Hardlopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hardlopen

Hallo,

Ik ben sinds een 3 begonnen met hardlopen. Ik doe het om de dag en dan ongeveer tussen de 7-9 km. Ik zie niet heel erg veel veranderen aan mijn gewicht. Let ondertussen ook op wat ik eet, heb een gezonde voeding.
    Mijn vraag is of ik wel juist bezig ben wat betreft het hardlopen? Heeft hardlopen veel effect als je wilt afvallen?

Originally posted by Esje_ View Post
    Hallo,

Ik ben sinds een 3 begonnen met hardlopen. Ik doe het om de dag en dan ongeveer tussen de 7-9 km. Ik zie niet heel erg veel veranderen aan mijn gewicht. Let ondertussen ook op wat ik eet, heb een gezonde voeding.
    Mijn vraag is of ik wel juist bezig ben wat betreft het hardlopen? Heeft hardlopen veel effect als je wilt afvallen?
    Nee weinig effect, krachttraining zal meer effect hebben. Gezonde voeding is voor jou relatief aangezien je niet de kennis bezit om te oordelen of het gezond is of niet. Ik raad je aan om even de stickies in de voedingssectie te lezen.

Comment

wat??
      cardio en goede voeding zijn de basis voor vetverlies.
      3x per week 45 min cario is netjes en dan gaan we er van uit dat TS idd gezond eet zoals aangegeven.
      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

cardio is helemaal geen basis als het op vetverlies aankomt. met cardio verlies je inderdaad gewicht, maar relatief weinig vet. Je wordt eerder een kleiner lichtere doch nog steeds mollige versie van wat je nu bent. Cardio is een ondersteunend middel dat je toevoegt op het moment dat je even een hamer nodig hebt als je progressie stil komt te staan. Cardio is overrated.

Hardlopen is daarnaast ook ideaal om je gewrichten naar de klote te helpen ipv je lichaam te versterker en strakker te maken.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          cardio is helemaal geen basis als het op vetverlies aankomt. met cardio verlies je inderdaad gewicht, maar relatief weinig vet. Je wordt eerder een kleiner lichtere doch nog steeds mollige versie van wat je nu bent. Cardio is een ondersteunend middel dat je toevoegt op het moment dat je even een hamer nodig hebt als je progressie stil komt te staan. Cardio is overrated.

Hardlopen is daarnaast ook ideaal om je gewrichten naar de klote te helpen ipv je lichaam te versterker en strakker te maken.
          ben het hier mee eens op 1 ding na, cardio is zeker niet noodzakelijk om vet te verliezen en helemaal niet om een mooier lichaam mee te krijgen maar het is wel gezond voor lichaam en geest en goed voor je gewrichten.
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Hardlopen is zeer blessure bevorderend!

Het is zeer leuk om te doen, mdat je relatief snel voorruitgang boekt qua conditie, maar let op met blessures!

Al je pijn hebt, ren dan niet als een gek door, maar neem je rut!
            I'm in transformation mode!!!!

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
              ben het hier mee eens op 1 ding na, cardio is zeker niet noodzakelijk om vet te verliezen en helemaal niet om een mooier lichaam mee te krijgen maar het is wel gezond voor lichaam en geest en goed voor je gewrichten.
              er zijn betere manieren om je gewrichten en conditie te verbeteren. Cardio is daar niet onderdeel van. tenzij je de conventionele cardio vormen achterwege laat.

Comment

check ff de cardio,lit,hitt en QandA to Get ripped stikkies...
                paar redenen dat ik Cardio doe; herstel, betere doorbloeding, gezondheid, conditie, sterk hart en vetpercentage onder controle houden of verlagen. tijdens een cut eet ik op onderhoud en creëer ik het verschil dmv cardio.
                trouwens, ik moet de eerste nog tegenkomen die een spekpens verloren is op een goed voedingschema alleen.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                  paar redenen dat ik Cardio doe; herstel, betere doorbloeding, gezondheid, conditie, sterk hart en vetpercentage onder controle houden of verlagen. tijdens een cut eet ik op onderhoud en creëer ik het verschil dmv cardio.
                  trouwens, ik moet de eerste nog tegenkomen die een spekpens verloren is op een goed voedingschema alleen.
                  Goedemiddag!

De pens was weg door voeding icm KT, de abs kwamen door na voeding op OH met hiit cardio...

dus niet helemaal zonder cardio eigenlijk... zelfdiss!
                  189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                  Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

hier is er een. ik heb meer als 30 kilo vet verloren met goede voeding en krachttraining.

Niet alleen mijn pens heb ik zo weggekregen. Ook een zichtbare six pack heb ik zo verkregen.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ok silenced.

en respect daarvoor.

Comment

chik moet de eerste nog tegenkomen die een spekpens verloren is op een goed voedingschema alleen.
                        Nasst Dynobet ben ik nummer 2. goed eetscheme icm KT bracht van me 16-17% naar 12 en een beetje. Geen cardio whatsoever. Bewaar je bijdehande opmerking dus maar voor wanneer je verstand van zaken hebt.

Comment

Zoals ik als zei, respect. maar het heeft weinig met bijdehand te maken, ik ken ze persoonlijk niet.
                          4% ben ik in mijn eerste cut ook kwijt geraakt zonder cardio. Ik doel op bierbuik, lovehandels, oudvast vet van plus 20 naar 12%.

Maar goed dit gaat offtopic..

Comment

ik moet de eerste nog tegenkomen die een spekpens verloren is op een goed voedingschema alleen.

Leefde jij tot vandaag onder een steen dan ofzo?
                            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Even terug naar Esje: een juiste voeding kan een veel groter effect hebben dan een paar maal cardio per week. Maar het samenstellen van de juiste voeding vergt enige kennis en soms wat experimenteren.
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X