Dilemma: Cutten of niet?
Collapse
X
-
Stevig doorbulken op UD2 kan sowieso niet, je zult gainen zonder vetgain of vet verliezen zonder massa verlies. Als je echt maximaal wil gainen zul je sowieso flink (= / > 500 kcal boven onderhoud) moeten eten, met wat vet gain.'Half men, half animal, all dead!'
Comment
-
Originally posted by Milestone View PostStevig doorbulken op UD2 kan sowieso niet, je zult gainen zonder vetgain of vet verliezen zonder massa verlies. Als je echt maximaal wil gainen zul je sowieso flink (= / > 500 kcal boven onderhoud) moeten eten, met wat vet gain.
@martin
Ja ik weet het van die post, maar maakt me eigenlijk al niet meer zoveel uit. Zolang ik in de zomer maar een beetje massa heb en lekker droog sta
@dyno
Heb het trainingsschema toch een beetje aangepast om alles volledig te depleten in 1 training. Mocht dit nou toch niet zo bevallen, kan ik dit altijd nog aanpassen of in een volgende cyclus anders doen.
Echt super bedankt voor alle hulp, ik hoop dat UD goed voor me uitpakt. Ik zal zeer straks zijn in trainen en eten alleen kan het wel voorkomen dat ik zaterdag op stap ga en dat wat later uit bed kom, maar sowieso geen drank, döner en friet of iets in die richting.Current status: Bulkin' and gainin'
"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."
Comment
-
Originally posted by dynobet View PostOk, laten we beginnen bij de eiwit inname. volgens het boek is 1g per lbs lichaamsgewicht voldoende voor tijdens dit dieet. dit komt ongeveer neer op 154g eiwitten per dag voor jou. de bovengrens wordt gelegd op 1.5g eiwitten per lbs lichaamsgewicht. ofwel iets meer als 3g per kg lichaamsgewicht. Ikzelf nam altijd een 2.5g per kg lichaamsgewicht, en jij zit dus ruim voldoende qua eiwitten wanneer jij met jouw lichaamsgewicht 200g eiwitten neemt. meer is absoluut niet nodig.
2800kcal behoefte
als ik een voorstel mag doen:
Maandag ochtend/voormiddag: 1200kcal (E:100/KH:50/V:60)
Maandag middag/avond: 2400 kcal (E:150/KH:400/V:22)
stel je begint maandag om 16:00 uur met je depletion workout. duurt tot een uur of 17:00. dan begin je met carbloaden. je neemt een shake met 100g carbs en 40g eiwitten. Rond half 8 neem je nog eens een shake met 100g carbs en 40g eiwitten. rond 10 uur neem je een complete maaltijd met rijst groenten, vlees en dergelijke. ook een 100g carbs, 40g eiwitten en een 10-15g vetten. en dan herhaal je die maaltijd nog eens rond 12 uur of half 1. dan heb je 400g carbs welke je weggewerkt. Meer carbs per maaltijd, of nog langer wakker blijven voor extra maaltijden zou ik niet doen.
Dinsdag: 3950kcal (E:225/KH:650/V:50)
Probeer de 650g carbs goed over de dag te verdelen. Begin vroeg in de ochtend met een 100g. en elke 3 uur later pak je weer 75-100g erbij. elke maaltijd heeft 5-10g vetten en een 30-35g eiwitten.
Woensdag: 3100 kcal (E:200/KH:400/V:77)
Donderdag: 2900 kcal (E:200/KH:375/V:66)
Vrijdag: 2250 kcal (E:200/KH:100/V:115)
Zaterdag: 2250 kcal (E:200/KH:100/V:115)
Zondag: 2650 (E:200/KH:100/V:160)(+ cardio)
Gemiddelde kcal per dag: 2957
Gemiddelde EKV per dag: E:210 KH:310 V:95
------------------
Je moet wel begrijpen dat de bulk variant je vet% niet zo snel zal verlagen als de cut variant. je kan blij zijn met 1-1.5% over 8 weken.
ik kijk naar je training binnenkort.
