Eerst afvallen of verder trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eerst afvallen of verder trainen

Ik zit met probleem, mijn vet % is vrij hoog ( heb het nie gemeten maar kan het zo wel zien ) en ik vroeg me af of ik nu beter eerst wat zo gaan vermageren en dan stevig door train of beter gewoon trainen en dan op tijd beginnen met cutten.

alvast bedankt !
    NO PAIN NO GAIN !

Ik word een beetje afgeleid door je avatar... maar... ehm... euh... wat was je vraag ook alweer?

Ik zou toch echt een foto moeten zien om je enig advies te kunnen geven.
    Wat wil je bereiken op korte/lange termijn?
    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Idd erg afhankelijk van je eigen voorkeuren, doelen en wensen en ook van hoe hoog een hoog vetpercentage eigenlijk is, wat de ene hoog vindt is voor de ander gelijk aan een gratenbaal...
      Iets meer info is dus nodig voor een fatsoenlijk antwoord.

Comment

ok sorry dacht het wel dat ik wat meer info moest geven.

ik ben 1.98m groot en weeg +- 110 kg.
        ik train iets minder dan een jaar en zou graag tegen de zomer van 2007 een beetje toonbaar zijn
        BF% weet ik niet aangezien ik het nog niet heb laten meten.
        ik train ongeveer 3 X per week.

als er nog iets is dat je wil weten ... vraag gerust
        NO PAIN NO GAIN !

Comment

Gezien je lengte is je gewicht natuurlijk niet bizar maar ja, zonder vetpercentage of foto valt er over de verdeling niet veel te zeggen...
          Normaal gesproken is het meestal het beste om eerst massa te bouwen en daarna pas te cutten, maar als je bf naar jouw persoonlijke smaak echt veel te hoog is kun je waarschijnlijk beter eerst wat vet eraf trainen, al is het maar om jezelf wat prettiger te voelen.

Heel globaal en vooral persoonlijk bekeken zeg ik, als je onder de plusminus 18% zit zou ik sowieso gewoon lekker eerst opbouwen en daarna pas cutten.
          Maar goed, als jij jezelf pas lekker voelt bij 15% of minder kun je daar uiteraard gewoon eerst voor gaan.
          En als jij jezelf met 22% eigenlijk al helemaal prima voelt ga je gewoon met dat percentage bouwen.

Comment

ok bedankt voor je tips ! ik zal een keertje een foto maken zodat je zelf ff kan kijken !
            NO PAIN NO GAIN !

Comment

Originally posted by Blowfish View Post
              Ik zit met probleem, mijn vet % is vrij hoog ( heb het nie gemeten maar kan het zo wel zien ) en ik vroeg me af of ik nu beter eerst wat zo gaan vermageren en dan stevig door train of beter gewoon trainen en dan op tijd beginnen met cutten.

alvast bedankt !

Als je dus echt te dik bent van 'SLECHT' eten dan raad ik aan eerst flink af te vallen en dan opnieuw opbouwen met goede voeding!

Comment

Naja beoordeel zelf, je kan 2 kanten op. Cutten, of bulken en daarna cutten. Ik denk dat het het beste is voor je zelfbeeld als je begint met afvallen, maar dat moet je zelf bepalen
                VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Laat even je bf meten dan kan je beter beoordelen of je eerst moet gaan cutten. Als je nou bv. rond de 25% zit zou ik eerst gaan cutten en dan pas bulken. Het mooiste percentage bf om te bulken vind ik zelf tussen de 12 en 15% zitten.
                  Mocht je dan tijdens het bulken iets aan komen is het nog niet zo heel moeilijk om het eraf te krijgen. Mocht je heel hoog zitten en je gaat bulken word het steeds moeilijker om het eraf te krijgen, gaat wel lukken maar duurt lang en zal misschien ook meer spiermassa kosten

Grtz.
                  Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Waar blijven die foto's?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X