Cyclen of vast kcal inname

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by quibus View Post
    Dat noem je zelf toch geen carbcyclen neem ik aan?
    Ik vind carb-cyclen sowieso niet echt een concept zoals bv. UD2 wel een concept is, meer een goedkoop anglicisme. Dus ik zou dat begrip sowieso nooit gebruiken, maar in 'enge' zin is het natuurlijk net zo hard carb-cyclen als dat je high/low/med dagen etc. gebruikt.

    Edit: moest wel lachen om die Maarten's bitch trouwens, hou wel van zelfspot

    Comment


    • #62
      Episch.
      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

      Comment


      • #63
        Maar goed, ik hou er nu echt mee op Off to the gym. Extra zware sessie vandaag dus een extra banaantje # carbcycling

        Comment


        • #64
          Originally posted by generation_iron View Post
          Maar goed, ik hou er nu echt mee op Off to the gym. Extra zware sessie vandaag dus een extra banaantje # carbcycling
          Nice ...high dag dus
          Goed gejat is het halve werk!

          Comment


          • #65
            Originally posted by generation_iron View Post
            Eens, maar niet alles.. ben je het daar ook mee eens?
            Let's hug it out was ook niet zozeer op jou gericht meer op dat ik het termgebruik gek vond.
            Last edited by pescatore; 22-10-2014, 13:50.
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

            Comment


            • #66
              Originally posted by akito View Post
              Dit lijkt me gewoon een gevalletje "wie de bal kaatst" en kan dus prima door de beugel naar mijn inziens hoor.

              Viel me trouwens ook al op dat je actief aan het bountyhunten bent Emilio

              Ik lees hier sinds een tijdje weer een beetje mee, reageer niet/weinig omdat ik niet train op het moment, maar ik krijg af en toe dermate jeuk van de gebezigde toon van Pescje dat ik me toch geroepen voel te reageren. Gaat me niet alleen om dit topic, sfeer/toon etc. is gewoon anders in topics sinds Pescje weer kan reageren en dan bedoel ik niet ten goede. Kun je zien als bountyhunten(?), maar das dus idd wie de bal.....

              Het zal me trouwens een zorg zijn wie er gelijk heeft, gaat me puur om opstelling in de discussie en ook het veroorzaken van onnodig off-topic gezeik. Pagina's lang zagen over een definitie puur om gelijk te krijgen, kom op zeg! Sluit me aan bij quibus wat dat betreft.

              Oh ja!

              Oh nee, beter nog: Let's hug it out (WTF?)
              Last edited by emilio75; 22-10-2014, 13:55.

              Comment


              • #67
                Jongens jongens toch, wat een hoop gedoe hier terwijl het principe heel ruim opvatbaar is en er altijd honderden wegen naar succes zijn.


                Originally posted by Dynamix View Post
                Als je traint, sowieso carbcyclen! Je verbruikt op een trainingsdag wellicht rond de 500 kcal meer dan op een rustdag, dus is het nogal onlogisch om net zo veel te eten op trainingsdagen als rustdagen. Wat ik je aanraad:

                Houd het verschil tussen trainingsdagen en rustdagen op 500kcal, oftewel 125gram carbs. Bereken dit vanuit je gemiddelde kcal inname. Als je gemiddelde kcal inname bijv. 2000 kcal is en je traint 3x per week, dan eet je 1800 op rustdagen en 2300 op trainingsdagen.
                Eerlijk is eerlijk, het maakt in principe niet eens uit of je op trainingsdagen op LOW (minder dan 50carbs) medium of high zit tijdens carbs cycling, het is leuk om het eens te proberen om te kijken of het anders is dan je standaard high medium low schema.
                Echter ga je met 500kcal in de min op je low dagen niet in 8 weken van de 12% bf naar de 4% wedtrijd shape.... Wil je klappen maken, eet gewoon minder dan 50gr carbs op je low carbs dagen en vul het (als je het aan mij vraagt niet aan met vetten)
                Ja je kan het wel aanvullen met vetten, bij mij werkt t persoonlijk niet.




