Vet en gewicht verliezen, maar lichaam reageert niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Idd veel brosciense hier, hebben we overlopers van dbb ofzo?

Comment

t'is januari, beachboys komen uit hibernation.
      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by jokr View Post
        Dat klopt inderdaad, maakt geen reet uit als je alleen maar snickers eet. Ken een verhaal over een professor in voedingsleer. Die is afgevallen met een dieet van proteine shakes, twinky's (google maar is) en multivatimine...

En ik wil het juist voor iedereen zo gemakkelijk mogelijk maken. Het feit dat je elke dag zit te zwoegen en stressen omdat je binnen een bepaalde tijd iets moet eten is gewoon niet nodig. Eet lekker wat je wilt, dat is mijn boodschap. Zorg er alleen voor dat het past binnen je dieet.

En ja, wellicht heeft de timing van je eten enige invloed, zeg nooit nooit. Maar dat is dan de 1% van de 99%. Ik denk dat het voor veel mensen juist fijner is om daar niet krampachtig op te hoeven letten, helemaal voor mensen die net beginnen.

En nee hoor, suikers zijn suikers. Wat je bedoelt met het in je lichaam verwerken snap ik niet. Ja, als je alleen suiker eet dan maakt het verschil. Maar dat doe je nooit, je eet er bijna altijd iets bij, snap je.
        Google op "twinky's" dan kun je kennismaken met de Amerikaanse voedselindustrie die invloed overal uitoefent, media, politiek, onderzoekers die gesponsord willen worden, you name it.

Kijk ook niet te smal naar je voedsel, het is meer dan "eiwitten koolhydraten en vetten" oftewel de macro nutriënten. Focus wat breder en kijk ook eens naar de micronutriënten; vitaminen, mineralen, sporenelementen.

Comment

Originally posted by Teddek View Post

Dacht dat dat voor de zomer was, zou nu newbies met goede voornemens verwachten.

Comment

Als je het zelf niet doet, doe ik het wel. Hier, eerste hit op google. En nee, dit is dus niet gesponsord.

Twinkie diet helps nutrition professor lose 27 pounds - CNN.com

Ik ben ook geen idioot en weet ook wel dat de voedselindustrie nogal een krachtige lobby heeft. Wanneer je hiervan op de hoogte bent, zou je ook moeten weten dat die industrie ook een grote rol heeft in de supplementen en BB. Veel broscience komt juist uit dat soort onderzoeken.

En macro's zijn vele malen belangrijker dan micro's. Echt waar. Google ook maar is.

Comment

Als je het zelf niet doet, doe ik het wel. Hier, eerste hit op google. En nee, dit is dus niet gesponsord.

Twinkie diet helps nutrition professor lose 27 pounds - CNN.com

Ik ben ook geen idioot en weet ook wel dat de voedselindustrie nogal een krachtige lobby heeft. Wanneer je hiervan op de hoogte bent, zou je ook moeten weten dat die industrie ook een grote rol heeft in de supplementen en BB. Veel broscience komt juist uit dat soort onderzoeken.

En macro's zijn vele malen belangrijker dan micro's. Echt waar. Google ook maar is.
              Het grappige van dit verhaal vind ik dat je actually denkt dat mensen dit soort informatie als dat idiote, niet relevante Twinkie-onderzoek niet kennen. Hij post het nog ook: "kijk dan"

Als je kijkt naar sec je lichaamscompositie dan is kcal in - kcal out altijd de doorslaggevende factor. Als je echter denkt dat dit de enige factor is die van belang is om resultaten te halen wat betreft voeding (en zeker wat betreft het geven van advies) dan stel ik voor dat je je tijd daar aan besteed ipv Twinkie dieëten te posten.

Het lijkt me daarnaast ook een goed idee het woord broscience de komende tijd even niet meer in de mond te nemen.
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                Idd veel brosciense hier, hebben we overlopers van dbb ofzo?
                Originally posted by Teddek View Post
                Het lijkt er wel op heheh

Comment

Jezus, wat een geleuter hier.

GI: best leuk en aardig, maar je als je je KH redelijk verdeelt over de dag (ca. 4 maaltidjen) dan zal je niet snel je glycogeen synthesesnelheid overschrijden. Zolang je die snelheid niet overschrijdt zal je geen vet aanzetten. Waar verder ooit die voorkeur voor een gelijkmatige insulinespiegel vandaan is gekomen is me een raadsel overigens.

