het beter om een split schema te gaan doen. Er zijn vele voorbeelden over hoe je de spiergroepen kunt opdelen in drie trainingen. Iedere spiergroep wordt dan eenmaal per week getraind, maar veel intensiever.
    (*) je noemt reeds je huidige voedingspatroon. Heb je dat ook al eens opgeschreven in een spreadsheet, tezamen met de hoeveelheden koolhydraten, vetten en eiwitten? Als je dat afzet tegen je behoefte kan je zien of je genoeg eet.
    (*) je suggereert om met shakes te beginnen. Shakes zijn supplementen. Het woord supplement betekent aanvulling en er wordt mee bedoeld dat je dit gebruikt als je met je gewone eetpatroon iets niet voldoende krijgt (meestal eiwitten). Dus je moet eerst bepalen of je inderdaad ergens iets tekort komt (zie m'n vorige punt).
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
      Dat buikje is een veelgehoorde klacht, ik heb trouwens precies hetzelfde. Niet door zwangerschap overigens, maar door een darmziekte. Mijn buik kan 15 cm opzwellen in 5 minuten als ik iets heb gegeten waar ik allergisch voor ben, dan lijk ik net 6 maanden zwanger. Door dat constante oprekken is mijn huid erg slap, gecombineerd met vet op de buik is dat niet zo elegant. Ik verzorg de huid goed met een vochtinbrengende iets vette crème, en verder ben ik bezig om mijn vetpercentage te verlagen. Zo kom je langzaam maar zeker steeds strakker in je vel te zitten. Voor mijn bovenbenen begint het al te werken, nog zo'n typisch damesklacht: cellulite Gelukkig zie ik daar al wel wat.
      O ja, die opgezwollen buik heb ik ook last van. S'avonds lijk ik soms wel zwanger! Niet leuk. Maar ik heb geduld, en blijf volhouden. De aanhouder wint! Van cellulite heb ik gelukkig niet zoveel last, dank u moeder voor de goede genen!
      Celebrate what you've accomplished, but raise the bar a little higher each time you succeed

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
        Hallo Steffie, ik heb het idee dat je je goed ingelezen hebt en je beschikbare tijd zo efficiënt mogelijk hebt ingedeeld. Je hebt al de nodige adviezen gekregen, maar laat ik er nog wat aan toevoegen:
        (*) voor beginners wordt inderdaad vaak gezegd dat je fullbody training moet doen. Als je dat doet, zal je al snel het niveau van beginner ontstijgen. Tegen die tijd is het beter om een split schema te gaan doen. Er zijn vele voorbeelden over hoe je de spiergroepen kunt opdelen in drie trainingen. Iedere spiergroep wordt dan eenmaal per week getraind, maar veel intensiever.
        (*) je noemt reeds je huidige voedingspatroon. Heb je dat ook al eens opgeschreven in een spreadsheet, tezamen met de hoeveelheden koolhydraten, vetten en eiwitten? Als je dat afzet tegen je behoefte kan je zien of je genoeg eet.
        (*) je suggereert om met shakes te beginnen. Shakes zijn supplementen. Het woord supplement betekent aanvulling en er wordt mee bedoeld dat je dit gebruikt als je met je gewone eetpatroon iets niet voldoende krijgt (meestal eiwitten). Dus je moet eerst bepalen of je inderdaad ergens iets tekort komt (zie m'n vorige punt).
        Hoi, bedankt voor de feedback. Ik doe nu al af en toe een work out van één bepaalde spiergroep, en dan heel intensief. Zoals vanmiddag heb ik benen getraind, en dan komen ook alle mogelijke toestellen aan bod. Ik heb dan het gevoel dat ik sterf, maar voel me achteraf als herboren .

Hoe weet ik wanneer ik echt van beginner naar de volgende "level" kan? Wanneer mijn oefeningen te makkelijk worden of zo?
        Ik ga inderdaad alles eens op een spreadsheet zetten, en berekenen of ik genoeg eiwitten binnen krijg.
        Maar ik las dat ik s'ochtends snelle eiwitten moet innemen. Ik weet echter niet waarin deze eiwitten zitten, behalve in shakes...?
        Celebrate what you've accomplished, but raise the bar a little higher each time you succeed

Comment

is het niemand opgevallen dat ze flink ondergewicht heeft en eerst maar eens wat spieren moet ontwikkelen om strakker in het vel te geraken ipv geforceerd proberen af te vallen...