                Originally posted by akito View Post
                Valt mee hoor, mensen doen het vaak graag moeilijker lijken dan dat het is
                Een schema waarin wordt ge 'carbcycled' betekend in principe gewoon een schema waarbij de hoeveelheid kh van dag tot dag kan verschillen (variabel is). Of jij dat met high/med/low dagen of high/low dagen of 10 varianten maakt doet niks af aan het begrip carbcyclen.
                Hmm eigenlijk is het t afwisselen tussen je lichaam afhankelijk maken uit energie uit carbs (low fat dus ook) en vervolgens de carbs laten vallen/zwaar verminderen.
                Maar indd er zijn honderden opvattingen, het zijn maar twee woorden.


                Originally posted by Siegfried Muller View Post
                Carb-cyclen is niet alleen het spelen met carbs, maar ook met vetten. In feite blijft je eiwit inname redelijk gelijk terwijl vetten en koolhydraten elkaar af wisselen.

                Low = low carb/high protein/high fat
                Med = Med carb/high protein/med fat
                High = high carb/high protein/low fat

                Sommige mensen nemen op high dagen ook nog iets minder eiwitten om zo de carbs nog hoger op te schroeven.

                Carb cyclen is dus niet enkel het meer of minder nemen van koolhydraten.
                Check alleen wel wat voor je werkt, want bij een hoop werkt t innemen van vetten niet en werkt het gewoon goed om volledig laag in kcal te zitten die dag... Sommige mensen die ik ken drinken op hun low dagen enkel aminozuren en eten een paar appels om t braken tegen te gaan. Lots of ways to succes.
                Met twee maanden uitproberen weet je al wel wat voor jou werkt en niet en wees vooral niet bang om op je low carb dagen heeel laag te gaan zitten.

                Originally posted by pescatore View Post
                Daarnaast is "het niet laten wennen aan de kcal inname" echt een grap op zichzelf natuurlijk. Ik heb hier onlangs een uitleg langs zien komen waar men ook met hormonen begon te gooien waaronder leptine die erg ludiek was maar kant nog wal raakte. Echt totale onzin. Als je niet snapt hoe dingen werken, ga ze dan niet aan beginners uitleggen.
                Ik denk dat je op mijn post doelt? Ik ben totaal niet van de onderzoeken omdat het gross van die onderzoeken van geen kant kloppen (op muizen getest of maar in periodes van twee dagen getest etc) Daarnaast spreken ze zich allemaal weer tegen keer op keer.

                Maar voor jou wil ik best wel wat onderzoeken naar boven halen waarin aangegeven wordt dat je leptine DRASTISCH verlaagd wordt als je minder gaat eten... En zo ook verhoogd als je veel carbs eet.

                Wel ben ook ik benieuwd naar je fysiek. Heb je fotos online?


                Originally posted by pescatore View Post
                Nou ja ik zal het meetbaar voor je maken en wat concreter. Carbcycles zijn er eigen om de partitioning van je voeding wat effectiever (allegedly) te regelen. Maw, aan de hand van je doelen en je activiteiten bepalen wanneer je het beste wat kan eten.

                Dit kan al zo simpel zijn als carbs wegpakken wanneer ik minder energie verbruik en ze erbij plakken wanneer ik meer energie verbruik, zoals bij veel mensen het geval is op rust- en kt dagen. Wat is daar mis mee en waarom zou dat niet cyclisch zijn?
                Dit wordt ook vaak gedaan inderdaad maar vooral bij de recreatieve sporters. Echte athleten trainen namelijk elke dag....


                Wat ik doe als ik moet rippen is meestal twee dagen 7 gelijke maaltijden met carbs per dag (ong 2800 tot 3300kcal afhankelijk van hoe ver ik van me wedstrijd zit) en dan twee dagen zero to non carbs (minder dan 50gr) en enkel eiwitten. Vetten hou ik ook redelijk laag.

