Cutschema tips?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutschema tips?

Hallo, ik zou graag nog een paar percentjes willen dan in VP% voor de zomer, kunnen jullie even controleren of het goed is en mss tips geven wat er beter kan??

Stats:

21 jaar
    84.8kg
    183cm
    VP%: 16%

Mijn trainingsweek:

Maandag: Borst en Rug + 30' Cardio 65% HFmax

Dinsdag: Benen + Buikspieren

Woensdag: Biceps + Triceps + Schouders + 30' Cardio 65% HFmax

Donderdag: Cardio 45' 65% HFmax

Vrijdag: Depletionworkout (full body)

Zaterdag: Rustdag

Zondag: 60' Cardio 65% HFmax

ps: op maandag of woensdag kan het wel eens zijn dat ik boven 65% ga voor mijn verbranding in rust omhoog te krikken,

OF is het misschien met om Interval training te doen??

In bijlage mijn voedingsschema

in het voedingschema staat achter olijfolie een vraagteken omdat ik niet zeker weet of ik bij deze maaltijden het wel zou toevoegen, dit maakt dat ik per dag Zonder 41g vet eet en Met 71g vet eet

Alvast bedankt
    Attached Files

Er missen woorden in je tekst.

Als je vet wilt verliezen zou ik 20% aan kcal van je onderhoud halen. Nu zit je op onderhoud.

Vetten: 1 gram per kg lichaamsgewicht per dag
    Eiwitten: 2-2,5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag
    Koolhydraten: restant aan kcal

1 dag per week op of iets boven onderhoud eten. Hartslag mag hoger dan 65%, interval mag ook.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
      Er missen woorden in je tekst.

Als je vet wilt verliezen zou ik 20% aan kcal van je onderhoud halen. Nu zit je op onderhoud.

Vetten: 1 gram per kg lichaamsgewicht per dag
      Eiwitten: 2-2,5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag
      Koolhydraten: restant aan kcal

1 dag per week op of iets boven onderhoud eten. Hartslag mag hoger dan 65%, interval mag ook.
      Heey

Mijn onderhoud zou met de Harris-benedict formule 3455kcal zijn, dus zou mijn schema 2764kcal moge bevatten?? Ben ik hier ergens verkeerd?

ik kom uit op

Kcal: 2764

Eiwit: 212g - 848kcal
      Vet: 85g - 765kcal
      287g - 1151kcal

voor de rest heel erg bedankt ga hier zeker rekening mee houden
      Last edited by Jurgens; 10-06-2013, 07:12.

Comment

Reken het nog eens uit met het schema van deze site. Daar wordt dezelfde formule gebruikt, maar toch kom je op andere getallen uit. Je eet nu iig teveel om goed mee af te vallen.

Comment

Zorg inderdaad zoals hier boven dynamix zegt dat je alles goed uitrekent en ook echt onder behoefte zit.. Train schema ziet er verder netjes uit. Mischien inderdaad de cardio aanpassen naar intervallen. oftewel HIT... Maar dat is maar net wat je zelf vind. Ik vind het zelf super als je 15 MIN HIT hebt gedaan en dan ook helemaal maar ook echt helemaal dood bent, ipv 30 min op een lagere intensiteit trainen..

Succes!
          Succes is buried in the garden of Failure!
          Prepping for Flexcup 2014!!
          18% ------> 12% and going further!

Comment

Dit is mijn schema na de aanpassingen

Kcal zijn anders berekend met de formule van katch-mcardle en ik heb dan 20% gedaald ten opzichte van mijn onderhoud, en de vetten (gew. x 1g), eiwitten (gew. x 2.5g), en koolhydraten resterend.

nog een beetje finetuning gedaan nu ketchup toegvoegd bij de maaltijden met bruine rijst en rijstwafels.

ik hoop dat deze zo goed als perfect is

en heel erg voor de tips Dynamics en M-nation
            Attached Files

Comment

Je schema ziet er goed uit wat macro's betreft. Wel kun je wat minder shakes drinken en vervangen door andere bronnen van eiwitten zoals eieren of zuivel. Een shake is natuurlijk gemakkelijk maar je hebt ook vitaminen en mineralen nodig en die haal je veel meer uit 'echt' eten. Tevens raad ik je aan om als aanvulling multivitaminen te slikken en omega 3-tabletten op dagen dat je geen vette vis eet.

Er zijn ook noten die meer voordelen voor je gezondheid bieden dan cashew noten, zoals walnoten en amandelen. Je kunt overwegen om deze noten in je schema te verwerken, maar da's natuurlijk aan jou. Eet ook eens wat fruit! Da's lekker en gezond.

De belangrijkste maaltijden zijn die voor het trainen en na het trainen. Probeer altijd zoveel mogelijk van je macro's op die momenten te consumeren. Je hoeft btw helemaal niet zoveel maaltijden op een dag te eten, maar als je dat handig vindt, dan kan het ook geen kwaad.

Ik vind het persoonlijk fijner om elke dag wat anders te eten, anders gaat het zo vervelen. Ook krijg je dan meer verschillende micro's binnen. Probeer het een tijdje uit en zie de resultaten komen. Succes!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X