Obesitas: Moet dringend afvallen en vetpercentage naar beneden krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dankjewel voor de steun! Het is inderdaad veel zoeken in het begin, zoeken naar de juiste voeding, zoeken naar een sport dat vol te houden is, dan zoeken naar de juiste technieken in de fitness, maar waar een wil is, is een weg.

@talalehl15: Leuk dat je me verder zal helpen hiermee! Ik moet juist nog zien mijn sportschoenen terug te vinden, en dan lijkt het me ok om vanavond voor de eerste keer langs te gaan. Zal dan al eens zien welke toestellen er zoal staan.
    @Rawis: Een intake, wordt dit bijna standaard gedaan? Of moet je daar naar vragen? Het zit namelijk zo: Mijn moeder heeft onlangs een actie gezien waarmee ze een fitnessabo kon kopen voor 2 maand aan 20 euro ipv 80. Dit heeft ze dus gekocht (was toevallig geldig in de dichtste fitness hier), maar ik vrees dat daar toch geen begeleiding bij zal zijn?

En verder: Ik heb hieronder het schema gezet wat mijn diëtiste me aanraad qua voeding. Ze wilt me rond de 1800kcal houden. Ik zal sebiet eens van enkele dagen uitschrijven wat ik effectief eet.

Ontbijt:
    - 120g volkoren brood
    - 10g minarine
    - 40g smeerkaas / 40g vaste kaas / 40g light confituur / 40g peperkoek / 1 banaan
    - 300ml koffie of thee

Tussendoor:
    - 125g fruit
    - 125ml magere yoghurt/magere melk
    - 300ml water

Middagmaal:
    - 210g aardappelen (gekookt of gestoomd) / 60g volkoren rijst of deegwaren / 210g puree op basis van magere melk / 210g frietjes, kroketjes of gebakken aardappelen
    - 150g mager vlees of gevogelte / 175g magere vis / 150g ei / 150g volwaardige vleesvervanger
    - 300g groenten gekookt, gestoomd of rauw
    - 15ml bereidingsvet/olie
    - 300ml water

Tussendoor:
    - 125g fruit
    - 125g magere yoghurt of magere melk
    - 300 ml water

Avond:
    - 300ml ontbonden, vetarme zoep / 180g rauwkost
    - 120g volkoren brood
    - 50g mager beleg / kaas
    - 10g minarine
    - 300 ml water

Tussendoor:
    - 125g magere yoghurt of melk
    - 300ml water

Zoals jullie kunnen zien, is dit geen dieet waar je bij doodvalt van de honger, maar eerder een 'hou me vast' qua gezonde voeding. Hierover meer in mijn volgende post ;-)

Comment

Volgens mij nog een klein maar wel belangrijk ding dat al vaker voorbij gekomen is: staar je niet blind op je weegschaal. Zeker niet als je krachttraining gaat doen. Spiermassa weegt zwaarder dan vet. Je kunt dan beter een meetlint pakken. Ik merk het ook, ben nog niet veel lichter, maar mijn laatst gekochte broek voordat ik begon met traine, trek ik nu met knopen dicht zo van mijn kont en ik moet al een gaatje laten bijprikken in mijn riem.

En nee, mensen vinden je geen sukkeltje, dat is in ieder geval ook zeker niet wat ik denk als ik iemand met overgewicht in de sportschool zie. De sukkeltjes zitten elke avond thuis op de bank met een zak chips en een fles cola.

Succes!
      Last edited by frankysummer; 04-09-2012, 17:34.
      Why so serious?

bench press 105 || squat 150 || deadlift 165 || MP 80

Comment

Originally posted by Zoetje23 View Post
        Een intake, wordt dit bijna standaard gedaan? Of moet je daar naar vragen? Het zit namelijk zo: Mijn moeder heeft onlangs een actie gezien waarmee ze een fitnessabo kon kopen voor 2 maand aan 20 euro ipv 80. Dit heeft ze dus gekocht (was toevallig geldig in de dichtste fitness hier), maar ik vrees dat daar toch geen begeleiding bij zal zijn?
        Meestal geven sportscholen een uitleg van de apparaten. Zelfs als ze eigenlijk geen zin hebben om nieuwelingen te begeleiden. Vaak doen ze dit om zichzelf in te dekken: als je later iets fout doet en een blessure oploopt kunnen ze zichzelf verdedigen door te zeggen dat ze je het gebruik correct hebben uitgelegd. Je kunt hen dan niet de schuld van de blessure in de schoenen schuiven.

Je geeft bij dat voedingsschema soms dingen aan met een schuine streep ("/"). Betekent dat dat je 1 van die producten mag kiezen? Of bedoel je dat je dat alles moet eten?

Originally posted by frankysummer View Post
        Spiermassa weegt zwaarder dan vet. Je kunt dan beter een meetlint pakken.
        1 kg spieren weegt nog steeds evenveel als 1 kg vet. Maar dat is niet wat Franky bedoelt. Wat hij bedoelt te zeggen is dat het soortelijk gewicht van spieren groter is dan van vet. Dus 1 kg spiermassa heeft een kleiner volume dan 1 kg vet. Dus als je vet gaat verliezen door een beter eetschema en/of cardio en tegelijkertijd evenveel spiermassa wint door krachttraining dan zal het volume van je lichaam afnemen. Daarom raadt hij je aan om met een meetlint de omtrek van nek, taille, heupen, armen en benen te meten. Hetgeen een goed advies is.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Het schema vind ik niet echt prima als ik eerlijk ben. Te weinig eiwitten.