Yo Dyno,
hoe meer ik er naar kijk des te minder ik er van begrijp.
Wilco moet depleten, maar van maandag tot en met donderdag zit hij ver boven zijn KH behoefte, hoe wil je dan depleten?
Als je een paar dagen op ca 100gr zit dan deplete je lekker vlot, maar maandag al minimaal 150 gr boven behoefte in KH, dinsdag zeker 300gr KH boven behoefte, donderdag begint het pas te zakken naar wat hij nodig heeft aan KH. Maar er zijn dus 4 dagen dat hij vet aanzet en dan 3 dagen waarop er wat vet verbrand wordt, maar ws minder dan er wordt aangezet..
Die 3 dagen dat hij lager zit is niet genoeg om de KH receptoren gevoeligheid te vergroten en depleted raak je er ook amper van.
Mis ik nou wat of ...........leg eens uit aub?1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by Wilcodemug View Post@dyno
Heb het trainingsschema toch een beetje aangepast om alles volledig te depleten in 1 training. Mocht dit nou toch niet zo bevallen, kan ik dit altijd nog aanpassen of in een volgende cyclus anders doen.
Echt super bedankt voor alle hulp, ik hoop dat UD goed voor me uitpakt. Ik zal zeer straks zijn in trainen en eten alleen kan het wel voorkomen dat ik zaterdag op stap ga en dat wat later uit bed kom, maar sowieso geen drank, döner en friet of iets in die richting.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by marnop View PostYo Dyno,
hoe meer ik er naar kijk des te minder ik er van begrijp.
Wilco moet depleten, maar van maandag tot en met donderdag zit hij ver boven zijn KH behoefte, hoe wil je dan depleten?
Als je een paar dagen op ca 100gr zit dan deplete je lekker vlot, maar maandag al minimaal 150 gr boven behoefte in KH, dinsdag zeker 300gr KH boven behoefte, donderdag begint het pas te zakken naar wat hij nodig heeft aan KH. Maar er zijn dus 4 dagen dat hij vet aanzet en dan 3 dagen waarop er wat vet verbrand wordt, maar ws minder dan er wordt aangezet..
Die 3 dagen dat hij lager zit is niet genoeg om de KH receptoren gevoeligheid te vergroten en depleted raak je er ook amper van.
Mis ik nou wat of ...........leg eens uit aub?
wel even wat quotes uit een artikel van bodyrescourse:
Tijdens normale omstandigheden is de glycogeenconcentratie 1,5 tot 2 gram per 100 gram in de skeletspieren. Een Zweedse onderzoeker BERGSTROM (1969) Heeft aangetoond dat na een koolhydraatarm dieet van een periode van 3 dagen verlengde fysieke inspanning de glycogeendepots concentratie in de skeletspieren gezakt is tot 0,6 gram. Na deze 3 dagen van koolhydraat depletie, werd er een koolhydraatrijk dieet voorgeschreven en resulteerde in een hogere concentratie van spierglycogeen.De uitkomst van deze studie had veel nut bij duur atleten wier prestaties erg hoog zijn en grote hoeveelheden direct bruikbare energie nodig zijn zoals glycogeen. Vervolgens zijn deze resultaten ook uitstekend toe te passen bij bodybuilders.Als de Glycogeen depleting fase correct is uitgevoerd, waarbij een dramatische verlaging van de glycogeendepots is, wordt er een grote glycogeenbehoefte gecreëerd voor je spieren. Gedurende de opeenvolgende “supercompensatie” fase zal er meer glycogeen worden opgeslagen dan tijdens normale omstandigheden. In andere woorden, de depots zouden nu 3,5 tot zelfs 4 gram glycogeen per 100 gram skeletspieren kunnen opslaan.
