Vraag over voeding berekening

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over voeding berekening

Ik ben de tip van dynobit (sorry als ik je nickname vergeten ben en fout schrijf) opgevolgd en ga nu eerst naar onderhoud toe werken.
    Kleine achtergrond: Ik ben aan het klungelen met voedsel en de man met rode letters nickname kwam ten hulp. Ik moet eerst richting onderhoud komen, om vervolgens af te vallen/cutten.

Nu zit ik dus te kijken naar hoe ik meet en ben hier mee gekomen:
    eiwitten = 85x2.5 = 213
    vetten 50 gram

Ik heb dus 213 gram eiwitten nodig, en 50 gram vet.
    Nu lees ik dat de rest voor koolhydraten is, maar hoe bereken ik nou hoeveel dat is?
    Ik weet niet hoe ik van gram naar kcal ga, en andersom?
    Ik neem aan dat ik niet 213 + 50 kan optellen, om vervolgens te zeggen 213 + 50 = 263, dus ik heb nog 2000kcal nodig aan koolh?

ik snap het niet.
    ~love what you do, do what you love~

eiwit 4 cal per gram
    Koolhydraat 4 cal per gram.
    vet 9 cal per gram

Je zit nu dus op: 852 + 450 = 1302cal.
    Als je dan op zeg maar 2000cal moet komen heb je nog 175gram KH = 700cal nodig.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
      Ik ben de tip van dynobit (sorry als ik je nickname vergeten ben en fout schrijf) opgevolgd en ga nu eerst naar onderhoud toe werken.
      Kleine achtergrond: Ik ben aan het klungelen met voedsel en de man met rode letters nickname kwam ten hulp. Ik moet eerst richting onderhoud komen, om vervolgens af te vallen/cutten.

Nu zit ik dus te kijken naar hoe ik meet en ben hier mee gekomen:
      eiwitten = 85x2.5 = 213
      vetten 50 gram

Ik heb dus 213 gram eiwitten nodig, en 50 gram vet.
      Nu lees ik dat de rest voor koolhydraten is, maar hoe bereken ik nou hoeveel dat is?
      Ik weet niet hoe ik van gram naar kcal ga, en andersom?
      Ik neem aan dat ik niet 213 + 50 kan optellen, om vervolgens te zeggen 213 + 50 = 263, dus ik heb nog 2000kcal nodig aan koolh?

ik snap het niet.
      1g eiwit is 4 kcal
      1g kh is 4 kcal
      1g vet is 9 kcal

Voor jou:
      Doe voorlopig e200 k200 v66. Das 2200 kcal. Elke week verhoog je een beetje.
      E200, k225, v77 ofwel 2400 kcal.
      E200, k250, v88 ofwel 2600 kcal.
      E200, k275, v100 ofwel 2800 kcal.
      E225, k300, v100 ofwel 3000 kcal.
      E225, k325, v110 ofwel 3200 kcal.

Geen dank
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Als je nou ongeveer op onderhoud gaat zitten van 2900 cal
        ongeveer te verdelen in:
        E 250 = 1000cal
        K 250 = 1000cal
        V 100 = 1000cal
        totaal 2900cal

Dan kan je op de rust/hersteldagen de KH verlagen tot ca 150gram om een beetje te carbcyclen.

Comment

Ik zie een discussie op gang komen tussen Marnop en Dynobet, twee mensen die ik waardeer met hoe ze mij geholpen hebben.

De rede dat dynobet mij de 2200kcal geeft, marnop, is omdat ik lange tijd veel minder at dan dat ik dacht. En om niet gelijk uit te puilen in vet, ga ik rustig opbouwen naar de 3200. Daarna cutten.

Ik ga morgen bij de xenos meetlepels kopen en een weegschaal voor de producten waarbij niet achterop staat hoeveel gram het is

Comment

Zit ik met 77 niet hoog in vetten? Ik dacht te lezen dat 50 de richtlijn was

Comment

Je kan ook minder snel ophogen. Beetje aanvoelen hoe snel je lichaam zich aanpast. Maar daar had ik je al ergens advies voor gegeven.

Haal je kcal vooral ook uit goed spul.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Volgens mij is marnop niet op de hoogte van het feit dat je langdurig te weinig hebt gegeten en hierdoor je stofwisseling zeer traag is. Je verbrand nu door die slechte stofwisseling maar een 2000 à 2200 kcal. In een keer bijna 3000 gaan eten zorgt voor onnodige vetopslag.

Als je stofwisseling in orde is, dan is de tip van marnop om te cutten een goede.

Comment

Ga ik ook zeker doen.
                  Nu zit ik wel met het volgende. Ik zie dat ik qua eiwitten geen problemen ga krijgen: Magere kwark 3x, en een goede kipfilet dan zit ik eigenlijk al vrij snel op die 200.
                  Qua vetten, ook geen probleem (walnoten, ongezouten cashews, je ziet er al snel aan..)

maar koolh: Ik heb net de helft van een pak spinazie leeg gegooit, en daarmee kom ik op 8 koolhydraten. Waar haal ik die uit? Brinta eet ik smorgens, maar moet ik even een lepel voor kopen zodat ik goed afmeten. Brood zijn de meeste hier geen fan van?

koolh lijkt me een lastige.

Comment

Rijst linzen erwten bonen brinta havermout pasta brood etc. Bij rijst liefst zilvervliesrijst. Pasta en brood volkoren varianten.

Varieer ook qua eiwitbronnen. Vlees, vis, eieren, zuivel, etc. Goede eiwitbronnen kunnen ook leverancier zijn van goede vetten. Eieren en vette vis bijvoorbeeld.

