gewicht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

vandaag zit ik op::
    20 gram eiwit x4 = 880 ckal 880/2800x100%=31.42%
    61 gram vet x9 = 560 ckal 560/2800x100%=20%
    340 gram koolhy x4 = 1360ckal 1360/2800x100%=48.57%

Zou dit een beter verdeling voor mij zijn?
    en zou ik dan icm 5x krachttraining dan nog afvallen.

Comment

ik vind dat altijd een belachelijk advies: je valt niet af dus je moet meer eten?

wel eens aan reefeed gedacht? cardio opkrikken?

Comment

Een tijdje terug op onderhoud zodat je metabolisme weer in orde is,is beter dan telkens je kcal maar weer verlagen wanneer je niet meer afvalt imo

Comment

Originally posted by diasog View Post
          Een tijdje terug op onderhoud zodat je metabolisme weer in orde is,is beter dan telkens je kcal maar weer verlagen wanneer je niet meer afvalt imo
          Waarom? Waarschijnlijk past TS geen refeed dagen toe.. leptine productie moet weer een boost krijgen.

@ TS: las een suikerdagje in

Comment

hier wat voor je gevonden:

http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...at-refeed.html

Comment

Bedankt voor de link zal het vanmiddag of anders van het weekend eens doorlezen.

Comment

Uw!

Je zat trouwens wel goed met stofwisseling opkrikken, alleen refeed gaat net wat anders in zijn werk als een paar dagen op onderhoud eten. Je eet 1 dag boven onderhoud en eet veel simpele suikers om je glucogeen aan te vullen.

Comment

mannen bedankt voor alle info!!

ga ik mee aan de slag!!

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                    Uw!

Je zat trouwens wel goed met stofwisseling opkrikken, alleen refeed gaat net wat anders in zijn werk als een paar dagen op onderhoud eten. Je eet 1 dag boven onderhoud en eet veel simpele suikers om je glucogeen aan te vullen.
                    Ik vind het wel interessant wat je zegt. Toen ik namelijk niet kon cutten met 500 kcal minder (geen optimaal werkende stofwisseling op dat moment) heb ik het van 2400 kcal naar 3200 opgebouwd in 5 weken (elke week 200 kcal erbij). En daarna gaan cutten (stofwisseling heeft een boost gehad). Is dat niet veel handiger?

*Ps ik ben nog een n00b hoor die aan het leren is

Comment

Refeeden (korte termijn kcal verhogen tot onderhoud of erboven, waarbij de KH drastisch verhoogd worden en de vetten beperkt worden tot een grofweg 50g), heeft invloed op verschillende hormonen en systemen (waaronder leptine).

Toch kan het structureel ophogen van kcal en KH voor een langere periode ook bepaalde voordelen bieden, die men bij refeeden niet heeft (verhoging van de conversie van T4 naar T3 in de lever, etc).

Welke strategie je het beste toepast is afhankelijk van de situatie, voorkeuren, ervaring (hoe goed je je eigen lichaam kent). Iemand die bijvoorbeeld al lange tijd veel te weinig heeft gegeten, zal met 1-2 dagen refeeden niet weer alles perfect hebben werken. Daar gaan vaak een aantal weken overheen omdat bepaalde adaptatie's snel verlopen, maar andere gewoon meer tijd nodig hebben.

Daarbij is er ook de psychologische kant. Het doel is afvallen. Tijdens enkele dagen refeeden kun je soms wel 2-3 kilo aankomen. Dit werkt voor onervaren mensen extreem demotiverend en ze zullen het refeeden vaak niet eens afmaken/doorzetten. Een langzamere aanpak waarbij je gestructureerd ophoogt en de refeed als het ware over een langere tijd strekt, heeft als voordeel dat zowel de adaptatie's op korte termijn als de adaptatie's die plaatsvinden over langere termijn zullen plaatsvinden. Lichaamsgewicht is veel stabieler (neemt vaak zelfs iets af gedurende dat de personen meer gaan eten). Dit houd de motivatie hoog.
                      -----------------------------

Over het algemeen pas ik de langere manier van refeeden toe bij mensen die al lange tijd (veel) te weinig eten. Bij mensen die gewoon 4-8 weekjes gecut hebben en men begint te merken dat gewicht/vetverlies wat minder wordt, gebruik ik refeeds.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by tik_tok View Post
                        Ik vind het wel interessant wat je zegt. Toen ik namelijk niet kon cutten met 500 kcal minder (geen optimaal werkende stofwisseling op dat moment) heb ik het van 2400 kcal naar 3200 opgebouwd in 5 weken (elke week 200 kcal erbij). En daarna gaan cutten (stofwisseling heeft een boost gehad). Is dat niet veel handiger?

*Ps ik ben nog een n00b hoor die aan het leren is
                        Is een manier, maar wellicht is een dagje refeed of een weekend refeed al genoeg Waarom 5 weken verliezen?

Comment

hoezo 5 weken "verliezen"? Hij heeft aardig wat vetmassa verloren en spiermassa opgebouwd in die 5 weken.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            hoezo 5 weken "verliezen"? Hij heeft aardig wat vetmassa verloren en spiermassa opgebouwd in die 5 weken.
                            en hoe moet ik dat uit zijn post opmaken?
                            het enige wat ik uit zijn post kan halen is dat hij 5 weken nodig heeft gehad om zijn metabolisme op te krikken, waarnaar ik aangeef dat het misschien wel een stuk sneller had gekund. Maar ik weet zijn achtergrond niet, dus ik kan daar niet over oordelen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X