The big change

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• The big change

yo beste bn'ers!

Tijdens de zomervakantie dit jaar begon toch langzaam het inzicht te komen dat ik echt eens aan de slag moest. Op 10 september heb ik dan ook de knoop doorgehakt en ben ik mijn levensstijl drastisch gaan aanpassen. Op deze dag heb ik mijn fitness abbo weer laten ingaan en ben ik op mijn voeding gaan letten. Vandaag was dan de grote dag, mijn eerste meting na 10 september, zie de resultaten hieronder:

10-09-2012 /// 09-11-2012
    Leeftijd: 23 Geslacht: man Lengte: 188cm
    Gewicht: 108.9 kg /// 95.4 kg
    Bmi: 30.8 /// 27
    Vet: 30.6% /// 24%
    Spiermassa 33.3% /// 37.1%
    Visceraal vet: 11 /// 8
    Basaalmetbolisme: 2150 kcal /// 1978 kcal

supps: Dexaprine, True ballance multi vits en omega 3

Nu wil ik het toch allemaal wat serieuzer gaan aanpakken en me aan strikte schema's gaan houden. Kwa voeding heb ik tot nu toe wel gewoon gezond gegeten (Moeder is kok, die helpt me hier uitstekend bij). Ik zal in de loop van het weekend een schema posten wat ik wil gaan bijhouden,mijn gedachte was om rondom de 1800-1900 kcal te gaan zitten met de juiste E/K/V verhouding natuurlijk.

Kwa training heb ik de eerste maand voornamelijk veel cardio gedaan, 3x 45 min better belly 2x fullbody workout en daarnaast een keer zwemmen in de week. De maand erop is dit naar 3/4x fullbody workout en na 2-3 trainingen een 20-30 min cardio erbij, het zwemmen doe ik ook nog bijna weekelijks netzoals de langste trap van nederland op en af joggen(1-2x in de week) en afentoe een sessie squash. Voor de komende maanden wil ik ook graag een trainings schema op gaan stellen , ik heb me al redelijk ingelezen in de beschikbare materie op het forum en dankzij enkele goede vrienden met jaren trainingservaring heb ik me kennis enigzins op peil kunnen brengen.

Toch weet ik niet helemaal wat nu het beste voor mij is. Mijn voorlopige doel is om rond de 85-87kg te wegen met een vet percentage ergens tussen de 15%-18%. Kan ik nu het beste een splitschema opstellen of gewoon vasthouden aan de fullbody training? Ik heb tot nu toe fullbody getrained vanwege het feit dat ik ook nog wekelijks enkele keren ging snowboarden en hierdoor in combinatie met werk wel eens een trainingsdag oversloeg.

Alvast bedankt voor de komende feedback!

Greetz Bob

ten eerste, goed bezig!

kwa training kijk wat jou het lekkerste ligt als je je goed voelt met 3xpw fullbody hier lekker aan vast houden, merk je dat je niet meer eruit haalt of het gaat vervelen kan je van style veranderen in ub-lb/split/push-pull schema.

Comment

fullbody schema doen is in mijn ogen het beste voor je doel.
      als je het saai vind kan je ook 3 verschillende fullbody schema's maken en elke training 1 andere pakken (vergeet niet het bij de basis te houden)
      Calisthenics / Street workout

Comment

Druk weekend achter de rug maar ben met de schema's wel al in de goede richting,nog niet helemaal gereed hoop ze morgen te kunnen uploaden. Blij om te horen dat fullbody aangeraden wordt! Ik vind deze manier van trainen voorlopig wel fijn! Zondag ben ik de trappen bij snowworld landgraaf gaan doen en heb ik nog 5km in 32min afgelegd. Vanmiddag na het werk ook maar meteen naar de sportschool geweest en eens flink aan de slag gegaan!

Warming up

10 min cross walker
        20 back squats 20kg

Oefeningen

Back squat 4x12 40/40/50/50 kg
        Shrugs 4x12 50/50/60/60 kg
        Arnoldpress 4x12 8/10/12/14 kg
        Bicep curl 3x 21en 20kg
        Cable push downs 4x12 <vergeten zat ergens rond de 40 kg max>
        Leg curl 4x12 45/50/55/60 kg
        Peck deck 4x12 40/40/50/50 kg
        Rowing machine 4x12 40kg
        Benchpress 4x12/10/8/6 40/50/50/60 kg
        Incline Situps 4x tot ik niet meer kon
        Incline twisting Situps 4x tot ik niet meer kon

Na de kracht training heb ik vervolgens nog een kwartier op de loopband gestaan met 1min 12km/h, 30sec 7 km/h, 1min 12km/h etc als ritme. Hartslag ging op het eind richting de 170-175.

Ook heb ik nog enkele training schema’s gemaakt om de oefeningen een beetje afwisselend te houden, wil zelf liefst zoveel mogelijk met losse gewichten en eigen gewicht trainen. Keeping it simple

Zien jullie verbeter punten in deze varriant? dacht zelf misschien nog een oefening voor de kuiten erbij en peckdeck met wat zinvollers vervangen zoals flyeren ofzo..rowing machine evt ook. Ik hoor het graag!

Greetz
        Last edited by detox89; 13-11-2012, 00:42.

Comment

260 views en verder geen feedback... kan 2 dingen betekenen: Ik ben heel goed bezig of jullie wachten af dat ik wat meer info ga geven wat ik bij deze dan maar zal doen.

