Vet en gewicht verliezen, maar lichaam reageert niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by pescatore View Post
    Wat zeg jij dan? Onderbouw het ff met feiten aub...
    Dat mag hij met meer zaken doen want dit topic dreigt te verzanden in onzin.

Comment

Wat zeg jij dan? Onderbouw het ff met feiten aub...
      ik neem nu 'coke' als voorbeeld
      Ook is Cola light indirect een dikmaker. De suiker wordt namelijk vervangen door suikervervangers, niet in het minst aspartaam (kunstmatige zoetstof). Het lijstje negatieve gevolgen van aspartaam is niet te overzien. The Coca Cola company is zichzelf hiervan terdege bewust. Ze zijn reeds al geruime tijd aan het onderhandelen om eventueel Stevia (een plantje met sterk zoetend vermogen) te mogen gebruiken. Coca cola light wordt door artsen en onderzoekers beschouwd als een tijdbom, door de combinatie van Cola met aspartaam. Men schrijft er o.a. degeneratie van het zenuwstelsel en lupus (bepaalde woekering van de huid) aan toe.
      Waarom Cola light en light frisdranken dikmakers zijn:
      De suikervervangers die aangewend worden geven de zoete smaak die we zo graag hebben. Het verschil zit in het feit dat de tong 'zoet' detecteert, dit relectorisch aan de hersenen doorgeeft, die op hun beurt opdracht geven aan de pancreas om insuline te spuiten, opdat de vermeende suiker naar de cellen zou kunnen vervoerd worden. De insuline komt dus in de bloedbaan terwijl er eigenlijk geen suiker aanwezig is, enkel een zoete smaak voor onze smaakpapillen. Resultaat: door de insuline daalt de bloedsuikerspiegel en krijgt men een hongergevoel. Zodat men opnieuw naar voedsel grijpt. Cola light zet op die manier aan tot meer eten.

Comment

Een hoop van die dingen zijn én niet waar, het deel dat wel klopt gaat over hoeveelheden die je dan moet nemen die totaal irrelevant zijn. Deze discussie is al vaker langsgekomen.
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Een hoop van die dingen zijn én niet waar, het deel dat wel klopt gaat over hoeveelheden die je dan moet nemen die totaal irrelevant zijn. Deze discussie is al vaker langsgekomen.
          Laat toch gaan....... gaat nergens over.

Comment

On topic jongens, gaat niet over cola. Annevv vind je dat super goed bezig bent door alles op een juiste manier uit te leggen. Vaak komen er mensen langs en dan hebben we geen idee wat ze allemaal zeggen.

De fout die je man gemaakt heeft is door te weinig eiwitten, vetten en koolhydraten te eten(kcal). Hierdoor ging hij ipv vet meer spier verbranden. Het idee na het 1e idee was goed van je, door de kcal te verhogen. Echter heb je het niet genoeg omhoog gegooid. De aanpak was dus eigenlijk nog best goed, maar door de slechte verhoudingingen herstelde je man gewoon niet van zijn trainingen en werkte het averechts.

Wat je nu wel kunt doen is dus het topic even rustig lezen van pescatore, stel een basisplan op en post deze opnieuw op het forum. Door je attitude zijn er 100% mensen die je willen helpen en ik eventueel ook. Mischien kan je ook gelijk 1 voor jezelf maken met dezelfde producten en dan hoef je alleen rekening te houden met de hoeveelheden(vrouwe hebben minder kcal nodig).

Suc6 nog en heeft je man ook een trainingsschema?

Comment

echt top dat je zo bezig bent je man te helpen!

het advies om een totaal nieuw voedingsschema op te zetten lijkt mij ook zeer nuttig, en hard nodig. Blijf wel kokosolie gebruiken dat is echt een top product!

zeker weten dat je man met de juiste voeding en training goede resultaten zal krijgen.

naast de voeding bestaat er ook nog een planning van inname van je voeding, een aantal zaken welke mij hebben geholpen:

snelle suikers na je training zijn belangrijk, ik haal deze uit een eiwit shake met melk. (de kh zorgen voor het dalen van je stresshormoon welke je tijdens een training aan kunt maken, en die spier afbraak tot gevolg kunnen hebben). tevens worden zo je glycogeen voorraden aangevuld waarna de opname van o.a eiwitten veel beter gaat!

een uur na je training kun je eten, uiteraard goede en eiwitrijke voeding is dan heel belangrijk!