                Dan zit ik dus 2 dagen op bijv 3100kcal
                (400gr carbs, 300gr eiwitten, 40gr vet)

                en 2 dagen op 1750kcal ofzo
                (50gr carbs, 300gr eiwitten, 40gr vet)

                Comment


                • #68
                  Originally posted by Diem View Post
                  Dan zit ik dus 2 dagen op bijv 3100kcal
                  (400gr carbs, 300gr eiwitten, 40gr vet)

                  en 2 dagen op 1750kcal ofzo
                  (50gr carbs, 300gr eiwitten, 40gr vet)
                  Vanwaar de keuze om twee dagen achter elkaar low carb of high carb te doen en niet high-low-high-low. Of high-med-low-high-med-low.

                  Je hebt een extreem goed fysiek, dus ik ben benieuwd waarom dit beter is in jouw ogen, kan ik het zelf ook een keer gaan proberen.

                  Comment


                  • #69
                    Uiteraard wordt leptine verlaagd bij minder eten, dat is basicly wat het doet en een van de zaken wwarvoor het dient. Alleen zal dat reageren op je gemiddelde kcal inname. Buiten dat heeft leptine geen directe invloed op je thyroïde zoals je eerder schreef maar is het primair juist om je eetgedrag te reguleren en indirect je energievoorraad te detecteren.

                    Er zijn wel wat indirecte wegen waar het invloed kan hebben maar dat heeft er niks mee te maken of ik carbs, vetten of eiwiten nuttig, althans niet significant.

                    Je kunt overigens in inhoudelijke discussies wel met je fysiek blijven gooien maar dat houd vrij snel op natuurlijk. Knap gedaan, respect enzo maar niet belangrijk als het gaat om waaróm iets wel of niet zou werken. Je toont hooguit aan dat het goed werkt maar niet hoe dat functioneert. Ik ga overigens geen foto's plaatsen zou niet weten waarom en al zeker niet om daar een soort van gelijk mee te halen. Wat ga je dan zeggen, dat van mij is beter dus nu werkt leptine opeens zoals ik het zeg?
                    Last edited by pescatore; 22-10-2014, 14:13.
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by FitnessEcto View Post
                      Vanwaar de keuze om twee dagen achter elkaar low carb of high carb te doen en niet high-low-high-low. Of high-med-low-high-med-low.

                      Je hebt een extreem goed fysiek, dus ik ben benieuwd waarom dit beter is in jouw ogen, kan ik het zelf ook een keer gaan proberen.
                      Dat doe ik vaak ook wel, high medium low. Maar dan doe ik op me medium dag tot de middag carbs eten. Dus eigenlijk komt dat dan neer op anderhalf dag wel en anderhalf dag geen carbs.
                      Nu twee dagen wel, twee dagen geen. Ach scheelt allemaal niet veel. Vind het fijn werken. Verder boeit t allemaal niet zo veel

                      Originally posted by pescatore View Post
                      Uiteraard wordt leptine verlaagd bij minder eten, dat is basicly wat het doet en een van de zaken wwarvoor het dient. Alleen zal dat reageren op je gemiddelde kcal inname. Buiten dat heeft leptine geen directe invloed op je thyroïde zoals je eerder schreef maar is het primair juist om je eetgedrag te reguleren en indirect je energievoorraad te detecteren.

                      Er zijn wel wat indirecte wegen waar het invloed kan hebben maar dat heeft er niks mee te maken of ik carbs, vetten of eiwiten nuttig, althans niet significant.

                      Je kunt overigens in inhoudelijke discussies wel met je fysiek blijven gooien maar dat houd vrij snel op natuurlijk. Knap gedaan, respect enzo maar niet belangrijk als het gaat om waaróm iets wel of niet zou werken. Je toont hooguit aan dat het goed werkt maar niet hoe dat functioneert. Ik ga overigens geen foto's plaatsen zou niet weten waarom en al zeker niet om daar een soort van gelijk mee te halen. Wat ga je dan zeggen, dat van mij is beter dus nu werkt leptine opeens zoals ik het zeg?
                      Nee joh, zo ben ik helemaal niet, ik zag je posts naar Quibus en wilde je enkel eens terug porren

                      Maar eindenlijk eens iemand die de functie van het aanpassen van t lichaam erkend mbt kcal inname.