Om deze “supercompensatie” te bewerkstelligen is het ontzettend belangrijk de juiste hoeveelheid koolhydraten binnen te krijgen, wanneer je te weinig koolhydraten binnen krijgt dan zal het niet lijden tot het gewenste effekt en het kan zelfs zo zijn dat het te merken is dat je spieren leeg aanvoelen en kleiner worden.
Als de consumpie van koolhydraten hoger is dan wat je glycogeendepot aan kan, dan zal het overschot zich omzetten in subcutaan lichaamsvet, dit is NIET GOED!!!
Zoals ik al aan het begin van het artikel heb aanggegeven, zou je wanneer je al je glycogeenvoorraden gedepleet zijn, 35 tot 40 gram glycogeen per 1000 gram spierweefsel kunnen laden.
Dit vertaald zich in 1800 gram koolhydraten die geconsumeerd dienen te worden gedurende de 3 koolhydraat laad dagen voor een persoon met 45 kilo spierweefsel.
(wij gebruiken overigens 16g per kg lichaamsgewicht over twee dagen).
Gedurende de eerste 24 uur na de 3 dagen met winig tot geen koolhydraten, werkt de glycogeen synthese op zeer hoge snelheid, je zal dan dus ook koolhydraten tot je moeten nemen die overeenkomen met deze snelle glycogeen opslag.
De beste koolhydraten die dan genomen kunnen worden in die eerste 24 uur moeten van een voedselbron zijn met een hoge glycolische index.
Bijvoorbeeld: glucose, wit brood, witte rijst, rijstewafels, etc.
Na de eerste 24 uur van glycogeen aanvulling dient men over te stappen op producten met een lage glycolische index om de rest van de glycogeen depots te vullen, dit omdat nu de glycogeensynthese langzamer werkt als de eerste 24 uur. dus om een hoge bloedsuiker te voorkomen vanwege producten met een hoge glycolische index wat dan omgezet wordt in lichaamsvet zijn producten met een lage index ideaal. Uiteraard zijn eigen ervaringen het beste om te kijken wanneer over te stappen van hoge naar lage glycolische index
dus, 3 dagen depletie (laag carbs + training) is ruim voldoende voor depletie, verhoogde insuline gevoeligheid en ook voldoende voor glycogeen supercompensatie te bereiken.
de hoge carb dagen leiden niet tot vetopslag. en doen ze dit wel, dan is er iets mis met je depletie fase of met je laadfase.
deze vergrote glycogeen voorraden dragen op directe wijze bij aan spiergroei: http://forum.bodynet.nl/trainingslog...tml#post889937
daarnaast ook indirect via meer kracht en energie tijdens het trainen (power workout). + er is nog 2 dagen lang voldoende voeding vor maximaal herstel.
als je echt de hele ins en outs wil weten achter het dieet, dan moet je gewoon het boek gaan lezen. (is trouwens gebaseerd op bodyopus van dan duchaine, en heeft vele overeenkomsten met bodyopus maar ook met The anabolic diet van mauro di pascale en zumpanos rebound training. die boeken zijn ook interessant).
Misschien nog belangrijker. Ik heb er hard op gegained in zeer korte tijd. meer kracht en meer massa winst als dat ik normaal behaalde. De dieet versie heeft me geholpen gortdroog te worden terwijl ik massa erbij pakte. kracht en massa nam ook toe (maar minder als bij de bulk versie).More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Maar het probleem zie ik in de begindagen van de cyclus.
En stukje depletie begrijp ik, maar de eerste 4 dagen zit je veel te hoog in KH, hoe ga je dan depleten als je 4 dagen lang te hoog begint? Die eerste 4 dagen ga je hoe dan ook vet aanzetten.
Een kleine 100gram lager zitten dan wat je strict nodig hebt aan KH ga je amper van depleten verder, lijkt me. Je gaat wel vet afbreken die dagen, mits je daar wel op traint, maar dan nog......