KH na de training: is enkel om de insulinespiegel te verhogen. Dit zorgt ervoor dat de spierafbraak die altijd gaande is in katabole toestand tot een halt te brengen. Het werkt dus spiersparend. Het doet niets met de eiwitsynthese, want daarvoor eten we die eiwitjes na de training. Of je überhaupt KH nodig hebt is nog maar de vraag, want een gram of 30 aan whey zorgt ook dat je insulinespiegel hoog genoeg is om spiersparend te werken. Uiteindelijk wil je dit allemaal om eiwitsynthese groter te hebben dan de afbraak zodat er netto spiermassa toename is.
                  Bron: Muscle Growth and Post-Workout Nutrition | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Qua maaltijdplanning: van allergrootst belang is het om de juiste hoeveelheid kcal, eiwit, KH en vet per dag te halen. Als je dat niet doet heb je geen ruk aan maaltijdplanning. Als je al gaat plannen, zorg dat je de eiwitten in dit geval (afvallen) mooi verdeelt over de dag.
                  Bron: Meal Frequency for Mass Gains | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Over wat je eet: common sense dat je het beste gewoon gevarieerd moet eten. Zo krijg je alle noodzakelijke voedingsstoffen binnen.

@ Annevv: ik denk dat jullie goed op weg zijn, maar laat eens een voedingsschema zien met meer voeding. Zorg voor voldoende bouwstoffen (eiwit), energie (KH) en vet (goed voor de hormonen).
                  Train hard or go hormone

Comment

Nog ff over die glucose/insuline niveau's die niet mogen spiken. Net even wat interessants gelezen:

Als je continu KH eet in kleine porties (elke 2-3 uur) dan wordt je lichaam afhankelijk van exogene (voeding) glucose om de bloedsuikerspiegel goed te houden. De gluconeogenese wordt dan flink downgereguleerd (door insuline). Je insuline piekt dan weliswaar niet, maar als je over de hele dag meet is je insuline niveau gemiddeld hoger geweest.

Als je je KH in grotere brokken verdeelt, bijvoorbeeld 3a4 maaltijden, dan stijgt het insulineniveau tot een hoger niveau, maar de rest van de dag zal het laag zijn. Gemiddeld is je insulineniveau dan lager. Voordeel van insuline laag hebben op delen van de dag is dat de gluconeogenese weer actief wordt (wordt namelijk geremd door insuline), waardoor je tussen de maaltijden door endogeen/zelf glucose aanmaakt (vetverbranding en uit glycogeen). Uiteindelijk zal je dus minder KH nodig hebben.
                    Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                      Het grappige van dit verhaal vind ik dat je actually denkt dat mensen dit soort informatie als dat idiote, niet relevante Twinkie-onderzoek niet kennen. Hij post het nog ook: "kijk dan"

Als je kijkt naar sec je lichaamscompositie dan is kcal in - kcal out altijd de doorslaggevende factor. Als je echter denkt dat dit de enige factor is die van belang is om resultaten te halen wat betreft voeding (en zeker wat betreft het geven van advies) dan stel ik voor dat je je tijd daar aan besteed ipv Twinkie dieëten te posten.

Het lijkt me daarnaast ook een goed idee het woord broscience de komende tijd even niet meer in de mond te nemen.
                      Lastig he, dingen in context zien. Het is ook geen onderzoek, het toont slechts een algemeen punt aan. Dat je het achterliggende punt er niet uit kan halen... tsja. Is een beetje zoals de bijbel, je moet het niet serieus nemen, het gaat om het principe.

Comment

Lastig he, dingen in context zien. Het is ook geen onderzoek, het toont slechts een algemeen punt aan. Dat je het achterliggende punt er niet uit kan halen... tsja. Is een beetje zoals de bijbel, je moet het niet serieus nemen, het gaat om het principe.
                        Ik zal je idd niet meer serieus nemen.....

Comment

Probeer mij nou niet in het ignorant hoekje te stoppen aub. Het lijkt werkelijk nergens op. Ik ben wel blij dat jij ons eindelijk komt onderwijzen. Lang hebben wij op je komst moeten wachten. Er is duidelijk behoefte aan een twinkie-messias die het woord verspreid en de broscience eens gaat aanpakken.
                          Ik wil je wel verzoeken mensen die serieuze hulp nodig hebben zoals OP in dit topic niet in je wondere wereld mee te nemen.

edit: f*ck, mis ik nou weer de context!?
                          Last edited by pescatore; 15-01-2013, 14:37.

Comment

Zo eigenlijk boeit het niet als het maar past in je kev? suiker voor leven vreten.
                            "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Arme Annevv zal de weg wel kwijt zijn ondertussen..

Comment

Originally posted by Fossah View Post
                                Arme Annevv zal de weg wel kwijt zijn ondertussen..
                                Zal wel meevallen. Eerste pagina's staat voldoende advies om de goeie richting op te gaan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X