Maar heb ik nu begrepen dat een dietiste je begeleid? Zo ja kan je beter alleen naar haar adviezen luisteren. Ik ben het niet eens met haar visie.

Hard gaan trainen waardoor je spiermassa gaat opbouwen en je stofwisseling omhoog schiet en je dus meer verbrand. Echter zit er relatief weinig kwaliteit eiwitten in dit schema dat je slecht gaat herstellen.

Brood zou ik voor havermout bijvoorbeed vervangen. Fruit zou ik sochtends nemen. Minerine zou ik eruit halen. Avocado zou ik erin doen. Yoghurt en melk zou ik minderen.

Comment

Met een intake bedoel ik een soort van inleiding voor de sportschool.

Men gaat dan een trainingschema samenstellen (afgesteld op uw doelen) om vervolgens mee aan de slag te gaan. Hierna zal dan ook uitgelegd worden hoe jij die apparaten die in je schema terugkomen moet gaan gebruiken. Na een x periode tijd veranderd dit schema en heb je weer een nieuwe afspraak.

Je moet dit overigens niet verwarren met een personal coach die altijd voor je klaar staat.
            Zelf ben ik nog geen sportschool tegengekomen waar ze dit pakket niet niet standaard aanbieden. Dus je kan het voor de zekerheid altijd even navragen of ze het aanbieden.

Wat betreft je eetschema ik ben geen expert maar om af te vallen zal je hier zeker resultaat mee gaan halen in combinatie met het sporten

Comment

Hoi zoetje23,
              Lekker bewegen en goed en gezond eten( 5 x perdag). En ook vergeet je mentale instelling niet, alles zit tussen de oren. Dus je bent blij dat je gezond gaat en eten. En leuk dat ik ook ga bewegen en yes ik krijg als bonus ook nog een mooi lijf!
              Zet hem op..

Comment

hey zoetje23,
                Heb even alles gelezen wat hier gepost is.
                Heel goed dat je begonnen bent met je doel te bereiken.
                In de sportschool heb ik nog nooit iemand horen zeggen dat iemand met overgewicht belachelijk gemaakt word in de sportschool, en ik sta er toch heel wat uren per dag (gemiddeld wel 40uur per week).

over je voeding:
                Ik en nog een heel groot deel hier online zijn het vaak niet echt eens met de voeding voorschriften van diëtisten, dit wilt niet zeggen dat het niet werkt.
                dus kies 1 van de 2 partijen om daar je voeding mee door te nemen.

over je training:
                zou een fullbody schema gaan aanhouden die hier bij de sticky's staat hier de link: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ersschema.html
                daarnaast vind ik zwemmen een prima cardio optie, zeker omdat je veel spieren gebruikt en alles soepel houd. probeer niet alleen maar de schoolslag te doen maar wissel af en oefen in de techniek.
                ook scheelt het enorm omdat je niet je knieen belast, zeker met obesitas krijgen de knieën het al zwaar genoeg te voor duren en raad ik elke vorm van langdurig lopen af (cardio heb ik het dan over).

Ik weet niet welke sportschool je wilt/gaat trainen en in welke stad maar als er geen begeleiding is en dicht in de buurt van Amsterdam woont kan je best een keer bij mijn sportschool langs komen om de techniek door te nemen, van het hier bovenstaande schema.

Als er dingen onduidelijk zijn, niet bang om de vragen te stellen iedereen is als een noob begonnen en iedereen leert elke keer weer van elkaar.
                succes en volhouden!
                Calisthenics / Street workout

Comment

Hoi zoetje23,
                  Top dat je er wat aan wilt doen, je bent al goed bezig heb ik begrepen.
                  Ik zou het persoonlijk ook niet aanraden om nu te gaan hardlopen.
                  Ik ben ook ontzettend zwaar geweest, dus weet hoe het voelt.

Even voor de motivatie misschien, en laten zien dat het mogenlijk is.
                  http://forum.bodynet.nl/fotos-leden/...en-xbrian.html
                  Ik ben natuurlijk nog lang niet waar ik wil zijn maartoch,
                  Ik voel me nu al geweldig.

Je krijgt hier op het forum al de hulp die je maar kunt krijgen.

Ik wil je heel veel succes wensen, Zoetje23 zet hem op, je kan het!
                  keep the focus going!

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post

over je voeding:
                    Ik en nog een heel groot deel hier online zijn het vaak niet echt eens met de voeding voorschriften van diëtisten, dit wilt niet zeggen dat het niet werkt.
                    dus kies 1 van de 2 partijen om daar je voeding mee door te nemen.

Ik weet niet welke sportschool je wilt/gaat trainen en in welke stad maar als er geen begeleiding is en dicht in de buurt van Amsterdam woont kan je best een keer bij mijn sportschool langs komen om de techniek door te nemen, van het hier bovenstaande schema.
                    Zoetje gaat een topper worden ik voel het

Ik sluit me aan wat betreft de voeding. Ik heb hier ook een andere mening over, maar ik zou inderdaad kiezen waar je naar luistert (en ook zelf op onderzoek uitgaan)

Ik gok zo dat deze meid Vlaams is trouwens.
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Er zullen vast mensen in de sportschool zijn die denken van: Kijk haar nou! (hoogst waarschijnlijk zijn dit dan zelf ook beginners) Hier moet je je niks van aantrekken en denken: Wait and see..

Als je goed gemotiveerd bent en blijft doorzetten zul jij je doel bereiken. En dan zal iedereen, inclusief de bovengenoemde mensen, respect voor je hebben! Heel veel succes iig.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X