Afgelopen week druk gehad met sporten, zie onder

maandag: fulldbody+20min cardio
          dinsdag: fullbody
          woensdag: Trappen + 5km gerend
          Donderdag: Rust
          Vrijdag: Snowboarden ca 6-7 uur bezig geweest
          Zaterdag: Snowboarden ca 4-5 uur bezig geweest
          Zondag: Rust
          Maandag: Fullbody
          Dinsdag: Fullbody
          Woensdag (vandaag): Rust
          Donderdag: Snowboarden (ga naar zoetermeer zal wel een flinke sessie worden)
          Vrijdag: Fullbody
          Zaterdag/Zondag: Rust/trappen + 5km

Ik zal de fullbody workout eens op papier moeten zetten (ben niet zo goed met alle namen van de oefeningen). Even mijn trainende vrienden voor een gunst vragen van de week.

Verder heb ik enigzins een schema voor mijn voeding gemaakt. Het is nog niet helemaal af maar hoop dat jullie alvast iets van feedback erop kunnen geven. Ik woon nog steeds bij mijn ouders dus avond eten is wat de pot schaft, me moeder is wel kok geweest en weet wat goed voor me is dus vooral veel kip groente mager vlees etc

Sofar so good, Ik zie nog wekelijks mijn lichaam veranderen en dat motiveert me zeker om deze manier van leven aan te houden. Merk dat ik beter in me vel zit en een stuk beweeglijker ben sinds ik die 10+ kg's kwijt ben!

Hopelijk zijn jullie deze keer wat minder terughoudend kwa feedback

P'z!
          Attached Files

Comment

blijkbaar gaat het goed gezien de resultaten toch? dan doe je toch goed.
            enige opmerking wat ik kan maken aan je voeding is dat je in ochtend begint met olijfolie?
            vetten vertraagt je inname en in ochtend wil je zsm eiwitten aanvullen dus ik zou beginnen met shake in ochtend en wat later pas je koolydraten. tussen 15.30 en 21.30 uur zit een groot gat en daar is is niet goed gegaan of eet je dan echt niets? circa elk 3 uur wat eten.
            nog even en er zit geen vel vet meer op je lichaam

Comment

Gaat goed toch, je verhalen zijn lang en dat maakt het dat men snel afhaakt, ik denk dat als je FB doet jke dit niet 2 dagen achter elkaar moet doen.
              je excel opent kut op me werk maar zie ik nou 1400 kcal?? als je zoveel sport moet hje niet zo laag in kcal gaan man dan verneuk je je hele metabolisme,

en je moeder kok damn das nice.

niet te ingewikkeld doen in het begin, je valt nog makkelijk af, lekker sporten goed eten en goed slapen dan kom je een eind, en al doende leer je waar je lichaam op reageert en kun je telkens strikter gaan trainen/eten.

succes kerel, je bent goed op weg.

Comment

Allereerst congrats met je veranderde stats.

Zolang je resultaten boekt en je ziet je zelf veranderen, ga lekker zo door.
                Zorg er alleen voor dat je niet te laag in iname gaat zitten, want je wilt zo min mogelijk spiermassa verliezen.

Succes verder!
                I'm in transformation mode!!!!

Comment

Resultaat is er dus gewoon lekker doorgaan met je huidige schema. Ik zal alleen wel oppassen dat je niet te weinig eet. Spieren vragen nu eenmaal meer energie dan vet

Comment

Ten eerste bedankt voor de feedback ik kan hier zeker wat mee! Probeer eigenlijk altijd een dag rust te houden tussen de FB training, echter is dit niet altijd mogelijk.. doe de 2de dag meestal ook wat rustiger aan.

Heb de avondmaaltijd(en) niet meegenomen in de voedingstabel omdat deze nogal varrieert. Denk dat ik met deze maaltijd altijd wel rond de 1900-2100 kcal per dag uitkom. Zal voorlopig gewoon op deze manier doorgaan tot er niet veel schot meer inzit.. kan ik dan nog altijd gaan finetunen!

thanks voor meedenken en ik zal jullie een beetje update to date houden kwa vorderingen.. volgende meeting is 10 dec, zit nu zo rond de 91 kg.

peace!

Comment

Dat voedingsschema ziet er niet helemaal goed uit. Het is beter om je avondeten toe te voegen. Neem gewoon een van de dagen als voorbeeld, zodat je ongeveer weet wat je binnen krijgt. Ik denk dat je hier wel wat aan zult hebben: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-ingevuld.html
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Tijd voor een update!

Laatste tijd erg druk gehad met veel zaken waardoor dit topic bijhouden niet gelukt is. Ik weet ook niet of dit wel de juiste plaats is hiervoor maar om een log bij te houden zie ik momenteel het nut nog niet zo van in . Het fitnissen heb ik echter wel goed weten door te zetten, Met 3x fullbodytraining gecombineerd met 2-3 x zwemmen/rennen/fietsen per week zie ik nog steeds een goede progressie. Aangezien ik de smaak goed te pakken heb ga ik na het wintersportseizoen starten met kickboxen en wil ik graag overstappen naar een 3 daagse split. In de gym had ik van iemand een schema gekregen waarover hij veel lof sprak, natuurlijk hoor ik graag jullie mening hierover Het schema zit toegevoegd als tabblad in het voedingsschema (deze is naar mijn huidige waardes/behoeftes geupdate feedback is welkom).

10-09-2012 /// 12-01-2013
                        Leeftijd: 23 Geslacht: man Lengte: 186cm
                        Gewicht: 108.9 kg /// 88.2 kg
                        Vet: 30.6% /// 18.5%
                        VVM: - /// vvm 72 kg
                        Visceraal vet: 11 /// 5

Alvast bedankt!
                        Attached Files

Comment

Twintig kilo verloren in vier maanden? Dat is een goed resultaat waar je best trots op mag zijn. Echter, je blijkt ook ongeveer 3 kg spiermassa verloren te hebben want je hebt 17 kg vet verloren (108.9*30.6% - 88.2*18.5%).
                          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X