Vraagje over vet verbranden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje over vet verbranden

Beste mensen

Sinds 2 mnd terug ben ik begonnen met fitness en om precies te zijn met rippetoe schema.

Mijn voornaamste doel was om vet rond mijn buik te verbranden en natuurlijk ook wat gespierder worden

Nu woog ik toen der tijd 85kilo en vandaag (14/11/2011) 76 dus dat vind ik al een aardige voortgang. Alleen nu ben ik wel 9 kilo kwijt alleen voor mijn gevoel lijkt er niks af van mijn buikje?? Ik ben trouwens 1,86m! 2mnd terug had ik berekend dat ik een vetpercentage had van ong 16%

Ik sport dus 3x per week en doe dan het rippetoe schema. Ook doe ik daarna nog ong 15-25m cardio.

Ik heb trouwens ook mijn voedingsschema geupload zodat jullie kunnen zien wat ik gemiddeld eet op een dag. (!! het enigste wat er nog bij moet is een handje vol met noten !!)

Hebben jullie misschien nog suggesties voor het gedeelte rond mijn buik?

Alvast bedankt!
    Attached Files

Je zegt dat je 9 kilo bent kwijt geraakt sinds je begonnen bent. Het is waarschijnlijk dat een groot gedeelte daarvan uit vocht bestond. Dat raak je namelijk als eerste kwijt als je begint met goed eten en regelmatig sporten.

Je voedingsschema toont een dagtotaal van 1972 kcal. Dit lijkt me weinig voor een persoon van 186cm/85kg/12%, maar ik weet niet precies wat je onderhoudsniveau is.
    Ik vind 35 gram vetten per dag te weinig. Dat mag al gauw een gram of 70 zijn in jouw geval. Ook is de hoeveelheid eiwitten (133 gram) aan de lage kant.
    Al met al raad ik je aan om de stickies met betrekking tot een goed voedingsschema nog eens goed door te lezen.

Als je die stickies gelezen hebt zul je ook begrijpen dat je niet kunt "sturen" waar je vet verliest. Je lichaam bepaalt waar het de vetreserves aanspreekt als energiebron; dat kan je niet beïnvloeden.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Hartstikke bedankt voor je reactie!

Ik ben iig al blij dat ik al 9 kilo kwijt bent
      Ik ga de stickies nog is even doorlezen en het dan bij bepaalde punten aanpassen. Ik neem dan ook nog een handje nootjes en tonijn in water erbij toevallig sinds een aantal weken.

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Comment

Om optimaal vet te verbranden, moet je cardio doen aan een lage intensiteit. (60-70% van je maximale hartslag) Het probleem van vetverbranding is dat de tijd om het maximale vetverbrandingsvermogen te bereiken vrij hoog ligt, nl. 30 minuten. Maar met deze 30 minuten moet jij geen rekening houden want je doet voor je cardio aan krachttraining! (tenzij je explosief traint en je hartslag dus hoger ligt)

Comment

@marcoj

Mijn broer had ongeveer het zelfde verhaal als jij
          Hij bracht veel tijd in de sportschool en was 7 kilo afgevallen in 5 weken tijd maar er leek niet echt veel vet weg te gaan.
          Toen heeft hij een boek besteld via deze site : Vet verbranden
          dat boek ging voornamelijk over specifiek vet verbranden rondom buik en hij was binnen 3 weken tijd nog 5 kilo afgevallen maar dit keer echt rondom zijn buik.
          mischien is dit ook iets voor jou ?

groetjes

Comment

Originally posted by marcoj View Post
            Hartstikke bedankt voor je reactie!

Ik ben iig al blij dat ik al 9 kilo kwijt bent
            Ik ga de stickies nog is even doorlezen en het dan bij bepaalde punten aanpassen. Ik neem dan ook nog een handje nootjes en tonijn in water erbij toevallig sinds een aantal weken.

Nogmaals bedankt voor je reactie.
            Goh een handje nootjes en tonijn in water........ die 9 kilo die je kwijt bent is voornamelijk spiermassa en een klein beetje vocht en een heel klein beetje vet.

Je eet veel te weinig eiwitten en veel te weinig vetten.
            Je hebt verder totaal minimaal 30 cal per kilo lichaamsgewicht nodig om goed en functioneel af te vallen.

9 kilo kwijt.....terwijl normaal een beginnende krachtsporter wel zo'n 9 kilo droge spiermassa moet kunnen aankomen in een jaar tijd. Waarbij het vet aanzienlijk minder moet worden.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X