voeding <=> elasticiteit huid ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voeding <=> elasticiteit huid ?

Ik heb inmiddels, sinds februari, een kleine 15 cm rond m'n middel weggewerkt, en heb er nog zo'n 10 te gaan. Ik merk alleen nu al (ook al zit er nog voldoende spek onder...) dat de huid op vooral mijn onderbuik nogal slap is.
    Suikers ging ik natuurlijk sowieso al zo veel mogelijk uit de weg. Dat zou moeten helpen ivm met wat ik gelezen heb over de link tussen suiker en collageenafbraak.
    Maar zijn er mensen die verder nog voedingsmiddelen kennen die ik uit de weg zou moeten gaan of juist meer zou moeten nemen om de elasticiteit van de huid te verbeteren ? Dan bedoel ik uiteraard wel bewezen (voedings)middelen en geen vage "mijn oma gebruikte altijd..." middelen.

Heb net iets over een smeerseltje gepost in Mart's topic......
    En nee, die gebruikte mijn Oma zeker weten niet, want dat zou geen zin hebben gehad na 9 kinderen.
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Geen voeding, maar wel een verzorgingstip: neem wisseldouches. Dat doe ik nu tijdens het afvallen en het lijkt prima te werken.
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

weet je wat ook irritant is?
        ik was 1 jaar geleden 87kilo, ik was in paar maanden afgevallen naar 53kilo, maar op de manier van heel erg ongezond.

van 53 kilo naar 67kilo aangekomen in 6maanden ongeveer nu. vooral spier(en), maar enigste nadeel is ik zie dat mijn huid heel erg rekbaar is, elastisch

Comment

cocao butter en koude douche's.doe ik altijd en ben veel afgevallen.heb geen last van slappe huid.succes.wel geduld hebben

Comment

Hee bedankt voor de tips !
            @Ellie/sunamila: het idee achter die koude of wisseldouches is om de doorbloeding te stimuleren neem ik aan, voor de aanvoer van voedingsstoffen/afvoer van afvalstoffen ?

Bij mij is er niet eens zo gek veel gewicht af, maar het is vooral de vorm/samenstelling die weer steeds meer wordt "zoals het hoort":
            Deels dankzij spiergeheugen, maar ook zeker door betere voeding bij m'n training heb ik ook aardig wat spiermassa (terug)gewonnen.
            Van februari tot juni vooral cardio gedaan, daarna krachttraining met een behoorlijk voedingsschema.
            Begon op 108 kilo, in juni 98, nu weer 103, maar wel met minder vet dan in juni (niet alleen in %, ook in absolute zin).
            5 kilo lichter dus maar dan in februari, maar wel in een compleet andere vorm: buikomtrek van ca 105 cm in februari naar nu ca 91 cm. Vet% van tegen de 30 naar (waarschijnlijk) onder de 20. Het blijft voorlopig moeilijk een betrouwbare meting te doen omdat veruit het meeste vet nog steeds rond m'n middel zit: 3-puntsmeting geeft (borst/buik/bovenbeen) 8/20/9. Ik zou daarmee maar 12% vet hebben en dat lijkt me sterk. Vergelijk ik met foto's van anderen en wat die als vet% posten, dan houd ik het nog wel op 15-20.

Comment

Ik heb geen voedingsmiddel tip (behalve gezond eten) en ook geen smeerseltje (alles wat vet genoeg is, is goed), maar wel een andere tip: massage. Ik heb een tweeling gedragen dus je kunt wel zeggen dat mijn buik uitgerekt is geweest. Daarna had ik ook nog eens een stug litteken van de keizersnede. Het enige dat echt hielp, was een gerichte bindweefselmassage. Je kunt vragen bij de massagesalon in jouw buurt of ze dit kunnen doen voor je. Ik ben blij met het resultaat!

Comment

Mijn Oma gebruikte altijd......

Comment

Originally posted by BlondSound View Post
                  Mijn Oma gebruikte altijd......
                  grrrrrr

Comment

Originally posted by Pallas View Post
                    Ik heb geen voedingsmiddel tip (behalve gezond eten) en ook geen smeerseltje (alles wat vet genoeg is, is goed), maar wel een andere tip: massage. Ik heb een tweeling gedragen dus je kunt wel zeggen dat mijn buik uitgerekt is geweest. Daarna had ik ook nog eens een stug litteken van de keizersnede. Het enige dat echt hielp, was een gerichte bindweefselmassage. Je kunt vragen bij de massagesalon in jouw buurt of ze dit kunnen doen voor je. Ik ben blij met het resultaat!
                    Het is maar een klein dorp hier, maar dat hebben we zowaar. Het overwegen waard dus. Thx
                    Zal alleen wel even naar het prijskaartje moeten kijken

Comment

de buurvrouw van de zus van mijn oma gebruikte altijd.....

(geintje)

Comment

misschien help een sauna wel...

weet het niet zeker..

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                          misschien help een sauna wel...

.

Een sauna helpt bij jou altijd voor alles!
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                            Een sauna helpt bij jou altijd voor alles!
                            valt wel mee hoor...

ik heb nog steeds geen krullen

Comment

Sauna gaat zeker niet werken, middeltjes ook niet. De huid is gewoon opgerekt, en als het teveel is opgerekt raakt het moeilijk in oude staat. We kennen allemaal de resultaten van de mensen die mee doen aan Obese. De huid is teveel opgerekt, en er is teveel vet over. In dit geval van Konijn is dat gelukkig niet, maar wel de huid. Als ik jou was zou ik doorsporten, droger worden en smeren met bio-oil. Of het werkt is altijd afwachten, maar het is wel bewezen dat het de huid stimuleerd herstellen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X