Het lijkt mij dus dat het meer effect heeft als je eerst omlaag gaat in KH inname en daarmee depleten en dan wat dagen wat KH extra nemen ipv andersom eerst flink te laden en dan hopen dat je rond het weekend depleted raakt.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Dat gebeurt ook marnop. Door de dagen waarop hij kan trainen, en de layout van de training en dieet, begint week 1 op vrijdag. Dus met eerst deplitie. Dan volgt hij het schema zoals aangegeven.
Dus altijd zal hij eerst deplitie doen voordat aanvullen van carbs gebeurt. Dit was voor mij en de ts al duidelijk. Maar voor anderen wellicht niet.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by dynobet View PostDat gebeurt ook marnop. Door de dagen waarop hij kan trainen, en de layout van de training en dieet, begint week 1 op vrijdag. Dus met eerst deplitie. Dan volgt hij het schema zoals aangegeven.
Dus altijd zal hij eerst deplitie doen voordat aanvullen van carbs gebeurt. Dit was voor mij en de ts al duidelijk. Maar voor anderen wellicht niet.
@dyno
Met het volledig depleten in 1 training bedoelde ik dat ik borst/schouders/triceps in 1 training had gedaan en benen/rug/biceps zoals jij zei. In het boek stond wat ik had opgesteld, maar probeer het gewoon even jouw manier, beviel jou ook prima zei je, dus waarom niet?
Druk bezig nog met het maken van voedingsschema per dag en productkeuzeCurrent status: Bulkin' and gainin'
"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."
Comment
-
Die low-dagen zijn kut in te vullen met al dat vet wat erin moet.. ken je nog andere goede vetbronnen naast kaas, noten, olijfolie, eieren? Ook zit ik nu allang aan de 250g eiwitten, dat is echt zo irritant om terug te cutten Maar hoe zit het eigenlijk met pre-sleep voeding Bijvoorbeeld bakje kwark/casseine shake op low dagen is slim?Current status: Bulkin' and gainin'
Comment
-
Originally posted by Wilcodemug View PostDie low-dagen zijn kut in te vullen met al dat vet wat erin moet.. ken je nog andere goede vetbronnen naast kaas, noten, olijfolie, eieren? Ook zit ik nu allang aan de 250g eiwitten, dat is echt zo irritant om terug te cutten Maar hoe zit het eigenlijk met pre-sleep voeding Bijvoorbeeld bakje kwark/casseine shake op low dagen is slim?
Comment
-
Originally posted by talalelh15 View Posthuh de low dagen zijn juist low in fat. Of moderate. Iedergeval neit hoog. Want je neem tijdens de depletiefase 50% van je kcal. Dus je komt zowiezo niet hoog uit.Current status: Bulkin' and gainin'
Comment
-
Originally posted by talalelh15 View Posthuh de low dagen zijn juist low in fat. Of moderate. Iedergeval neit hoog. Want je neem tijdens de depletiefase 50% van je kcal. Dus je komt zowiezo niet hoog uit.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by Wilcodemug View PostDie low-dagen zijn kut in te vullen met al dat vet wat erin moet.. ken je nog andere goede vetbronnen naast kaas, noten, olijfolie, eieren? Ook zit ik nu allang aan de 250g eiwitten, dat is echt zo irritant om terug te cutten Maar hoe zit het eigenlijk met pre-sleep voeding Bijvoorbeeld bakje kwark/casseine shake op low dagen is slim?
Het past allemaal in je schema, zolang je zorgt dat je ook voldoende onverzadigde vetzuren en omega3 vetzuren binnen krijgt. Gezien de hoeveelheid vetten, is er ruimte voor vanalles.
Bijna alle eiwitten op whey na zorgen voor een relatief trage afgifte. Je kan dus een bakje kwark voor het slapen nemen, maar ook net zo goed een blik tonijn met wat groenten en olijfolie, of een lekkere omelet. wat jij lekker vindt.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment