Meer Definitie ? / Wanneer Cardio en Hoevaak?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Meer Definitie ? / Wanneer Cardio en Hoevaak?

    Hallo ,

    ben 19 jaar . 1.84m 92KG, vetpercentage 20,4%. Ik ben sins begin juli zeer actief begonnen met fitnessen . Ben in de afgelopen 9 weken 3,8KG afgevallen dus het gaat de goede kant op. Ik train 5 dagen in de week op een vast tijdstip met een vaste partner. Het probleem is echter dat mijn partner een ander doel heeft . Zijn doel is spiermassa aankomen en mijn doel is vetpercentage verliezen. Als wij bevoorbeeld op maandag borst trainen @ laten we zeggen bankdrukken pakken we 3 setjes. Maar omdat hij spiermassa wilt aankomen verhoogd hij het gewicht met 20kg na elk setje. Wat er dan gebeurt is dat we dan maar 3x 4-5 reps doen. Voor hem is dat misschien wel goed maar ik neem aan dat dat voor mij niet gunstig is?

    Ik las al @ verstandig afvallen dat elk setje dat je doet tussen de 8-12 reps zit als je wilt droog trainen.

    Dus me doel is droogtrainen. Ik vind het alleen moeilijk om te bepalen hoeveel reps , hoeveel sets en met hoeveel gewicht ik na elk setje erbij moet zetten en/of ik er uberhaupt moet verhogen.

    Daarnaast is me 2de vraag ..

    Me rooster ziet er als volgt uit:

    Maandag Borst/Triceps/Abs
    Dinsdag Rug/Biceps
    Woensdag Schouders/Trapeze/Abs
    Donderdag Benen
    Vrijdag Borst/Triceps/Abs
    Zaterdag Rust
    Zondag Rust

    Wanneer pak ik me cardio? Hoevaak? Hoelang ? na me KT of erna ?

    Supplementen die ik gebruik zijn trouwens : Whey 100% GOLD Standard, Assault en Dexaprine

    Veel overbodige informatie en misschien vragen die ik in een ander forum zou moeten stellen maar zou hulp appreciëren.

  • #2
    waarom borst en triceps 2x?
    Wat is je voedingsschema?
    En waar heb je gelezen dat je 8-12 reps moet doen?
    Heb je de rode links wel gelezen? (ik hoop van wel)

    Lees dit eens: http://forum.bodynet.nl/afslanken/55...-afvallen.html

    afvallen is voeding. Er bestaat niet zoiets als droogtrainen. (hiermee bedoel ik dat als je alleen een ander trainingsschema aanneemt dat je ineens vet verliest).
    lucky short-armed-spine-bending bastard

    ~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

    Comment


    • #3
      Originally posted by axel1994 View Post
      waarom borst en triceps 2x?
      Wat is je voedingsschema?
      En waar heb je gelezen dat je 8-12 reps moet doen?
      Heb je de rode links wel gelezen? (ik hoop van wel)

      Lees dit eens: http://forum.bodynet.nl/afslanken/55...-afvallen.html

      afvallen is voeding. Er bestaat niet zoiets als droogtrainen. (hiermee bedoel ik dat als je alleen een ander trainingsschema aanneemt dat je ineens vet verliest).
      Borst/Triceps vind ik de makkelijkste spiergroep om te trainen en zie geen andere spiergroep die ik zou kunnen trainen op me vrijdag ( of jullie moeten een suggestie hebben ) Me voeding is goed daar hoef je je geen zorgen over te maken . Dat bedoelt ik helemaal niet verkeerd of gemeen . Waar ik gelezen had dat je tussen de 8-12 reps moet zitten? Hier op dit eigen forum @ http://forum.bodynet.nl/afslanken/25...et-ripped.html en genoeg andere forums.

      Snel overzicht over wat ik eet en hoevaak. Ik eet 6x per dag . Magere kwark, groene thee , witte vis , kip , rijst ect . Geen troep iedergeval

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kickz View Post
        Borst/Triceps vind ik de makkelijkste spiergroep om te trainen en zie geen andere spiergroep die ik zou kunnen trainen op me vrijdag ( of jullie moeten een suggestie hebben ) Me voeding is goed daar hoef je je geen zorgen over te maken . Dat bedoelt ik helemaal niet verkeerd of gemeen . Waar ik gelezen had dat je tussen de 8-12 reps moet zitten? Hier op dit eigen forum @ http://forum.bodynet.nl/afslanken/25...et-ripped.html en genoeg andere forums.

        Snel overzicht over wat ik eet en hoevaak. Ik eet 6x per dag . Magere kwark, groene thee , witte vis , kip , rijst ect . Geen troep iedergeval
        Die 8-12 is een richtlijn. Het betekent niet dat als je 7 herhalingen doet ineens verkeerd bezig bent.

        Ten 2de is je voeding niet goed. ofwel zit je koppeling tussen training en voeding niet goed.

        Zie je eet. Simpel. Je traint hierbij en doet al dan niet cardio (cardio maakt niets uit, het doet niets buiten het feit dat je beter kunt lopen ofzo en meer moet eten). Cardio zal er niet voor zorgen dat je alleen maar spier aanzet en geen vet.

        Wil je afvallen dan eet je minder dan je lichaam nodig heeft, of je maakt het verschil d.m.v cardio. Het enige wat aan je trainingen eventueel zal veranderen is de intensiteit. Je eet minder dan je lichaam nodig heeft en kunt dus niet zo hard pushen.

        Dus val je niet af dan eet je teveel (of veel te weinig). Punt.

        Dit had je geweten als je de moeite nam om mijn gegeven link te lezen.
        lucky short-armed-spine-bending bastard

        ~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

        Comment


        • #5
          Originally posted by axel1994 View Post
          Die 8-12 is een richtlijn. Het betekent niet dat als je 7 herhalingen doet ineens verkeerd bezig bent.

          Ten 2de is je voeding niet goed. ofwel zit je koppeling tussen training en voeding niet goed.

          Zie je eet. Simpel. Je traint hierbij en doet al dan niet cardio (cardio maakt niets uit, het doet niets buiten het feit dat je beter kunt lopen ofzo en meer moet eten). Cardio zal er niet voor zorgen dat je alleen maar spier aanzet en geen vet.

          Wil je afvallen dan eet je minder dan je lichaam nodig heeft, of je maakt het verschil d.m.v cardio. Het enige wat aan je trainingen eventueel zal veranderen is de intensiteit. Je eet minder dan je lichaam nodig heeft en kunt dus niet zo hard pushen.

          Dus val je niet af dan eet je teveel (of veel te weinig). Punt.

          Dit had je geweten als je de moeite nam om mijn gegeven link te lezen.
          Begint nu meer op een discussie te lijken dan antwoorden op me vragen .

          1. Me vraag was hoeveel reps ik zou moeten doen . Me partner doet er 5 . Me vraag was of dat goed was.

          2. Waarom is me voeding niet goed? Me voeding is juist goed. Die 3,8KG die weg is kwam voornamelijk door voeding .Je weet niet hoeveel cal ik dagelijks binnen neem en in welke porties.

          3. Waar concludeer je uit dat ik de sticky niet heb gelezen?

          Daarnaast moet ik erbij zeggen dat - Meer Definitie - niet in deze title had hoeven staan .

          Comment


          • #6
            Originally posted by Kickz View Post
            Begint nu meer op een discussie te lijken dan antwoorden op me vragen .

            1. Me vraag was hoeveel reps ik zou moeten doen . Me partner doet er 5 . Me vraag was of dat goed was.

            2. Waarom is me voeding niet goed? Me voeding is juist goed. Die 3,8KG die weg is kwam voornamelijk door voeding .Je weet niet hoeveel cal ik dagelijks binnen neem en in welke porties.

