Cardio training, 1:1 joggen / lopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ga dan fietsen vriend.

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
      Ga dan fietsen vriend.
      Zo snel geef ik niet op, vriend. Zal vandaag eerst eens proberen om die interval trainingen netjes te doen.

Comment

herman probeer het eens met een pre workout van noxi pro
        Lost all i got

Comment

Gister heb ik noxipro genomen, maar omdat je hartslag zo hoog is voel je niets meer van noxipro. Ik gebruik noxipro alleen voor motivatie. Gister was mijn hartslag 100 % op mijn watch, en dat was in het begin. 100% hr is echt te hoog, en gevaarlijk.

Comment

Lees trouwens net, dat wanneer je Hight Intensity Interval Training uitvoert dat je geen spieren verbrand. omdat het korte duur training is, en hoge intesiteit. Dit wist ik nog niet, lijkt alleen maar voordelig te zijn die hiit.

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
              Zo snel geef ik niet op, vriend. Zal vandaag eerst eens proberen om die interval trainingen netjes te doen.
              Ik bedoel dat je het misschien af kan wisselen.Omdat je zwaar bent krijg je misschien last van je knieen door het rennen.Dus ene keer fietsen andere keer rennen.

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
                Ik bedoel dat je het misschien af kan wisselen.Omdat je zwaar bent krijg je misschien last van je knieen door het rennen.Dus ene keer fietsen andere keer rennen.
                Dit is inderdaad goede oplossing, als ik 2-3 keer per week HIIT kan doen en daarnaast wat rustige cardio op fiets zou perfect zijn.

Comment

Ik doe nu altijd met 30/90 en eet dan ruim van tevoren, bespaart me het tweemaal eten van mijn middageten. Met hardlopen kan ik echt tot het gaatje gaan bij fietsen lijkt me dit niet lekker.. Als ik tintelingen in me handen voel en in me lichaam en een "zware" maag krijg, weet ik dat ik op het randje balanceer. Verder heb ik nog nooit hoeven overgeven, maar ik doe dat liever als ik buiten aan het rennen ben dan midden in het healthcenter..

Veel plezier met hiit.
                  Last edited by Iron Mind; 09-06-2011, 12:48.
                  "Straight outta gym"

Comment

Wat is het voordeel om nou voor de training te eten? High intensity interval training verbrand sowieso geen spieren, dus om voor mijn training te eten zou ik best kut vinden. Shake neem ik wel voor mijn training, eiwitten kunnen ooit kwijt. Maar door deze vorm van cardio te doen verbrand je 2 reserves tegelijk, en dat is bij joggen anders.

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
                      Wat is het voordeel om nou voor de training te eten? High intensity interval training verbrand sowieso geen spieren, dus om voor mijn training te eten zou ik best kut vinden. Shake neem ik wel voor mijn training, eiwitten kunnen ooit kwijt. Maar door deze vorm van cardio te doen verbrand je 2 reserves tegelijk, en dat is bij joggen anders.
                      Wat ik vaak deed was 1200-1300 uur middag eten met koolhydraten en dan om 1500 uur hiit, 1530 tonijn of shake. 1800 uur avondeten met koolhydraten.

Als het goed is heb je dan optimaal van je vetverbranding genoten en je GH-boost niet onderdrukt door het nuttigen van carbs na je hiit. Dus optimaal herstel en maximale vetverbranding.
                      "Straight outta gym"

Comment

Ik eet overdag gewoon de nodigen koolhydraten eiwitten en vetten die ik nodig heb, en ga rond een uur of 10 mijn cardio doen. daarna pak ik nog een eiwitshake vlak erna, en 2 uur later om 11-12 uur pak ik mijn caseine met wat vetten.

Die GH-boost is wel nodig om alles op gang te houden? misschien is het verstandiger als ik nog wat eet na mijn cardio, ipv alles ervoor. of klopt dit niet? ik wil vetverbranding namelijk zo hoog mogelijk houden

Comment

Ik zou enkel dan eiwitten pakken na je training, ikzelf heb gelukkig nooit echt honger na sporten. Daarbij komt dat je vaak zo gaar bent dat eten niet heel plezierig is, enkel wat tonijn of een shake met eiwitten volstaat dan. 2 uur erna weer normaal eten..

Die GH-boost werd onderdrukt door het nuttigen van koolhydraten, Marnop had er een onderzoek van gevonden. Met maximale GH-boost, dat zorgt voor extra vetafbraak etc.
                          Last edited by Iron Mind; 09-06-2011, 13:24.
                          "Straight outta gym"

Comment

tijdens de hiit worden er 2-3 reserves aangrsproken en geleegt. Na naverbraning vam deze training is effectiever en doeltreffender dan normaal hardlopen. Je moet het dus hebben van de naverbranding, dus als ik na mijn training wat eet want zijn de gevolgen, bevorderend of niet.

Dus als ik mijn training watblater doe en hierna een shake pak voor het slapen, dan blijft mijn vetverbanding toch optimaal?

Comment

Net terug van cardio, eerst begonnen met opwarmen 5 minuten. Ik merkte dat ik last had van mijn knieschijf aan mijn linker been, dit is tevens het been dat geopereerd is door een breuk. Na mijn 5 min opwarming begonnen met 30 seconden sprint, dit ging goed en voelde niets van mijn been. Vervolgens 30 seconden joggen dit ging ook goed. Vervolgens wilde ik 2e sprint doen van mijn 2e interval en dit ging niet goed, kreeg extreem steken. Ben toen over gegaan op plan B, 30 seconden sprint, 1 minuut lopen. Sprinten ging niet meer, kreeg namelijk weer pijn in mijn linker been.

Uiteindelijk het zelfde gedaan als wat ik gister heb gedaan, 1 minuut joggen en 1 minuut lopen. Dit is de enigste manier om een soort van interval training te doen. Het belangrijkste is het resultaat van deze methode ( 1 minuut : 1 minuut ) kan ik dit gewoon vol blijven houden om vet te verbranden?

( heb 1 min : 1 min gewoon 25 min vol gehouden met 5 minuten cooling down ) uit lopen dus.

Comment

Om je vetverbranding niet in de weg te zitten enkel eiwitten nuttigen direct na je training, dan 2 uur erna weer eten met carbs. Dat zou voldoende moeten zijn.

Of die cardio na je krachttraining. Ikzelf ervaar dit als zwaar, maar ik doe 20 minuten hardlopen op 12 of 13km/uur.. Misschien een idee voor je?
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X