Hoe te stoppen spieren op te bouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe te stoppen spieren op te bouwen

Hoi,

nou ik doe niet aan fitness meer, heb dat 5 jaar lang gedaan, en ben er blij mee maar inmiddels zie ik het voordeel er niet meer van in. Nu golf surf ik zo goed als elke dag, minimaal 2 uur tot 5 uur achtereen om dan wat te eten en weer het water in te gaan, surfen is een sport waarbij alle spiergroepen aan bod komen...je borst en schouders, rug en triceps met name, werken het hardst, dan je core is zeer belangrijk voor het maken van manoeuvres en je benen krijgen het zwaar te verduren als je daadwerkelijk surft...hoe dan ook het wordt gezien als een duursport...maar laatste tijd merk ik en mijn omgeving overigens dat mijn spiermassa toeneemt, aangezien ik nu "normaal eet zie ik dat ik 3 kilo ben aangekomen van 73 naar 76 kilo (1,76m)

Kortom als je surft krijg je vanzelf je ideale "beach body" brede schouder, v vorm, smalle taille.
    Maar nu lijkt het erop of dat ik daarnaast ook flink veel tijd in de sportschool doorbreng. Mijn borstkas is ook imposant, al zeg ik het zelf, maar ik wil het niet!

Nu zullen velen zeggen, zullen we ruilen? of waarom wil je dit niet?!

Puur omdat al die massa meer energie vergt en al die massa moet je ook nog eens mee sjouwen kortom je wordt langzamer.

Nu merk ik gedurende een jaar dat je periodes heb waar je minder actief sport en dan slaat mijn lichaam alles op, om zodoende wanneer je weer druk in de weer bent alles op te gebruiken.

nu mijn vraag is,

Is dit een voedings kwestie?
    Hebben je hormonen hier ook invloed op, en zo ja, hoeveel?
    Of is er een andere verklaring hiervoor?

Overigens, ik gebruik geen eiwitshakes, geen creatine, en wat al niet...
    enige wat ik tot me neem is spirulina, MSM, en zink en multi vitamine

Mooi.
    Lid van de 200 club

Comment

focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Ja je zal wel imposant zijn met je 76kg whaaahaha.. En dat na 5jaar trainen?

Ja ga gewoon minder eten, en je spieren verdwijnen vanzelf..

Comment

Dit is wel een goeie troll. Goeie invalshoek.

Hats off to you Sir Troll!
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

do you even lift brah?
            SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

begonnen met 67 kilo naar 75 kilo in 3 jaar, na 5 jaar woog ik 80kg gestopt, toen weinig gesport, en woog 86 toen ik Nederland verliet in 2010, einde 2010 woog ik 76 kilo, 2011 en 2012 was veel surf, yoga en was topfit 72,5 kg met 6% vet, wanneer er gepiekt moest worden, dan adem halen en je lichaam rust geven, en terug naar 74, 75 kg

alleen al die massa kan ik niet gebruiken

Comment

Bullshit

Comment

Ga iedere dag 20 km hardlopen (zonder meer te eten).
                  Werkt beter dan 2 troll posts in de ochtend.
                  Purist
                  Verzuren zonder kuren
                  ...ilse weet alles...

Comment

Haha wat een fantast!
                    Steefs wonderworld

Comment

het is logisch dt je zwaarder wordt je gebruikt spieren wat je
                      voorheen misschien niet of weinig gebruikte.
                      je spieren ontwikkelen zich naar het werk wat je doet.
                      blijkbaar vind je lichaam het nodig om meer kracht te genereren
                      bij een bepaalde oefening(sport)
                      3 kilo zou ik geen zorgen om maken.
                      Chaka Chaka Boy

Comment

Originally posted by surfersteef View Post
                        Hoi,

Nu golf surf ik zo goed als elke dag, minimaal 2 uur tot 5 uur achtereen om dan wat te eten en weer het water in te gaan
                        Daar gaat het fout gewoon niet gaan eten!
                        “A weak man is not as happy as that same man would be if he were strong”. - Mark Rippetoe

Comment

Originally posted by surfersteef View Post
                          begonnen met 67 kilo naar 75 kilo in 3 jaar, na 5 jaar woog ik 80kg gestopt, toen weinig gesport, en woog 86 toen ik Nederland verliet in 2010, einde 2010 woog ik 76 kilo, 2011 en 2012 was veel surf, yoga en was topfit 72,5 kg met 6% vet, wanneer er gepiekt moest worden, dan adem halen en je lichaam rust geven, en terug naar 74, 75 kg

alleen al die massa kan ik niet gebruiken
                          Keek net toevallig:
                          Enjoy The Adventure; Kelly Slater's Urban Jungle - YouTube

Je lichaam blijkt het nodig te hebben (lichaam past zich aan aan functie).
                          Ga wat meer cardio doen denk hierbij aan korte interval training en je zal het wel verliezen.

Hoe kan je in godsnaam 2x 2-5uur per dag pakken aan surfen? Loterij gewonnen ofzo? want dan heb je max 10uur surfen + 8uur slaap is 6uur over om andere dingen te doen?

Kan ik ook ticket kopen en de zelfde levensstijl aannemen als jou?
                          Zal je personal trainer worden, zorgen dat het eten klaar staat en zorgen dat je die paar kg kwijt raakt. deal?
                          Calisthenics / Street workout

Comment

Sorry maar ik geloof hier geen ene mallemoer van dit hele verhaal is een grote cluster fuck, hoe kan hij nou ''te breed'' zijn als je naar zijn stats kijkt? Ik vrees dat we hier te maken hebben met een gigantische troll. Post wat foto's en dan kunnen wij beter oordelen en vooral serieus nemen wat mij betreft.

Comment

Dat je als troll zo'n grote tekst wilt typen, daar kan ik met mijn pet niet bij.
                              "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X