3 uur voor het slapen gaan GEEN kh meer eten, hoe minder insuline hoe beter de productie van je hgh verloopt (groei hormoon). deze zorgt o.a. voor herstel en dus groei van je spiermassa !

eet 500 gr kwark (evnt gezoet met vloeibare stevia) vlak voor het slapen gaan, tijdens je slaap, en dus je herstel onder invloed van hgh kun je de tragere eiwitten uit de kwark goed gebruiken!

neem evnt. supplementen direct in op nuchtere maag, met min een half liter water, voeg een top visolie toe (morepa is volgens mij een van de beste).

ik hoop dat het hierdoor allemaal langzaam duidelijker wordt, lees vooral veel op dit forum!!!

succes

Comment

Originally posted by plop37 View Post
                3 uur voor het slapen gaan GEEN kh meer eten, hoe minder insuline hoe beter de productie van je hgh verloopt (groei hormoon). deze zorgt o.a. voor herstel en dus groei van je spiermassa !
                Dit is geen vereiste, je kan voor beide partijen (zowel de partij "het maakt niets uit" als de partij "geen carbs voor slapen") bewijs vinden dat hun mening klopt.

bv
                Carbs At Night: Fat Loss Killer Or Imaginary Boogeyman? Written by Layne Norton | SimplyShredded.com
                lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

interessant artikel, het verbranden van vet s'nachts tijdens je slaap is dus duidelijk onder invloed van kh.

maar ik lees hier niets over de productie van hgh, en juist de hgh wil je optimaal als spierverlies je issue is!

ongetwijfeld zijn ook daar de meningen over verdeeld, maar voor mij doet het duidelijk iets voor mijn herstel, en by the way, kwark bevat ook kh's dus dat tackel je dan toch ook !

Comment

ik ben het met de rest eens door minder bewerkte voeding te nemen en aan de hand van de stickies het voedingspatroon aan te passen waarbij de prioriteit naar mijn mening ligt in het verhogen van Kcal (ik merk het enorm wanneer ik net wat minder gegeten heb, mijn sport prestaties drastisch naar benenden gaan) en het verhogen van de proteinen (als de spieren niet voldoende bouwstoffen krijgen zullen ze steeds verder beschadigd raken, daarbij komt ook dat het lichaam de eiwitten uit de voeding ook als brandstof zal gebruiken als het te lang in een honger staat verkeert).

Verder kan het hebben van vet vooral op de buik een indicatie zijn van een tekort aan testosteron (oorzaak vaak hoog vet%, te lang of te vaak sporten danwel te weinig vetten eten) en groeihormoon (oorzaak vaak te weinig eiwitten en te lang cardio ipv krachttraining). Mogelijk heeft het voedingspatroon en sportpatroon hier dus invloed op. Als je man binnenkort bloed moeten laten prikken zou ik vragen, deze mee te laten nemen.

Comment

Veel broscience in dit thread.

De timing van je eten maakt niets uit voor 'body composition'. Dus of je wil gainen/cutten etc. Wat het allerbelangrijkst is, is of je per dag je macro's haalt. De timing doet er niet toe. Dus je kan eten wanneer je wilt. Al die verhalen over eten tijdens/net na je training en dat je dan per se snelle suikers moet hebben... allemaal niet nodig.

Waar de timing wel belangrijk voor is, is je prestatie tijdens de training. Dus of je maximaal kan trainen. Dit is echter weer totaal verschillend per persoon. Wanneer je fijn traint op een banaan, moet je dat doen. Wanneer je graag eerst een hele maaltijd weg wil werken, is dat ook prima.

Ten slotte, ook dat hele verhaal over bewerkt en onbewerkt voedsel, ook allemaal niet nodig. Proteinen zijn proteinen. KH zijn KH. Wat alleen wel kan meespelen is dat je met bewerkt voedsel sneller aan een teveel van bijvoorbeeld vet zit, daar moet je dan goed op letten.