                      Meeste blijven maar vast houden dat je "onderhoud/verbuik" vast staat.
                      Ik blijf year rond ripped op 4000kcal per dag, trust me. Als t allemaal vast stond zou ik inmiddels modder vet

                      Maar een high carb intake zorgt trouwens wel voor een verhoging van leptin. Een simpele google quest onder de term "carbs leptin" kan je hier genoeg over vertellen.
                      Daarom zijn mijn dieeten (en trouwens ook van bijna alle pro's) high carb, low fat.

                      Carbs cycling werkt juist goed doordat je je letpine op pijl houdt en je spieren vol.
                      Minste kans op spierverlies als je het aan mij vraagt.

                      Carbs weg trekken uit je dieet zorgt voor de meeste voor veel spierverlies, platte spieren en veel vocht (klote shape )

                      Comment


                      • #71
                        Dus Diem, je beweert dat je met low carb sneller afvalt dan met meer carbs?

                        Btw, leptine wordt afgegeven door je vetmassa, niet door je kcal/carb-inname.

                        De redenen waarom je zou gaan carb cyclen zijn naar mijn beste weten:
                        1. bij meer carbs op trainingsdagen heb je meer energie (geldt voor de meeste mensen)
                        2. een carb-refeed (zoals bij UD2.0) vult je glycogeenvoorraad waardoor je hersenen een seintje krijgen dat er weer genoeg directe energie beschikbaar is en daardoor worden de negatieve metabolische aanpassingen deels verminderd

                        Zoals jij het doet ziet ik er het nut niet van in. Vooral niet als je high carb dag op een rustdag valt en een low carb dag op een trainingsdag.

                        Dat je (meer) spier verliest op low carb is ook volslagen onzin. Spier verlies je als er een langdurig (te groot) energietekort is, waarop de kans groter wordt als je een laag vetpercentage hebt. Je lichaam gaat dan spieren afbreken om aan de glucosebehoefte te voldoen van bepaalde vitale organen. Als je overigens genoeg eiwit binnenkrijgt, dan zet je lichaam deze dmv gluconeogenesis om in glucose, waardoor spieren ook niet worden afgebroken.
                        Last edited by Dynamix; 22-10-2014, 14:43.

                        Comment


                        • #72
                          Het is toch het overeten versus het ondereten dat het effect van calorie partionining effectief maakt.

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by Dynamix View Post
                            Dus Diem, je beweert dat je met low carb sneller afvalt dan met meer carbs?

                            Btw, leptine wordt afgegeven door je vetmassa, niet door je kcal/carb-inname.

                            De redenen waarom je zou gaan carb cyclen zijn naar mijn beste weten:
                            1. bij meer carbs op trainingsdagen heb je meer energie (geldt voor de meeste mensen)
                            2. een carb-refeed (zoals bij UD2.0) vult je glycogeenvoorraad waardoor je hersenen een seintje krijgen dat er weer genoeg directe energie beschikbaar is en daardoor worden de negatieve metabolische aanpassingen deels verminderd

                            Zoals jij het doet ziet ik er het nut niet van in. Vooral niet als je high carb dag op een rustdag valt en een low carb dag op een trainingsdag.
                            Probeer het eens man. Het heeft niets te maken met rust/geen rust dagen.
                            Het gross van de wedstrijd athleten gebruiken een vorm van carb cycling, en zij allen trainen elke dag. Hooguit 1 rustdag in de week.
                            Daarnaast, wat verbrand een bodybuilder nou aan kcal tijdens z'n training van anderhalf uurtje? 250kcal meer dan normaal? Zijn allemaal geen dingen die het verschil niet zullen maken.


                            De "refeed" functie is inderdaad om je lichaam niet te laten aanpassen aan het kcal tekort. Met carbs cylcing, los van wel of geen trainingsdagen, heb je dus op en af tekorten en refeeds.

