EKV: voedselbehoefte of BN schema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• EKV: voedselbehoefte of BN schema?

Mede Cutters en anderen

Ik doe mijn, geloof me, mijn best om een respectabel schema op te stellen en op te volgen. Maar hoe meer bronnen ik consulteer hoe moeilijker het wordt, met name om te beginnen met het aantal Kcal. dat ik voor onderhoud nodig zou hebben. En hiervan dan de verdeling EKV.
    Volgens voedselbehoefte.nl: Kcal 2171 (E 122 K 312 V 48)
    Volgens het schema op BN te vinden: Kcal 2442 (E 167 K 290 V 68)
    Op nog een andere locatie vind ik dan het voorstel om E 30% K 50% V 20% te volgen.
    Kunnen jullie me helpen om hier uit te geraken? Wat wordt er aangeraden om als beginner van start te gaan? Ik snap dat het misschien onderhevig zal zijn aan verandering (volgens resultaat) maar ik zou graag tips krijgen waarbij ik moet starten. Toch een groot verschil tussen de verschillende bronnen?
    was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

iemand die op weg kan helpen? een zetje in de goede richting is voldoende om te weten hoe ik moet starten...

Comment

Heb je het excelsheetje van sticky´s gebruikt?
      Ik kwam er eerst ook niet uit en toen ben ik op het sticky van voedingsschema gewezen en toen werd het wel wat duidelijker.. daarna heb ik mijn voedingsschema gepost zodat ik feedback erop kon krijgen. Misschien kun jij zelfde doen. Mij heeft het best geholpen, ookal heb ik nu ook nog hulp nodig,

Comment

Originally posted by Dimix View Post
        Volgens voedselbehoefte.nl: Kcal 2171 (E 122 K 312 V 48)
        Volgens het schema op BN te vinden: Kcal 2442 (E 167 K 290 V 68)
        Ik heb dat schema gevonden en toegepast, het probleem is dat ik in deze twee verschillende bronnen, beide op dit forum te vinden, een ander aantal onderhoud kcal terugvind, met ook een andere verdeling voor eiwit koolhydr en vetten;
        ik zou graag weten met welke basis ik moet beginnen. Heb op dit moment een gemiddelde genomen, met name 2300 onderhoud en ga dus cutten op 2100kcal?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X