            3. Waar concludeer je uit dat ik de sticky niet heb gelezen?

            Daarnaast moet ik erbij zeggen dat - Meer Definitie - niet in deze title had hoeven staan .
            Ow, ik nam de vraag op als:
            wat moet ik doen om af te vallen want nu lukt het niet optimaal.

            cardio is niet noodzakelijk.

            Stel je hebt 3000 kcal nodig om op gewicht te blijven met KT. Nu wil je vet verliezen dus ga je 2700 eten. Dit is de optie zonder cardio.

            Je kunt ook gewoon 3000 kcal blijven eten en 3x of 2x per week cardio gaan doen. Hierdoor verhoogd je nodige kcalbehoefte en dit geeft dus hetzelfde effect.

            Dit allebei is overkill. Stel je gaat maar 2500 eten (300 onder behoefte), nu ga je nog eens extra cardio doen (nu verhoogt je behoefte met bv 300 kcal). Nu zit je dus 800 kcal onder je behoefte en is veel. En niet optimaal.

            Welke cardio je doet maakt niet uit. Je kan zwemmen, hardlopen, spinnen, zumba, high intensity interval training HIIT, ... doen. De lengte is ook niet zo belangrijk. Bv, ik doe een training namelijk tabata (4min lang - 20sec sprint, 10 sec rust). Dit is zwaar. En even goed als bv 1 uur rustig zwemmen.

            Je kan zelf spelen met intensiteit en lengte. Maar je moet erop meedenken. Stel je gaat een marathon lopen. Dan verbrand je onnoemelijk veel kcal en zul je meer moeten eten omdat je verschil tussen wat je nu eet en nodig hebt te groot is.

            Cardio moet je bekijken op intensiteit. Een marathon is weer een goed vb. Dit is zeer zwaar. En zal je herstel van je KT in de weg zitten.

            Maar 2x HIIT kan of 3x rustig lopen/zwemmen.

            Wanneer?
            Na je KT of op een rustdag. zolang je maar 1 echte rustdag hebt. Je KT is het belangrijkste en als je cardio ervoor doet heb je minder energie. Hierdoor lever je minder prestaties.
            Hoevaak en hoelang?
            Je kan het na elke training doen. Ligt er puur aan wat je doet.
            Tabata zul je niet elke dag moeten doen. 1x per week is meer dan genoeg, het is een heel belastende methode. Maar je kan gerust even lopen na je trainingen. HIIT zullen kort zijn. Lichtere vormen zul je langer doen.

            Je herhalingen?
            Dit moet je zelf zien.
            Zoals ik al zie, 8-12 is een richtlijn.

            De richtlijnen zijn:
            2-5 = kracht
            8-12 = massa
            15+ is uithouding

            Maar dit is niet definitief. Je kan massa winnen op 5 herhalingen. Natuurlijk is 100 herhalingen op een licht gewichtje veel en veel minder goed.

            Voor vet te verliezen? Maakt niet uit. Zolang je niet te doet.
            Wat bedoel ik hiermee.

            2 extreme voorbeelden:
            1) zal bij elke oefening opwerken naar een 1 rep max
            2) zal altijd een gewicht gebruiken wat hij 30 keer kan maar hij zal maar 8 herhalingen maken.

            Persoon 1 zal overtrainen, de belasting is te groot.
            Persoon 2 is te licht bezig en zal geen vorderingen maken.

            Doel van deze voorbeelden. Train hard maar niet te. Ik kan telkens het gewicht verhogen. En op hoge intensiteit trainen. Maar als je vet gaat verliezen. Dan heb je minder energie (je eet minder dan je lichaam nodig heeft). Hierdoor is je herstel groter. Dus je zult je moeilijker kunnen pushen. En individueel zul je moeten kijken of je genoeg herstelt van je trainingen.