Minimaal op onderhoud gaan eten. Nadruk meer op krachttraining leggen en minder op cardio en "afvallen".

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            is het niemand opgevallen dat ze flink ondergewicht heeft en eerst maar eens wat spieren moet ontwikkelen om strakker in het vel te geraken ipv geforceerd proberen af te vallen...

Minimaal op onderhoud gaan eten. Nadruk meer op krachttraining leggen en minder op cardio en "afvallen".
            Heb ik ondergewicht?? Goed om weten Ik ben ondertussen niet aan het cutten hoor, ik eet gewoon genoeg maar gezond en evenwichtig.

Goed dat je dit even vermeldt, houdt me op het rechte pad! Thanks

Comment

Het is geen flink ondergewicht hoogstens een kilo of 4-5. Als je gewoon rond onderhoud blijft eten en wat spieren ontwikkelt dan verlies je toch wat vet in het begin, wint in totaal gewicht en ziet er strakker uit.

Comment

Het is geen flink ondergewicht hoogstens een kilo of 4-5. Als je gewoon rond onderhoud blijft eten en wat spieren ontwikkelt dan verlies je toch wat vet in het begin, wint in totaal gewicht en ziet er strakker uit.
                Oke doen we!

Comment

Ze heeft geen ondergewicht, hoor.
                  Haar BMI is 20,5, dat is een gewoon, heel gezond gewicht.
                  Pas onder de 18,5 heb je een ondergewicht.
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

BMI is een achterhaald en incorrect iets. Daar van uit gaan is niet slim. BMI moet afgeschaft worden aangezien niemand die serieus met zijn lichaam bezig is er ook maar iets aan heeft.

Comment

BMI is een achterhaald en incorrect iets. Daar van uit gaan is niet slim. BMI moet afgeschaft worden aangezien niemand die serieus met zijn lichaam bezig is er ook maar iets aan heeft.
                      Hier ben ik het mee eens. BMI is alleen geschikt voor mensen die echt niet beter weten.

En over Steffie's ondergewicht: ik weet niet of er sprake is van ondergewicht. Maar ik zou graag haar spreadsheet willen zien om te zien of ze wel voldoende eet. Ik vrees van niet namelijk.
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Het is een richtlijn die aangeeft hoe iemand gewicht ervoor staat.
                        In de meest "normale" gevallen is het een redelijke richtlijn, niet in het geval van topsporters of BB-ers. Maar dat is zij niet.
                        Als jij vindt dat zij ondergewicht heeft, waar baseer je dat dan op?
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Je grootste probleem is dat je 31 jaar bent eigenlijk. Het is echt super moeilijk, je moet reteveel doen. Maar super dat je het volhoudt!

Comment

Originally posted by KeizerHalil View Post
                            Je grootste probleem is dat je 31 jaar bent eigenlijk. Het is echt super moeilijk, je moet reteveel doen. Maar super dat je het volhoudt!
                            Klopt, ik merk dat alles veel moeizamer gaat en ik niet zomaar spieren kweek zoals vroeger. Maar dat is alleen maar een motivatie om nog harder te trainen!

Comment

Originally posted by Steffie View Post
                              Klopt, ik merk dat alles veel moeizamer gaat en ik niet zomaar spieren kweek zoals vroeger. Maar dat is alleen maar een motivatie om nog harder te trainen!
                              Haha, voor mij zou het demotiverend zijn. Maar respect , doe je dit voor jezelf of zoek je een nieuwe vriendje?

Comment

Originally posted by KeizerHalil View Post
                                Haha, voor mij zou het demotiverend zijn. Maar respect , doe je dit voor jezelf of zoek je een nieuwe vriendje?
                                Ik ben verloofd ter informatie. Puur voor mezelf. Waarom, doe jij dit om aan een vrouw te geraken misschien?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X