Vetvrije massa verlaagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vetvrije massa verlaagd

Hallo

Ik ben een vrouw en ik ben sinds een maand of vier bezig met het afvallen. Door sporten en voeding...
    Ik bouwde in een korte tijd best veel vetvrije massa op.....
    maar mijn gewicht bleef steeds hetzelfde.
    Nu ik sinds kort ( en dat is nu ongeveer minder dan twee weken ) bezig ben met vetverbranding.....ik let meer op mijn hartslag...aantal procent van mijn totale hartslag.... ben ik nu eindelijk drie kilo afgevallen.
    Echter zie ik nu dat mijn vet vrije massa is afgenomen met 5%
    en mijn vetmassa met 2% is toegenomen....

Ik ben wel in gewicht afgenomen maar ik maak me zorgen nu.....
    omdat mijn vet vrije massa is afgenomen

ik ben bezig met een cardiotraining in combi met krachttraining
    ik sport vier weken per week.....

ik voel wel dat mijn lichaam veel strakker is geworden..vooral benen..en armen..
    mijn buik is nog wel een probleem

Ik heb ook een aantal weken onder begeleiding van een trainer gesport...

wat doe ik fout?

Wat doe je fout?

NOu je manier van denken doe je verkeerd. De weken dat jij vvm aanzette en je gewicht geleek bleef was perfect. Want reken ff goed? Je zet spieren aan(die wegen zwaarder als vet) en blijft of zelfde gewicht. DUs optimaal wat je deed.

Gooi die weegschaal uit het raam, daar moet je niet eens naar kijken.

Comment

wat tal. hierboven al aangeeft was je in het begin goed bezig!
      als je gewicht gelijk blijft en vvm wordt groter betekend het dus dat je spiermassa aankomt en vet verliest! perfecte situatie dus!

snel terug naar je oude patroon
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Dus ik moet weer teruggaan naar wat ik eerst deed. Nog bedankt voor jouw reactie
        Maar ik ben wel erg zwaar qua gewicht...voor mijn lengte....
        Ik heb echt last van overgewicht...

Mijn doel was toen ik begon met het eerst sporten met een trainer ( omdat ik niet zomaar aan iets wilde beginnen waar ik totaal geen verstand van heb ) af te vallen. Ik ben gewoon te zwaar. En het idee om af te vallen door middel van krachttraining sprak mij gewoon aan...En ik deed en doe nog steeds cardio in combinatie met krachttraining...vooral krachttraining vind ik superleuk...

Maar hoe zit het dat met mijn gewicht? Sorry dat ik nogmaals vraag....
        want ik ben ook te zwaar qua gewicht...

toen mijn gewicht maar steeds op hetzelfde bleef en mijn vetmassa wel naar beneden ging en mijn vet vrije massa omhoog ..dacht ik echt van ja maar hoe zit het met mijn gewicht...ik ben qua gewicht nog steeds te zwaar...

ik heb er geen verstand van dit alles. En voor mij is het ook allemaal nieuw...maar ik zie zeker resultaten...mijn benen zijn veel strakker..zelfs mijn kleding zit veel losser....
        en ik ga heel trouw naar sportschool en ik ben ook niet overdreven bezig...hou mezelf echt goed in de gaten...let ook meer op wat ik eet...

Comment

Sorry

ik kwam in korte tijd ( niet vanaf december dat was iets later ) acht procent qua vvm aan ..is dat eigenlijk veel?
          ik ben ergens in december begonnen....eerst twee keren per week. en daarna eind jan begon ik met vier keren per week tot nu toe ....cardio in combi met krachttraining..

Comment

Nogmaals niet naar gewicht kijken. Je kijkt naar de spiegel. Ik heb het net al uitgelegd over dat spier meer weegt dan vet.

Hoe zwaar ben je momenteel? en hoelang ben je? en wat is je vetpercentage.

Verder is krachttraining idd perfect icm met cardio. Kan jij hier ff je complete plan neerzetten wat je nu doet.

