Je kan WEL vet verliezen en toch spieren groeien

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Je kan WEL vet verliezen en toch spieren groeien

Ik vind dat altijd zo'n rare mythe. Dat je perse OF moet bulken OF moet cutten. Sommige mensen gaan carb cyclen etc.

Ik heb al vaker gezegd wat een enorme fan ik ben van Jeff Cavaliere. Altijd een wetenschappelijke manier om te trainen. Altijd onderbouwd. En hij traint ook echte atleten. Ik zal eens een keer een post maken hoe hij de 4 grootste mythes in BB ontkracht.

Maar hij legt hier perfect uit wat ik altijd heb ondervonden plus heb gelezen. Echt must see video:

How to BULK UP Fast! (The TRUTH about "Bulking and Cutting") - YouTube
    You can not become LEGenDArY without Legday

Vooral beginners kunnen dat. Maar bijv, met UD2.0 kan het ook tegelijk omdat je dan veel proteine eet en weinig kh. Dat van die max. 40 minuten trainen raakt kant noch wal. Het ligt er vooral aan hoe je traint
    Last edited by Gus; 11-11-2013, 23:37.
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Die Jeff is geen beginner. En zijn veel atleten die dat doen. Ik geloof echt honderd procent in deze theorie. ik geloof echt dat zelfs ervaren BBers nog winst kunnen maken. En ook vet kunnen verliezen EN spieren kweken te gelijkertijd.
      Daar is inmiddels zo veel onderzoek over. Veel slaap, niet overtrainen, goede voeding en supplementen. En vooral goed hoog in KWALITEIT proteine.
      De theorie dat een kcal een kcal is gaat nergens meer over.
      Ander leuk filmpje daarover,..en die Ben weet wel waar hij over praat:

How To Gain Muscle While Staying Ripped - With Ben Pakulski - YouTube

Comment

Je kan idd spieren opbouwen en vet verliezen in eenzelfde periode. Dit kan op talloze verschillende manieren. Welke manier het beste is, is afhankelijk van de situatie waarin je deze manier wilt gaan toepassen. Het standpunt van de meneer in de video klopt dus. De argumentatie die gebruikt wordt om dit standpunt te onderbouwen is erg zwak.

PS. Supplementen zijn daar absoluut niet voor nodig. Goed hoog in kwaliteit proteine vind ik een vage opmerking. Wat is goed hoog? Ergens rond de 2g per kg lichaamsgewicht is ruim voldoende. Zolang deze eiwitten uit een breed spectrum aan voedingsmiddelen komen, is de kwaliteit altijd goed en zit je goed.
        Last edited by dynobet; 11-11-2013, 23:51.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post

PS. Supplementen zijn daar absoluut niet voor nodig. Goed hoog in kwaliteit proteine vind ik een vage opmerking. Wat is goed hoog? Ergens rond de 2g per kg lichaamsgewicht is ruim voldoende. Zolang deze eiwitten uit een breed spectrum aan voedingsmiddelen komen, is de kwaliteit altijd goed en zit je goed.
          Ik laat jeff het je wel uitleggen :

Comment

https://www.youtube.com/watch?v=yIPmlXqDNv4

Comment

Even los van of deze hoeveelheden ook daadwerkelijk noodzakelijk/het meest effectief zijn:

Als die man in plaats van omega 3 uit tonijn (zeer magere vis, omega 3 vetzuren komen vooral voor in vette vissen), nou eens zou proberen om Omega 3 uit makreel of zalm te halen), dan zou je uitkomen op 50g makreel (EPA 1,46g DHA 2,86g per 100g) of 100g zalm (EPA 0,76g DHA 1,06g per 100g) per dag. Dit zou de volledige omega 3 hoeveelheid dekken die Jeff aangeeft als effectieve dosis.

Omega 3 vetzuren komen voor in veel meer voedingsmiddelen dan enkel vis. Zo bevatten walnoten bijvoorbeeld 8.70g omega 3 (ALA). Maar ook in brood (0.10), pindakaas (0.88), mayonaise (6.82) roomboter (0.45), spruitjes (0.51), bonen (0.24), linzen (0.21) en vele andere voedingsmiddelen zitten (kleinere) hoeveelheden omega 3 vetzuren (ALA). De waarden tussen haakjes zijn Grammen omega 3 (ALA) per 100g product.