            Wat ik nog probeer uit te leggen. Afvallen heeft (buiten het kijken naar je herstel) niet veel te maken met je trainingen. Je kunt wel zorgen voor een hoger volume waardoor je meer gaat verbranden. Maar dat hoeft niet en is niet per se beter.

            Is 5 herhalingen goed? Ligt eraan. Voelt het goed? Werkt het voor jou?
            Het is onmogelijk te zeggen: nee 5 herhalingen is niet goed je moet er 8-12 doen. Dit is even idioot als zeggen: 7 herhalingen is niet goed, je moet er 8 doen. Dit is individueel en ligt dus aan het feit of je het wilt, of het werkt en aan je herstel.

            Je kan proberen het gewicht te verhogen maar veel kracht zul je niet winnen.

            Het is tevens een mythe dat lage herhalingen, zware gewichten zijn voor opbouw massa --> klopt wel. En lage gewichten, hoge herhalingen voor definitie. Definitie is afhankelijk van hoeveel vet je hebt. En aangezien je niet plaatselijk kan verbranden (het kan maar zal vrijwel onmerkbaar zijn) is dus de enige manier om je VP te verlagen.

            Het is niet mijn bedoeling om te discussiëren. Ik snapte het probleem gewoon niet. Als je vet verliest dan is alles toch in orde? Dus veronderstelde ik dat je geen vetverlies had en dit heeft met voeding te maken. Dus ik begreep het verkeerd.
            lucky short-armed-spine-bending bastard

            ~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

            Comment


            • #7
              Originally posted by axel1994 View Post
              Ow, ik nam de vraag op als:
              wat moet ik doen om af te vallen want nu lukt het niet optimaal.

              cardio is niet noodzakelijk.

              Stel je hebt 3000 kcal nodig om op gewicht te blijven met KT. Nu wil je vet verliezen dus ga je 2700 eten. Dit is de optie zonder cardio.

              Je kunt ook gewoon 3000 kcal blijven eten en 3x of 2x per week cardio gaan doen. Hierdoor verhoogd je nodige kcalbehoefte en dit geeft dus hetzelfde effect.

              Dit allebei is overkill. Stel je gaat maar 2500 eten (300 onder behoefte), nu ga je nog eens extra cardio doen (nu verhoogt je behoefte met bv 300 kcal). Nu zit je dus 800 kcal onder je behoefte en is veel. En niet optimaal.

              Welke cardio je doet maakt niet uit. Je kan zwemmen, hardlopen, spinnen, zumba, high intensity interval training HIIT, ... doen. De lengte is ook niet zo belangrijk. Bv, ik doe een training namelijk tabata (4min lang - 20sec sprint, 10 sec rust). Dit is zwaar. En even goed als bv 1 uur rustig zwemmen.

              Je kan zelf spelen met intensiteit en lengte. Maar je moet erop meedenken. Stel je gaat een marathon lopen. Dan verbrand je onnoemelijk veel kcal en zul je meer moeten eten omdat je verschil tussen wat je nu eet en nodig hebt te groot is.

              Cardio moet je bekijken op intensiteit. Een marathon is weer een goed vb. Dit is zeer zwaar. En zal je herstel van je KT in de weg zitten.

              Maar 2x HIIT kan of 3x rustig lopen/zwemmen.

              Wanneer?
              Na je KT of op een rustdag. zolang je maar 1 echte rustdag hebt. Je KT is het belangrijkste en als je cardio ervoor doet heb je minder energie. Hierdoor lever je minder prestaties.
              Hoevaak en hoelang?
              Je kan het na elke training doen. Ligt er puur aan wat je doet.
              Tabata zul je niet elke dag moeten doen. 1x per week is meer dan genoeg, het is een heel belastende methode. Maar je kan gerust even lopen na je trainingen. HIIT zullen kort zijn. Lichtere vormen zul je langer doen.

