Nieuw en Verlagen van Vetpercentage Hulp Graag!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw en Verlagen van Vetpercentage Hulp Graag!

Beste Bodynet leden,

Ik heb me hier pas aangemeld, maar hou al een tijdje topics etc. in de gaten.
    Ik ben 1.85m 74kg en heb een vetpercentage van 16% als het goed is.
    Een paar maanden geleden woog ik 84kg en ben daarna in 2 maanden 10kg ongv. kwijt geraakt.
    Dat deed ik door middel van 5-6 dagen per week Cardio te doen.
    Nu wil ik serieus en hard gaan trainen, eigenlijk massa maar wil wel eerst me vetpercentage verlagen naar 10% of lager. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
    En aangezien ik 1.85m ben en 74kg weeg weet ik niet of dat slim zou zijn om nog veel kilo's aftenvallen.
    En Hoeveel kilo's zou ik ongeveer kwijt moeten zodat ik op 10% vetpercentage kom?

Bedankt!
    Voor hulp en meedenken.

74kg is idd wel erg weinig voor je lengte, zou gewoon lekker krachttraining doen ipv cardio, zo verbrand je ook genoeg plus je bouwt massa.
    En op onderhoud eten of iets eronder

Comment

Welkom,
      Je vetpercentage verlagen doe je doormiddel van een goed voedingsschema en trainingsschema. Lees eerst anders de sticky's hier op het fora (topics die in het rood staan).
      je staat nu op 16% vet, dat is dus 0.16 x 74 = 11.84 kg vetmassa. Je wilt naar 10 % (laat even makkelijk rekenen en zeggen dat je gewicht 74 kg blijft). dat is dus 0.10 x 74 = 7,4 kg vet. Er zal dus 4.44 kg vet af moeten.
      Dit zal goed moeten komen met goede voeding en training. Veel succes !

Comment

Bedankt voor je reactie Sjoerdd,
        Maar om massa te maken, moet je toch juist bulken?
        Ik eet eigenlijk weinig, te weinig zelfs maar ik denk dat me lichaam nu gewend is aan weinig eten.
        En nu raak ik ook niks kwijt ook al eet ik onder mij onderhoud.

Comment

Quintu bedankt voor het reageren,
          Dus ik moet eigenlijk gewoon ongvr 5kg kwijt raken? Hoe kan ik dat doen ik eet eigenlijk al lager dan mij onderhoud. Maar ik raak niks kwijt. Moet ik gewoon veder gaan met krachttraining, of gewoon overschakelen naar cardio en eerst die 5kg kwijt zien te raken?
          Bedankt.

Comment

Originally posted by Volkanx View Post
            Bedankt voor je reactie Sjoerdd,
            Maar om massa te maken, moet je toch juist bulken?
            Ik eet eigenlijk weinig, te weinig zelfs maar ik denk dat me lichaam nu gewend is aan weinig eten.
            En nu raak ik ook niks kwijt ook al eet ik onder mij onderhoud.
            Als jij nu te weinig eet en je gaat op onderhoud eten dan ga je vast wel wat spieren pakken.
            Probeer het eerst maar op onderhoud voor een aantal weken en kijk wat er gebeurt.

Comment

Originally posted by Sjoerdd View Post
              Als jij nu te weinig eet en je gaat op onderhoud eten dan ga je vast wel wat spieren pakken.
              Probeer het eerst maar op onderhoud voor een aantal weken en kijk wat er gebeurt.
              Ja, het is wel een keuze die ik moet maken is het of massa of vetpercentage omlaag. Want ik wil mijn vetpercentage naar 10% hebben.
              Maar als ik op onderhoud ga eten, en ik doe krachttraining dan blijft me vetpercentage het zelfde toch en gaat het niet naar beneden?

Comment

Ik vind 74kg bij 1.85 erg licht dus ik zou eerst een paar kilo massa pakken, tot je bijv bij de 78-80 bent en dan kan je het resterende vet eraf halen

Comment

Ik vind 74kg bij 1.85 erg licht dus ik zou eerst een paar kilo massa pakken, tot je bijv bij de 78-80 bent en dan kan je het resterende vet eraf halen
                  Kan ik dan niet bijv, beter eerst proberen 70kg te worden.
                  En dan voor alleen krachttraining gaan 4-5 x per week?
                  Dus dan heb ik meer de mogelijkheid om massa aan te maken toch?

Comment

Nouja ik zie het altijd een beetje zo; als je geen massa hebt wat voor reden is er dan om te cutten?

Comment

Nouja ik zie het altijd een beetje zo; als je geen massa hebt wat voor reden is er dan om te cutten?
                      Omdat je er year round "ok" bij wilt staan ipv moddervet
                      maybe?

Comment

Originally posted by Quintuu View Post
                        Welkom,
                        Je vetpercentage verlagen doe je doormiddel van een goed voedingsschema en trainingsschema. Lees eerst anders de sticky's hier op het fora (topics die in het rood staan).
                        je staat nu op 16% vet, dat is dus 0.16 x 74 = 11.84 kg vetmassa. Je wilt naar 10 % (laat even makkelijk rekenen en zeggen dat je gewicht 74 kg blijft). dat is dus 0.10 x 74 = 7,4 kg vet. Er zal dus 4.44 kg vet af moeten.
                        Dit zal goed moeten komen met goede voeding en training. Veel succes !
                        Leuk idee ,maar hoeveel kg denk je dat ts dan moet afvallen als hij 4.44 kg vet kwijt wil raken?Voor het gemak ervan uitgaan dat hij 74 kg blijft wegen,gaat niet op bij cutten.
                        Hij weegt nu 74 kg bij 1.85 m,niet echt veel he?
                        Hoe heb je je vetpercentage gemeten?Elektronisch?Of nek/taillemeting waarschijnlijk.
                        Kan flink afwijken namelijk.
                        Als je 1.85 m bent en droger wil worden onder de 10%,zal je richting de 65 kg gaan en dat is veel te weinig!!

Lees eerst de stickies GOED door en bepaal dan wat je onderhoud ongeveer is.
                        Als jij goed gaat trainen als je jong bent kan je zowel massa aankomen als je vetpercentage verlagen.
                        Eerst een tijdje op onderhoud eten en dan evolueren hoe het gaat.
                        Tevens kan je een goed trainingsschema via de stickies doornemen.
                        Ik woog 67 kg bij 1.80 m en ik was net skeletor en jij bent 1.85 m dus dan zal jij geen He Man zijn lijkt mij.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X