Creatine zit niet alleen in rood vlees zoals steak (5g per kilo), maar ook in kip (4g per kilo) vis zoals zalm (5g per kilo), haring (10g per kilo), sardientjes (4g per kilo), makreel (4g per kilo), tonijn (4g per kilo), varkensvlees (5g per kilo), etc. In kleinere hoeveelheden zit het ook in zuivel zoals melk (hoeveelheid weet ik niet, maar op wikipedia staat wel vermeld dat het erin zit).

Bij een pond vlees/vis per dag (vrij gemiddeld) en een paar glazen melk, zit je makkelijk aan de 3g per dag. Grote eters met een hoge kcal en eiwitbehoefte zitten hier vaak ruim boven. De onderhoudsdosering voor creatine is 0.03g per kg lichaamsgewicht. Bij inname daarboven is er sprake van stapeling. stapeling wordt vaak gedaan vanaf 3g per dag tot 20g per dag. Bij 20g per dag is er binnen 5 dagen maximale verzadiging bereikt. Bij lagere innamen gaat dit langzamer.

Glutamine zit vooral veel in melk (7820mg per liter). Maar ook veel in kip (22.420mg per kilo kip) of in biefstuk (40.780mg per kilo biefstuk). Mits je voldoende eiwitten eet waarvan een aanzienlijk gedeelte uit hoogwaardige dierlijke eiwitten krijg je ruim voldoende glutamine binnen.

Er zijn twee mogelijkheden:
              1. Die man is direct of indirect gekoppeld aan supplementen verkoop (via ATLEANRX?). Hij weet wel beter, maar gebruikt bewust misleidende voorbeelden om zijn visie kracht bij te zetten.
              2. Hij weet de fuck niet waar die over praat.

half drie. duurde toch wat langer dan gedacht om deze video te ontkrachten
              Last edited by dynobet; 12-11-2013, 02:38.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Toch mooi hoe je altijd weer op wetenschappelijke manier de middelvinger weet te geven aan vele video's/artikelen.
                BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Ik drop hier even een post, dat zal ik later op de dag mijn gezicht hier nog eens laten zien.
                  "Straight outta gym"

Comment

Haha mooie reply. Ik neem maar aan dat de hoeveelheid allemaal klopt. Maar blijft een pilletje slikken dan niet makkelijker? Ik kan niet trouw elke dag die hoeveelheden eten hoor. Zo enorm strak ben ik niet in mijn voedingsschema

Ik wacht op je reactie ijzeren man. Haha laat je gezicht nog maar even zien. Gezellig.

Comment

Sponsorboy met mooie theorieën als ik het zo even snel bekijk, als je gewoon een beetje fatsoenlijk eet kun je alles wat je nodig hebt binnen krijgen. (Zaanse Mayo ftw!) Pilletjes zijn een laatste redmiddel en niet bedoeld om gaten op te vangen als je je voeding niet aan wilt houden, beetje aspirine voor de kater verhaal....

Uiteraard kun je VP verlagen en spiermassa vergroten, maar dan moet je niet naar optimale groeisnelheid streven. Het is maar net wat prioriteit heeft.

Comment

Bilo aangezien jij hrlemaal in to deze gast bent hoeveel supps hrb je zelf thuis staan.
                        Zodrs men over supps begint ben ik al klaar het draait dan om verkoop imo.
                        Mooie posts dyno..

Comment

Vanavond even lezen.
                          Mind is everything.

Comment

Je kan dus niet vet verliezen en VVM bij krijgen ter zelfde tijd, maar wel in een bepaalde periode (bv 1 week tijd).
                            Als je nog nooit krachttraining met barbells hebt gedaan en je lichaam dus geadapteerd is aan een sedentaire levensstijl (ook als je prof sprinter bent maar nog nooit krachttraining met barbell gedaan hebt ben je nog novice), zal je wel tergelijker tijd VVM bijkrijgen en vet verliezen.

Heb filmpjes trouwens niet bekeken. Ik ben momenteel bezig met men bachelor proef: Fat loss in performance driven athletes.
                            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by quibus View Post
                              Bilo aangezien jij hrlemaal in to deze gast bent hoeveel supps hrb je zelf thuis staan.
                              Zodrs men over supps begint ben ik al klaar het draait dan om verkoop imo.
                              Mooie posts dyno..
                              Ik vind hem inderdaad hele goede videos maken. Ik zal morgen als ik wat meer tijd heb die post van dyno even ontkrachten want de nummers kloppen toch niet helemaal

Zelf neem ik een goede omega 3 (zit veel verschil in), multivit, magnesium (herstelt mijn zenuwstelsel duidelijk sneller van), creatine en whey proteine

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X