Voedingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingschema

Hallo Allemaal,

De laatste tijd blijf ik eigenlijk redelijk op gewicht.
    Ben 176m lang en weeg ongeveer 68kg.
    Heb een vetpercentage van +/- 13%. Voor deze zomer wil ik onderhand toch echt eens af van dat laatste beetje buikvet. En er echt gewoon goed afgetraind uit zien. Daarvoor heb ik het volgende voedingsschema gemaakt:

Wat denken jullie hiervan?
    Qua koolhydraten zit het wat laag, maar dit lijkt me wel goed.
    Verder sport ik elke dag van de week. Vaak 2 keer per dag.

Groeten,

Robin

Welkom

Gelijk beginnen.........Trek je proteine shake naar ontbijt en gelijk na training.

Probeer kleine portie's rijst ipv,boterhammen.

Avondmaaltijd, wat voor koolhydraten? kijk naar snel(aardappelen) of traag(div soorten rijst)Gi waarde!

Fruit naar de ochtend, eiwitten savonds magere kwark en geen snelle eiwitten als proteine shake!

Voor de juiste vetten, nootjes bv in de vroege avond en gedurende de dag een blikje vis (tonijn of makreel).

8 maaltijden is veel als jij je daar lekker mee voelt ok, dit hoeft echter niet, 5 of 6 is voldoende.

Nog ff linkje naar topic over de goede voeding: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...rtvoeding.html

succes

Comment

Bedankt voor je reactie.

Goede verandering zou dus zijn:
      Ontbijt: Magere yoghurt met appel en whey erin?
      En in de avond yoghurt/kwark met muesli?
      En de shake van 9 uur verplaatsen naar direct na de training?

Verder gaat die rijst niet lukken, zit op school en werk. Dus dat is niet zo makkelijk.

Als avond maaltijd eet ik gewoon thuis wat we hebben, vaak aardappelen groente en vlees. Heb daarom ook maar een waarde genomen die ik gemiddeld gevonden heb.

Verder over de langzame/snelle eiwitten. Whey zijn snelle eiwitten toch?
      Is het juist niet goed om die vlak na je training te nemen?
      Wat zou je verder aanraden als langzame eiwitten?

Groeten

Comment

Originally posted by RobinK View Post
        Bedankt voor je reactie.

Goede verandering zou dus zijn:
        Ontbijt: Magere yoghurt met appel en whey erin?
        Geen yoghurt. Brinta of havermout. Je kunt hier je shake aan toevoegen voor de smaak
        En in de avond yoghurt/kwark met muesli?
        Geen yoghurt, kwark bevat meestal 2x meer eiwit. 500g aanbevolen, je kan dit langzaam opbouwen, ik kreeg het in het begin ook niet weg. Geen muesli, meestal word door de fabrikant suiker toegevoegd. Bekijk dit topic eens voor toevoegingen bij de kwark.
        En de shake van 9 uur verplaatsen naar direct na de training?
        Niet direct na training. Neem eerst zo'n 30 a 40g dextrose, en dan binnen een half uur na je training je eiwitshake.

Verder gaat die rijst niet lukken, zit op school en werk. Dus dat is niet zo makkelijk.
        Niet zo makkelijk? Dus niet onmogelijk

Als avond maaltijd eet ik gewoon thuis wat we hebben, vaak aardappelen groente en vlees. Heb daarom ook maar een waarde genomen die ik gemiddeld gevonden heb.
        Lijkt me prima

Verder over de langzame/snelle eiwitten. Whey zijn snelle eiwitten toch?
        Ja
        Is het juist niet goed om die vlak na je training te nemen?
        Vetten.
        Wat zou je verder aanraden als langzame eiwitten?
        Kwark. Voor meer producten zou je in dit topic even kunnen kijken.
        Groeten
        Hopelijk helpt dit je een beetje

Comment

Bedankt voor je Tips.

Denk dat ik het nu aardig voor elkaar heb op de rijst na..
          De Shake en Dextro staan beetje op een rare plek, maar die zijn dus voor na de training.

Volgens mij klopt het aardig zo toch?

Groeten Robin

Comment

volgens mij heb je de eerste weer gepost?

Comment

En je hebt op 14:00 uur volgens mij een fout gemaakt met de kipfilet.
              Mvg.

Comment

Oh verrek ja.

Deze bedoelde ik:

Groeten

Comment

Originally posted by RobinK View Post
                  Oh verrek ja.

Deze bedoelde ik:

Groeten
                  He daar ziet er al iets beter uit, maar ik mis vetten en vitamines (vis,fruit,salade ofzo).
                  Overigens die boterhammen met kipfile gaat je in deze frequentie wel de str*t uithangen lijkt mij

Fruitje in de ochtend of bv rond je training, ergens in de ochtend blikje tonijn of makreel (omega3tjes,6 en div vitamines), vorkje mee en je kunt die overal oppeuzelen, let op, vislucht meurt en maak je geen vrienden en zeker geen vriendinnen mee als je in hun buurt een blikje opentrekt!

Als bv je training om 8:00hr ? is dan kun je de maaltijd van 10:00hr voorzien van snelle koolhydraten, je zou kunnen kiezen voor boterhammen met zoet, stroop, chocopasta,hagelslag, kies maar uit op gi-waarde, hoog is sneller.

Je kunt dan nog een maaltijd met boterhammen aanvullen/ vervangen door ongezouten nootjes, en salade.

Ideaal zou zijn dat je bv na school kunt gaan sporten, als je dan klaarbent en je bv een uur later kunt aanschuiven voor je avond eten , hoef je jezelf geen zorgen te maken over de snelle koolhydraten bv (aardappels), deze kun je dan goed gebruiken)

Rome is ook niet gebouwd op 1 dag

ps. 2 maal per dag sporten alle dagen in de week toch geen bb of kt zeker? voor je spieren is een herstelfase nodig van ongeveer 72 uur, je lichaam kan overtraint raken en zal spiergroei stagneren cq afnemen!

succes

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X