                            De reden waarom refeeds met carbs ipv carbs met vetten beter werkt is omdat carbs meer invloed hebben op je leptine. Puntje twee wat je zegt
                            Je ziet namelijk veel mensen "refeeden" met chocolade en McDonalds Ik durf er niet aan te beginnen

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by Diem View Post
                              Nee joh, zo ben ik helemaal niet, ik zag je posts naar Quibus en wilde je enkel eens terug porren

                              Maar eindenlijk eens iemand die de functie van het aanpassen van t lichaam erkend mbt kcal inname.

                              Meeste blijven maar vast houden dat je "onderhoud/verbuik" vast staat.
                              Ik blijf year rond ripped op 4000kcal per dag, trust me. Als t allemaal vast stond zou ik inmiddels modder vet

                              Maar een high carb intake zorgt trouwens wel voor een verhoging van leptin. Een simpele google quest onder de term "carbs leptin" kan je hier genoeg over vertellen.
                              Daarom zijn mijn dieeten (en trouwens ook van bijna alle pro's) high carb, low fat.

                              Carbs cycling werkt juist goed doordat je je letpine op pijl houdt en je spieren vol.
                              Minste kans op spierverlies als je het aan mij vraagt.

                              Carbs weg trekken uit je dieet zorgt voor de meeste voor veel spierverlies, platte spieren en veel vocht (klote shape )
                              No problem, kan wel wat hebben. Jouw fysiek is voor mij sowieso nooit haalbaar, ben te druk met andere sporten ernaast en we zitten op een ander supplementen-pakket . Daarmee wil ik je niks tekort doen, ik weet dat je er keihard voor moet werken hoor dus bedoel het niet bagetaliserend.

                              De respons van leptine wel, maar dat wilt niet zeggen dat dit dus ook voor hogere leptine op termijn zorgt, laat staan dat dit direct invloed heeft op je bmr op termijn. Dan zou het namelijk in een vacuum zo zijn dat er een deel energie verloren zou gaan bij andere macro's, dus zoals ik al zei via een indirecte weg kan het verschil opleveren maar uiteindelijk zal het geen verschil maken naar gelang je lichaam ervoor gaat kiezen wat er voor energie gebruikt zal worden.

                              Was dit niet zo dan zou het zijn primaire taak niet uitvoeren. Dat gezegd hebbende werken deze hormomen geen van allen op zichzelf dus het is lastig dit zo simplistisch te isoleren zonder er een gecontroleerde context naast te leggen.

                              Zijn er dan zoveel mensen die betwijfelen dat je metabolisme niet statisch is overigens? Dat is wel vreemd inderdaad.
                              Last edited by pescatore; 22-10-2014, 14:59.
                              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by Diem View Post
                                Probeer het eens man. Het heeft niets te maken met rust/geen rust dagen.
                                Het gross van de wedstrijd athleten gebruiken een vorm van carb cycling, en zij allen trainen elke dag. Hooguit 1 rustdag in de week.
                                Daarnaast, wat verbrand een bodybuilder nou aan kcal tijdens z'n training van anderhalf uurtje? 250kcal meer dan normaal? Zijn allemaal geen dingen die het verschil niet zullen maken.


                                De "refeed" functie is inderdaad om je lichaam niet te laten aanpassen aan het kcal tekort. Met carbs cylcing, los van wel of geen trainingsdagen, heb je dus op en af tekorten en refeeds.

                                De reden waarom refeeds met carbs ipv carbs met vetten beter werkt is omdat carbs meer invloed hebben op je leptine. Puntje twee wat je zegt
                                Je ziet namelijk veel mensen "refeeden" met chocolade en McDonalds Ik durf er niet aan te beginnen
                                Ik zie het nut er niet van in om het te proberen aangezien het geen voordeel heeft op die manier. Ik hoor je ook niet tegenspreken wat ik schreef, dus het lijkt erop alsof je het een fijne manier van eten vindt ipv dat het een wetenschappelijke basis heeft.

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                                erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                                Antalya Escort
                                sikis
                                gaziantep escort
                                gaziantep escort
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                Working...
                                X