Qua vetten ken je eieren walnoten olijfolie avocado gebruiken voor de onverzadigde vetzuren. Volle zuivel kaas en het vet uit vlees leveren de nodige verzadigde vetten. Zoek een balans tussen verzadigd en onverzadigd.

Kijk ook eens naar bijvoorbeeld schema's van anderen ter inspiratie.

Comment

Goed idee om naar de schema's van anderen te kijken, heb jij ook ergens een schema staan wat mij goed op weg zal helpen?

Ik heb trouwens ook een vraag over wat jouw mening is over de hele lage koolhydraten dieeten, zoals 'the primal blueprint' (van mark nog wat), Ik zie dat je mij gewoon koolh geeft, terwijl je ook weet dat ik af wil vallen. Ik ben hier helemaal voor, maar vraag me af of je echt heel laag in koolhydraten moet zitten om af te vallen.

Comment

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...rtvoeding.html

Goede link met producten. Morgen maar even snel zo'n weegschaal bij de blokker kopen. Anders heb ik nog geen idee hoeveel gram brinta ik aan het eten ben.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                          Volgens mij is marnop niet op de hoogte van het feit dat je langdurig te weinig hebt gegeten en hierdoor je stofwisseling zeer traag is. Je verbrand nu door die slechte stofwisseling maar een 2000 à 2200 kcal. In een keer bijna 3000 gaan eten zorgt voor onnodige vetopslag.

Als je stofwisseling in orde is, dan is de tip van marnop om te cutten een goede.

Had ik idd niet door toen ik het schreef.
                          Beter vanaf nu dan in en paar stappen/weken verhogen en dan op die 2900cal gaan zitten denk ik.

Verder niet te moeilijk maken, basic houden en op maar 2 wisselende dagen om te starten. Als er wat meer ervaring is dan de wat moelijkere of meer geavanceerde methodes pakken.

Comment

Ik zie een discussie op gang komen tussen Marnop en Dynobet, twee mensen die ik waardeer met hoe ze mij geholpen hebben.
                            Dynobet en ik hebben niet zoveel discussie, zijn we ontgroeid denk ik. We zitten wel op 1 lijn over het algemeen denk ik.

Dynobet is alleen iets meer voor iets geavanceerdere methodes en ik voor de meer basic aanpak.

Comment

Goed idee om naar de schema's van anderen te kijken, heb jij ook ergens een schema staan wat mij goed op weg zal helpen?

Ik heb trouwens ook een vraag over wat jouw mening is over de hele lage koolhydraten dieeten, zoals 'the primal blueprint' (van mark nog wat), Ik zie dat je mij gewoon koolh geeft, terwijl je ook weet dat ik af wil vallen. Ik ben hier helemaal voor, maar vraag me af of je echt heel laag in koolhydraten moet zitten om af te vallen.
                              in mijn trainingslog heb ik ergens een schema gepost.

Verder is de vraag: wil je afvallen? ongeacht of dit spiermassa of vetmassa is? dus puur het getal op de weegschaal moet omlaag? Of wil je je vetmassa verlagen en spiermassa gelijk houden of vergroten? dus een verandering in lichaamscompositie?

Als je kcal, maar vooral koolhydraten gaat verlagen in een dieet, zal de vetverbranding flink verhoogd worden (dat is goed). Samen met deze positieve verandering, gebeurt er op een wat langere termijn ook een flink aantal negatieve veranderingen op gebied van hormoonspiegels. je raakt steeds meer in een katabole toestand, je stofwisseling vertraagt en het wordt steeds moeilijker om gewicht en vetmassa te verliezen.

tevens is je glycogeen in je lichaam uitgeput. hierdoor kun je niet zwaar genoeg trainen. Je kan zomaar een 10-20% minder gewicht gebruiken als wanneer je wel voldoende glycogeen in lever en spieren had, en de duur waarop je met een bepaalde intensiteit kunt trainen ligt ook een stuk lager. Je trainingen zijn dus niet optimaal, wat ook ten koste gaat van de spiermassa. krachttrainen en CONSTANT laag in koolhydraten werkt dus niet.

De enigste manier om dit op korte termijn ongedaan te maken (hormonale veranderingen en aanvulling van glycogeen), is refeeds uitvoeren (zie sticky over refeeds). (kort gezegd: aanvullen van kcal voornamelijk in de vorm van koolhydraten)

Afvallen is een kwestie van kcal. eet je meer kcal dan je verbruikt wordt je zwaarder. eet je minder dan je verbruikt wordt je lichter.

het verliezen van vet en/of het winnen van spiermassa, welke nodig zijn voor het verbeteren van je lichaamscompositie, hangt uiteraard af van de hoeveelheid kcal tov je verbruik, maar ook veel van de soorten voeding die je tot je neemt, de timing van inname, EKV verhoudingen, En wellicht even belangrijk als voeding: De training en de frequentie, het volume, en de intensiteit daarvan.
                              --------------------------------

Je hoeft dus niet laag in koolhydraten te gaan zitten om af te vallen. voorlopig om jouw stofwisseling in orde te krijgen, is het juist heel erg van belang deze NIET laag te houden.

Verder zijn hele lage koolhydraat dieten wel geschikt voor obese personen om af te vallen. Het is dan echter niet goed te combineren met krachttraining.

zoals je in veel dieet schemas ziet.
                              doen mensen dan op trainingsdagen hoger in koolhydraten (250-350), en op de rustdagen gaan ze een stuk lager in de koolhydraten. Zo hebben ze wel genoeg glycogeen in hun systeem om tijdens de training te presteren, maar kunnen ze toch voor een deel gebruik maken van de voordelen van lower carb (100-150g per dag aan carbs). Maar jij moet nu eerst je stofwisseling in orde krijgen, en vandaar mijn advies naar jou. als alles goed gaat, dan kan ik je wel verder adviseren wat je met je voeding kunt doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X