              Je herhalingen?
              Dit moet je zelf zien.
              Zoals ik al zie, 8-12 is een richtlijn.

              De richtlijnen zijn:
              2-5 = kracht
              8-12 = massa
              15+ is uithouding

              Maar dit is niet definitief. Je kan massa winnen op 5 herhalingen. Natuurlijk is 100 herhalingen op een licht gewichtje veel en veel minder goed.

              Voor vet te verliezen? Maakt niet uit. Zolang je niet te doet.
              Wat bedoel ik hiermee.

              2 extreme voorbeelden:
              1) zal bij elke oefening opwerken naar een 1 rep max
              2) zal altijd een gewicht gebruiken wat hij 30 keer kan maar hij zal maar 8 herhalingen maken.

              Persoon 1 zal overtrainen, de belasting is te groot.
              Persoon 2 is te licht bezig en zal geen vorderingen maken.

              Doel van deze voorbeelden. Train hard maar niet te. Ik kan telkens het gewicht verhogen. En op hoge intensiteit trainen. Maar als je vet gaat verliezen. Dan heb je minder energie (je eet minder dan je lichaam nodig heeft). Hierdoor is je herstel groter. Dus je zult je moeilijker kunnen pushen. En individueel zul je moeten kijken of je genoeg herstelt van je trainingen.

              Wat ik nog probeer uit te leggen. Afvallen heeft (buiten het kijken naar je herstel) niet veel te maken met je trainingen. Je kunt wel zorgen voor een hoger volume waardoor je meer gaat verbranden. Maar dat hoeft niet en is niet per se beter.

              Is 5 herhalingen goed? Ligt eraan. Voelt het goed? Werkt het voor jou?
              Het is onmogelijk te zeggen: nee 5 herhalingen is niet goed je moet er 8-12 doen. Dit is even idioot als zeggen: 7 herhalingen is niet goed, je moet er 8 doen. Dit is individueel en ligt dus aan het feit of je het wilt, of het werkt en aan je herstel.

              Je kan proberen het gewicht te verhogen maar veel kracht zul je niet winnen.

              Het is tevens een mythe dat lage herhalingen, zware gewichten zijn voor opbouw massa --> klopt wel. En lage gewichten, hoge herhalingen voor definitie. Definitie is afhankelijk van hoeveel vet je hebt. En aangezien je niet plaatselijk kan verbranden (het kan maar zal vrijwel onmerkbaar zijn) is dus de enige manier om je VP te verlagen.

              Het is niet mijn bedoeling om te discussiëren. Ik snapte het probleem gewoon niet. Als je vet verliest dan is alles toch in orde? Dus veronderstelde ik dat je geen vetverlies had en dit heeft met voeding te maken. Dus ik begreep het verkeerd.
              Perfect . Thnx , dat waren de antwoorden die ik zocht . Als er mensen zijn die nog iets erbij aan willen vullen dan graag.

              Comment


              • #8
                Originally posted by axel1994 View Post

                Welke cardio je doet maakt niet uit. Je kan zwemmen, hardlopen, spinnen, zumba, high intensity interval training HIIT, ... doen. De lengte is ook niet zo belangrijk. Bv, ik doe een training namelijk tabata (4min lang - 20sec sprint, 10 sec rust). Dit is zwaar. En even goed als bv 1 uur rustig zwemmen.
                Ik ben trouwens dat Tabata gaan googlen en ik wil gaan combineren met KT. Dus van de 5 dagen dat ik train zou ik 2x dat Tabata gaan doen. Maandag en vrijdag bijv. Idd zoals jij zegt 4 min lang. 20 sec hard fietsen ( sprinten ) , 10 sec rust.