Comment

Originally posted by jokr View Post
                        Veel broscience in dit thread.

Ten slotte, ook dat hele verhaal over bewerkt en onbewerkt voedsel, ook allemaal niet nodig. Proteinen zijn proteinen. KH zijn KH. Wat alleen wel kan meespelen is dat je met bewerkt voedsel sneller aan een teveel van bijvoorbeeld vet zit, daar moet je dan goed op letten.
                        Dan zou het dus geen reet uitmaken als mijn dieet bestaat uit 5 Snickers, 6 proteine-shakes en een big-mac voor de vetten. Dat is gelul en lijkt nergens op.

Probeer het voor mensen die bijna geen ervaring hebben niet te lastig te maken en leer ze goeie dingen aan. Zaai niet opnieuw verwarring met zaken als dit, alleen omdat je aan wilt tonen dat er links of rechts wat rammelt aan sommige posts.
                        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by jokr View Post
                          De timing van je eten maakt niets uit voor 'body composition'.
                          Het heeft wel degelijk invloed. Dat het op jouw niveau verwaarloosbaar is, is iets anders.

En ik hoef je vast niet uit te leggen dat je training weer invloed heeft op je fysiek.
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

ik denk daar toch heel anders over,

de kh die je haalt uit de zoete saus van bapi pangang zijn echt niet te vergelijken met de kh uit zilvervlies rijst.
                            de manier waarop je lichaam deze verschillende kh verwerkt zijn totaal verschillend, althans zeker in de snelheid waarmee dat gebeurt.

door de snelle suikers in bewerkt voedsel zal je veel insuline aanmaken, met alle nadelige gevolgen van dien, het heeft geen zin om dat hier uit te leggen, en ik denk dat er heel veel over te vinden is.

planing rondom je voedsel inname is wat mij betreft wel degelijk van belang. Alle processen die je in je lichaam opstart door het zwaar te belasten vragen ook om de aanwezigheid van bepaalde voedingsstoffen om een OPTIMAAL resultaat te krijgen.

Je kunt niet s'morgens trainen en dan s'avonds je extra eiwitten voor de dag consumeren en verwachten dat je de 6 uur die daar tussen hebben gezeten je de eiwitten uit niets heb gehaald.

als het slechts om afvallen gaat maakt het volgens mij ook niets uit, dan is het totaal verbruik per dag en de totale inname meer van belang, wel is het zo dat je altijd beter tijdig kunt eten om je spijsvertering te stimuleren, en het opslaan van vet een beetje tegen te gaan.

Comment

Dat klopt inderdaad, maakt geen reet uit als je alleen maar snickers eet. Ken een verhaal over een professor in voedingsleer. Die is afgevallen met een dieet van proteine shakes, twinky's (google maar is) en multivatimine...

En ik wil het juist voor iedereen zo gemakkelijk mogelijk maken. Het feit dat je elke dag zit te zwoegen en stressen omdat je binnen een bepaalde tijd iets moet eten is gewoon niet nodig. Eet lekker wat je wilt, dat is mijn boodschap. Zorg er alleen voor dat het past binnen je dieet.

En ja, wellicht heeft de timing van je eten enige invloed, zeg nooit nooit. Maar dat is dan de 1% van de 99%. Ik denk dat het voor veel mensen juist fijner is om daar niet krampachtig op te hoeven letten, helemaal voor mensen die net beginnen.

En nee hoor, suikers zijn suikers. Wat je bedoelt met het in je lichaam verwerken snap ik niet. Ja, als je alleen suiker eet dan maakt het verschil. Maar dat doe je nooit, je eet er bijna altijd iets bij, snap je.

Comment

Wanneer iemand het prettig vind om te eten zoals en wanneer hij wil moet hij dat zeker doen, maar als je echt resultaten wilt zien zul je je toch moeten bezig houden met de details naar mijn mening.

google "glycemische index" dit gaat over het verschil in kh en hoe een lichaam er mee om gaat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X