1. Wat eet je op een dag? Eet je elke dag in princiepe hetzelfde? Eet je regelmatig? Hoeveel maaltijden zijn dit? Heb je dit uitgeschreven.

2. Heb jij een vast trainingsschema? Wat zijn de oefeningen, herhalingen en sets?

Comment

Spieren zijn zwaarder dan vet

Edit sorry had Tal al gezegd
              Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Bedankt voor jullie reacties
                ik kom hier zeker op terug....

Comment

Volgens mij vraagt ze niet of dat spieren zwaarder zijn dan vet.

Volgens mij is het ook duidelijk dat ze niet alleen naar haar weegschaal kijkt, anders wist ze ook niet of haar VVM omhoog is gegaan en haar VM omlaag is gegaan in haar eerste periode.

Ze is blijkbaar over gegaan tot een ander trainingsschema, als doel haar VM omlaag gaat. In plaats daarvan gaat haar VVM omlaag en blijft haar VM omhoog (in percentages te zien).

Dus wat ze moet doen, is haar trainingsschema en het belangrijkste haar voedingsschema posten, zodat men hierop kan reageren.

Graag trainingsschema en voedingsschema in een andere topic plaatsen, zodat de juiste mensen hiernaar kijken.
                  Stats: 74kg at 11%
                  Vision: 85kg at 8%

Comment

Originally posted by gripmaster View Post
                    Volgens mij vraagt ze niet of dat spieren zwaarder zijn dan vet.

Volgens mij is het ook duidelijk dat ze niet alleen naar haar weegschaal kijkt, anders wist ze ook niet of haar VVM omhoog is gegaan en haar VM omlaag is gegaan in haar eerste periode.

Ze is blijkbaar over gegaan tot een ander trainingsschema, als doel haar VM omlaag gaat. In plaats daarvan gaat haar VVM omlaag en blijft haar VM omhoog (in percentages te zien).

Dus wat ze moet doen, is haar trainingsschema en het belangrijkste haar voedingsschema posten, zodat men hierop kan reageren.

Graag trainingsschema en voedingsschema in een andere topic plaatsen, zodat de juiste mensen hiernaar kijken.
                    Dat dus.
                    En ook graag de meetmethode vermelden, vanwege de inschatting van de betrouwbaarheid, voor inschatting juiste vet% kan de meetmethode ook nog roet in het eten gooien door afwijkingen te geven.

Comment

als ik moest gokken, zou ik 90% van mijn geld inzetten op een onbetrouwebare meet methode aka digitale meting met weegschaal of andere impendantie meting.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                        als ik moest gokken, zou ik 90% van mijn geld inzetten op een onbetrouwebare meet methode aka digitale meting met weegschaal of andere impendantie meting.
                        Hehe, mag ik dan die andere 10% vullen met mijn geld...

Comment

Tja, het ziet er inderdaad naar uit dat je oorspronkelijk op de juiste weg was. Je vetpercentage nam af en, omdat je totale lichaamsgewicht gelijk bleef, nam je vetvrije massa toe. Nu is het nog steeds zo dat 1 kg vet even veel weegt als 1 kg spiermassa. Echter, de soortelijke massa van spiermassa is hoger. Dit betekent dat 1 kg spiermassa een kleiner volume inneemt dan 1 kg vet. En dat zie je aan je lijf: je maten worden kleiner. Ook verandert je lichaam waarschijnlijk wat: plaatsen waar vaak vet zit worden kleiner (heupen etc.) en plaatsen waar spieren zitten worden misschien wat groter. Dit zijn dingen die je niet aan de weegschaal ziet, maar die je ziet aan hoe je kleren passen, of als je jezelf met een meetlint meet.
                          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Dat is meestal. 1kg is 1kg. Je kunt het vergelijken met 1kg veren of 1 kg beton. Ik weet zeker dat iedereen dan snapt dat de veren een veel grotere omvang heeft dan het beton.

Hierbij moet je beton dua vergelijken met de spieren

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X