                Een van deze studies toonde aan dat na HIT de stofwisseling tot wel 24 uur verhoogd is. Dit haalde ik uit Tabatatraining; verbluffend resultaat in slechts vier minuten? - ProRun - Hardlopen, Loopnieuws, Looptechniek . Mocht ik dat Tabata gaan doen , dan zou ik dus niet hoeven te cutten ? Of zou ik het kunnen combineren? Ik hou namelijk van uitdagingen alleen weet ik niet of het gezond is voor het lichaam

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Kickz View Post
                  Ik ben trouwens dat Tabata gaan googlen en ik wil gaan combineren met KT. Dus van de 5 dagen dat ik train zou ik 2x dat Tabata gaan doen. Maandag en vrijdag bijv. Idd zoals jij zegt 4 min lang. 20 sec hard fietsen ( sprinten ) , 10 sec rust.

                  Een van deze studies toonde aan dat na HIT de stofwisseling tot wel 24 uur verhoogd is. Dit haalde ik uit Tabatatraining; verbluffend resultaat in slechts vier minuten? - ProRun - Hardlopen, Loopnieuws, Looptechniek . Mocht ik dat Tabata gaan doen , dan zou ik dus niet hoeven te cutten ? Of zou ik het kunnen combineren? Ik hou namelijk van uitdagingen alleen weet ik niet of het gezond is voor het lichaam
                  Ik zou zeggen: ga eten wat je nodig hebt om op gewicht te blijven terwijl je geen cardio doet. En ga hier de tabata bij doen. Dan kun je kijken hoe het gaat. Verlies je nog niet optimaal vet, dan kun je of nog een keer gaan hardlopen of fietsen (geen tabata, 3xper week tabata + KT is echt veel te zwaar) ofwel verlaag je je voeding met 100 kcal.
                  lucky short-armed-spine-bending bastard

                  ~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

                  Comment


                  • #10
                    Ok , Thnx

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by axel1994 View Post
                      afvallen is voeding. Er bestaat niet zoiets als droogtrainen. (hiermee bedoel ik dat als je alleen een ander trainingsschema aanneemt dat je ineens vet verliest).
                      WOW eindelijk zegt iemand het
                      ben dat "droogtrainen" zo zat om te horen lol
                      cutten of bulken is het... klaar

                      zou gewoon laag in carbs gaan, hoog in eiwit en minimaal uurtje non stop cardio per dag doen.

                      als je ook nog eens vocht kwijtraakt oog je ook wat "droger" en heb je meer definitie dus eet je fruit en groenten

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by budybuilder View Post
                        WOW eindelijk zegt iemand het
                        ben dat "droogtrainen" zo zat om te horen lol
                        cutten of bulken is het... klaar

                        zou gewoon laag in carbs gaan, hoog in eiwit en minimaal uurtje non stop cardio per dag doen.

                        als je ook nog eens vocht kwijtraakt oog je ook wat "droger" en heb je meer definitie dus eet je fruit en groenten
                        Maar wat zeg jij dan allemaal?

                        laag in carbs, uurtje cardio, vocht kwijtraken, fruit, groente.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by talalelh15 View Post
                          Maar wat zeg jij dan allemaal?

                          laag in carbs, uurtje cardio, vocht kwijtraken, fruit, groente.
                          hij wilt toch vet en vocht kwijt?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by budybuilder View Post
                            hij wilt toch vet en vocht kwijt?
                            Waarom moet hij dan perse uurtje cardio doen? en fruit eten?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by budybuilder View Post
                              hij wilt toch vet en vocht kwijt?
                              Iedereens doel is vetpercentage verminderen. Het ging mij niet om te cal of voeding die ik inneem het ging mij om de cardio en reps

                              edit: doet er trouwens ook niet meer toe omdat me vraag voornamelijk beantwoord is door axel

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                              erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                              Antalya Escort
                              sikis
                              gaziantep escort
                              gaziantep escort
                              İstanbul Escort
                              istanbul escort bayan
                              sisli escort beylikduzu escort bayan
                              antalya escort atakoy escort
                              umraniye escort bayan
                              Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                              Working...
                              X