Heb een "probleem" en wilde graag wat hulp. Ben nu 6 weken volop aan het sporten (4x per week krachttraining met 4 setjes van 15reps) woog 100,7 kg met 32% vet :-( hier moest dus iets aangebeuren. Ben in die 6 weken ik tot nu 5,5kg afgevallen. Echt de laatste week helemaal niets meer. Wat is doe is ik eet per dag +/- 1500 kcal. 's ochtends 2 boterhammen met kipfilet tussendoor 1 weyshake, luch 2 boterhammen runderrookvlees of kip dan sporten +/- 1,5uur en hierna weer een shake, avondeten wat de pot shaft echt niet meer als 500kcal. en 's avonds nog een kwark. Mijn vet% is gezakt naar 29%. Nu is mijn vraag ben ik gewoon goed bezig en heb ik wat minder geduld of moet ik iets aanpassen?
blijven hangen
Collapse
X
-
Kijk het eerst nog een week aan wat er gebeurt met je lichaam. Je lichaam doet soms rare dingen als je probeert af te vallen of aan te komen.
Waak je er wel voor dat je niet te laag komt te zitten qua kcal, want dan wordt afvallen ondoenlijk. Anders moet je wat meer gaan eten, maar gewoon wat meer cardio gaan doen mocht je kampen met honger problemen. Het probleem is verder dat als je te laag komt in kcal je minder vitamines, mineralen en vezels binnen kan krijgen uit je voeding. Dus let daar wel op.
Verder heb je wel gewoon schone producten qua voeding. Probeer anders ook eens lekker wat rauwkost, tomaat, komkommer etc. op je brood te doen met wat kruiden. Erg lekker ook op brood.
Goed dat je nu 6 weken volop aan het sporten bent, maar houd dit wel vast en laat je niet uit het veld slaan als het even lijkt tegen te zitten. Mensen onderschatten vaak hoeveel tijd er gaan zitten in het ontwikkelen van een "goed" fysiek. Dat kost maanden, jaren afhankelijk van je doelen, maar je moet ook een zekere rust hebben. Consequent blijven trainen, eten en slapen is de sleutel tot jouw droom fysiek.
Succes."Straight outta gym"
-
Hallo,je bent in ieder geval goed bezig maar je eet veel te weinig!
1500 kcal per dag is voor jou veel te weinig.
Lees eerst de stickies eens op je gemak een paar keer door en maak aan de hand daarvan een voedingsschema.
Je hoeft echt geen 1500 kcal(voorbeeld)onder je behoefte te eten om goed af te vallen.
Op deze manier val je aardig af maar komt het er waarschijnlijk ook zo weer aan.
Succes!DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
De 1500 kcal weinig heb ik idd meer gelezen dat het vrij weinig is. Maar omdat het tot dus ver best lekker gaat wilde ik het tot de +/- 85kg (eigenwijs misschien) blijven aanhouden. Hierna weer langzaam opbouwen tot de dagelijkse behoeften. Maar dit is dus blijkbaar niet echt verstandig.
Zal mezelf meer inlezen mbt. de voeding.
Comment
-
Originally posted by Bartjuh86 View PostDe 1500 kcal weinig heb ik idd meer gelezen dat het vrij weinig is. Maar omdat het tot dus ver best lekker gaat wilde ik het tot de +/- 85kg (eigenwijs misschien) blijven aanhouden. Hierna weer langzaam opbouwen tot de dagelijkse behoeften. Maar dit is dus blijkbaar niet echt verstandig.
Zal mezelf meer inlezen mbt. de voeding."Straight outta gym"
Comment
-
Originally posted by Waterpoloboy View PostIk persoonlijk denk niet dat je de 85kg gaat halen met je 1500kcal richtlijn, maar dat moet jezelf maar ondervinden. Ik weet niet hoe snel jouw lichaam zich aanpast een een bepaalde kcal inname. Bij mij gebeurt dat relatief snel namelijk.
Comment
-
Ik heb laatst nog ergens gelezen, dat wanneer je te weinig kcal inneemt per dag, je lichaam in een soort beschermingsmode komt, die zich beschermt tegen het afvallen.
Als ik jou lengte en gewicht zo bekijk heb jij wel meer kcal nodig dan 1500.
Ik zou gaan kijken hoeveel kcal jij per dag/per week verbrand en daar 500 kcal onder gaan zitten, kleine gok is dat je zo'n 2200/2300 kcal binnen moet krijgen om goed af te vallen.
Zo ook is te snel afvallen niet goed, de max die gezond is voor je lichaam om bij te houden is dacht ik 0,5 kg per week, maar 1kg per week zal die vast ook wel aankunnen!
Hoop dat je er wat aan hebt
Comment
-
Originally posted by Tonijnvreter View PostSucces man goed bezig jongenOriginally posted by NickP View PostIk heb laatst nog ergens gelezen, dat wanneer je te weinig kcal inneemt per dag, je lichaam in een soort beschermingsmode komt, die zich beschermt tegen het afvallen.
Als ik jou lengte en gewicht zo bekijk heb jij wel meer kcal nodig dan 1500.
Ik zou gaan kijken hoeveel kcal jij per dag/per week verbrand en daar 500 kcal onder gaan zitten, kleine gok is dat je zo'n 2200/2300 kcal binnen moet krijgen om goed af te vallen.
Zo ook is te snel afvallen niet goed, de max die gezond is voor je lichaam om bij te houden is dacht ik 0,5 kg per week, maar 1kg per week zal die vast ook wel aankunnen!
Hoop dat je er wat aan hebtDIVIDE ET IMPERA
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment