blijven hangen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• blijven hangen

Heb een "probleem" en wilde graag wat hulp. Ben nu 6 weken volop aan het sporten (4x per week krachttraining met 4 setjes van 15reps) woog 100,7 kg met 32% vet :-( hier moest dus iets aangebeuren. Ben in die 6 weken ik tot nu 5,5kg afgevallen. Echt de laatste week helemaal niets meer. Wat is doe is ik eet per dag +/- 1500 kcal. 's ochtends 2 boterhammen met kipfilet tussendoor 1 weyshake, luch 2 boterhammen runderrookvlees of kip dan sporten +/- 1,5uur en hierna weer een shake, avondeten wat de pot shaft echt niet meer als 500kcal. en 's avonds nog een kwark. Mijn vet% is gezakt naar 29%. Nu is mijn vraag ben ik gewoon goed bezig en heb ik wat minder geduld of moet ik iets aanpassen?

Kijk het eerst nog een week aan wat er gebeurt met je lichaam. Je lichaam doet soms rare dingen als je probeert af te vallen of aan te komen.

Waak je er wel voor dat je niet te laag komt te zitten qua kcal, want dan wordt afvallen ondoenlijk. Anders moet je wat meer gaan eten, maar gewoon wat meer cardio gaan doen mocht je kampen met honger problemen. Het probleem is verder dat als je te laag komt in kcal je minder vitamines, mineralen en vezels binnen kan krijgen uit je voeding. Dus let daar wel op.

Verder heb je wel gewoon schone producten qua voeding. Probeer anders ook eens lekker wat rauwkost, tomaat, komkommer etc. op je brood te doen met wat kruiden. Erg lekker ook op brood.

Goed dat je nu 6 weken volop aan het sporten bent, maar houd dit wel vast en laat je niet uit het veld slaan als het even lijkt tegen te zitten. Mensen onderschatten vaak hoeveel tijd er gaan zitten in het ontwikkelen van een "goed" fysiek. Dat kost maanden, jaren afhankelijk van je doelen, maar je moet ook een zekere rust hebben. Consequent blijven trainen, eten en slapen is de sleutel tot jouw droom fysiek.
    Succes.
    "Straight outta gym"

Comment

Het is niet raar dat je af en toe een weekje blijft hangen. Let er echter op dat je niet te hard af gaat vallen en dus te weinig kcal binnen krijgt.
      'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

Dit geeft me weer moed, denk dat ik zelf ook te graag wil en me teveel focus op de getallen van de weegschaal

Comment

Hallo,je bent in ieder geval goed bezig maar je eet veel te weinig!
          1500 kcal per dag is voor jou veel te weinig.
          Lees eerst de stickies eens op je gemak een paar keer door en maak aan de hand daarvan een voedingsschema.

Je hoeft echt geen 1500 kcal(voorbeeld)onder je behoefte te eten om goed af te vallen.
          Op deze manier val je aardig af maar komt het er waarschijnlijk ook zo weer aan.

Succes!
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Pfff,dubbele post.... ik moet echt sneller leren typen!
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

De 1500 kcal weinig heb ik idd meer gelezen dat het vrij weinig is. Maar omdat het tot dus ver best lekker gaat wilde ik het tot de +/- 85kg (eigenwijs misschien) blijven aanhouden. Hierna weer langzaam opbouwen tot de dagelijkse behoeften. Maar dit is dus blijkbaar niet echt verstandig.

Zal mezelf meer inlezen mbt. de voeding.

Comment

Originally posted by Bartjuh86 View Post
                De 1500 kcal weinig heb ik idd meer gelezen dat het vrij weinig is. Maar omdat het tot dus ver best lekker gaat wilde ik het tot de +/- 85kg (eigenwijs misschien) blijven aanhouden. Hierna weer langzaam opbouwen tot de dagelijkse behoeften. Maar dit is dus blijkbaar niet echt verstandig.

Zal mezelf meer inlezen mbt. de voeding.
                Ik persoonlijk denk niet dat je de 85kg gaat halen met je 1500kcal richtlijn, maar dat moet jezelf maar ondervinden. Ik weet niet hoe snel jouw lichaam zich aanpast een een bepaalde kcal inname. Bij mij gebeurt dat relatief snel namelijk.
                "Straight outta gym"

Comment

Een update zit inmiddels in week 7 en zojuist de -7kg op de weegschaal zien verschijnen, maakte me "druk" of niets :-) Heb me inmiddels wel meer verdiept in de voeding en mijn schema hierop wat aangepast.

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                    Ik persoonlijk denk niet dat je de 85kg gaat halen met je 1500kcal richtlijn, maar dat moet jezelf maar ondervinden. Ik weet niet hoe snel jouw lichaam zich aanpast een een bepaalde kcal inname. Bij mij gebeurt dat relatief snel namelijk.
                    Heb 1x per week een junkdag hierdoor past je lichaam zich ook minder snel aan aan de mindere kcal inname.

Comment

Inmiddels in week 8 en -8,5KG we gaan dus lekker

Comment

Succes man goed bezig jongen
                        17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Goed bezig!
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik heb laatst nog ergens gelezen, dat wanneer je te weinig kcal inneemt per dag, je lichaam in een soort beschermingsmode komt, die zich beschermt tegen het afvallen.
                            Als ik jou lengte en gewicht zo bekijk heb jij wel meer kcal nodig dan 1500.

Ik zou gaan kijken hoeveel kcal jij per dag/per week verbrand en daar 500 kcal onder gaan zitten, kleine gok is dat je zo'n 2200/2300 kcal binnen moet krijgen om goed af te vallen.

Zo ook is te snel afvallen niet goed, de max die gezond is voor je lichaam om bij te houden is dacht ik 0,5 kg per week, maar 1kg per week zal die vast ook wel aankunnen!
                            Hoop dat je er wat aan hebt

Comment

Originally posted by Tonijnvreter View Post
                              Succes man goed bezig jongen
                              Originally posted by NickP View Post
                              Ik heb laatst nog ergens gelezen, dat wanneer je te weinig kcal inneemt per dag, je lichaam in een soort beschermingsmode komt, die zich beschermt tegen het afvallen.
                              Als ik jou lengte en gewicht zo bekijk heb jij wel meer kcal nodig dan 1500.

Ik zou gaan kijken hoeveel kcal jij per dag/per week verbrand en daar 500 kcal onder gaan zitten, kleine gok is dat je zo'n 2200/2300 kcal binnen moet krijgen om goed af te vallen.

Zo ook is te snel afvallen niet goed, de max die gezond is voor je lichaam om bij te houden is dacht ik 0,5 kg per week, maar 1kg per week zal die vast ook wel aankunnen!
                              Hoop dat je er wat aan hebt
                              Goed bedoeld hoor,maar als je zijn eerdere reacties leest,zie je dat hij zijn voedingsschema inmiddels al heeft aangepast
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X